beantwoord

bellen over wifi Xiaomi 10

  • 24 January 2022
  • 10 reacties
  • 103 x bekeken

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of je met de Xiaomi 10 ook kan bellen over wifi met Tele2?

Hiervoor bij Hollandse Nieuwe kon het wel met het zelfde toestel.

Hoor graag of iemand een oplossing heeft, bedankt alvast!

icon

Beste antwoord door eric 25 January 2022, 11:51

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Jacco dit lijkt me een mooie vraag voor jou. Zou jij deze klant kunnen helpen? :smile:

Reputatie 6
Badge +4

Hi Wappie,

Als goed is moet dit gewoon kunnen. Ik zal hieronder even de stappen neer zetten.

Kies Instellingen > Kies SIM-kaarten en mobiele netwerken. > Kies een sim-kaart > Scroll naar beneden en schakel Bellen met behulp van wifi in, daarna Kies Netwerkvoorkeuren > Kies Voorkeur voor wifi.

 

Dat was hem! 

Helaas... Die heb ik al geprobeerd maar die werkt niet voor de Mi 10. :(

Reputatie 6
Badge +4

Dan ben ik bang dat die optie er niet is voor Tele2. Heb je al eens bij instellingen "WiFi" of "Bellen" ingetypt? Misschien komt er iets na voren. 

Dan ben ik bang dat die optie er niet is voor Tele2. Heb je al eens bij instellingen "WiFi" of "Bellen" ingetypt? Misschien komt er iets na voren. 

Alles al geprobeerd, zelfs een IT'r ingeschakeld. Vorige provider was het geen probleem maar sinds ik overgestapt ben naar jullie lijkt de optie wel verdwenen te zijn.

Reputatie 6
Badge +4

Dan is de optie er niet nee. Ik ben trouwens net als jou een klant. Dus er is geen "jullie" in ons gesprek haha.

Dan is de optie er niet nee. Ik ben trouwens net als jou een klant. Dus er is geen "jullie" in ons gesprek haha.

Hahaha sorry, ondertussen ook nog braaf aan het werk. ;-)

Reputatie 7
Badge +12

Als de optie op het toestel niet wordt getoond, dan doet het toestel dat op basis van de IMSI. Die is voor elk netwerk anders en blijkbaar heeft Xiomi dit toestel niet voor het Tele2 netwerk gecertificeerd. Er komt bij bellen over 4G en Vowifi namelijk wat softphone parameter werk bij kijken welke uit de ROM worden opgehaald op basis van het netwerk (IMSI). Als dat niet is geladen zal de optie gehide worden. 

Reputatie 7
Badge +8

Probeer eens met een gratis app "Wifi bellen"

Dat werkt bij mijn Huawei p30 lite. 

Probeer eens met een gratis app "Wifi bellen"

Dat werkt bij mijn Huawei p30 lite. 

Okey dat is zeker het proberen waard. Welke app gebruik jij dan precies?

 

Inmiddels ook een verzoek ingediend bij Xiaomi om Tele2 vrij te geven.