beantwoord

5g werkt niet op mijn one plus 8 pro

  • 25 January 2021
  • 233 reacties
  • 5963 x bekeken

Reputatie 1

Wanneer is het mogelijk om met de one plus pro 8 gebruik te maken van het 5g netwerk?

icon

Beste antwoord door Art50 30 March 2021, 07:40

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

233 reacties

Reputatie 7
Badge +12

5g add on is mogelijk bij nieuwe en verlenging abonnementen. Heb jij dat al gedaan?

Reputatie 1

Ik heb 3 maanden geleden verlengt ..maar heb de optie om 5g toegang in te schakelen bij mijn huidige abonnement geprobeerd maar kan geen optie voor het 5g netwerk selecteren..terwijl de one plus pro wel geadverteerd word als een 5g telefoon op de Tele2 site...raar...?

Reputatie 7
Badge +12

Ik begreep dat het nu alleen zou werken met nieuwe en verlengde abonnementen na de aankondiging van 5g op 14 januari. Maar jij kan het blijkbaar al bestellen. Werkt het wel als je jouw sim in een ander 5g toestel doet? Heb je al 5g dekking waar jij bent.

Reputatie 1

De optie om 5g toegang te krijgen stond bij mijn abonnements gegevens dus ik heb het toen ingeschakeld...ik kan alleen op mijn one plus pro 8 alleen maar kiezen uit 2 3 en 4g ...geen 5g optie...snap je

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je het toestel in Nederland gekocht? Soms passen de fabrikanten regio software toe. Dan herkent je Oneplus de T-Mobile IMSI niet.

Vergelijk eens naar wat versie info van mijn telefoon.

 

Reputatie 1

Zal even vergelijken...werkt die van jou wel dan???

Reputatie 1

En ja in Nederland gekocht...

 

Reputatie 7
Badge +12

Jazeker ik heb 5g. Was jij wel overgezet naar het nieuwe netwerk? 

Reputatie 1

Uhhh..dus even voor de duidelijkheid..jij hebt ook een one plus pro 8 ..en wel 5g? Overgezet naar nieuw netwerk?? Niet dat ik weet ...hoe moet dat dan?

Reputatie 1

Heb nog steeds Tele2 als netwerk staan,neem aan dat dat klopt toch ...

Reputatie 1

Kon jij wel 5g kiezen bij voorkeurstype netwerk dan? Waar 2 3 en 4g staat?

Reputatie 7
Badge +12
  1. Ja, ik zie 5G
  2. Als je voor mei 2020 een nieuw abonnement had genomen, dan was je aangesloten op het oude netwerk. Nieuwe abonnementen vanaf mei, en iedereen die gemigreerd is naar het nieuwe netwerk hebben een T-Mobile identiteit maar laten nog steeds het merk Tele2 zien in het display. Wat zijn de eerste cijfers van jouw klantnummer als je in mijn.tele2.nl kijkt? (of op je laatste factuur). Er is een verschil als je op het oude of nieuwe netwerk zit.
Reputatie 1

Even zoeken...momentje

Reputatie 1

Dit is mijn klant nummer ...1.19839440

Dat is voor het nieuwe systeem. Je kan beter de laatste cijfers van je nummer verwijderen (privacy)  Kan tot 'één uur na plaatsing van je  bericht.

Reputatie 7
Badge +12

Dat is een klantnummer van het nieuwe netwerk. Dat zou dus allemaal goed moeten zijn.

Check dan toch eens de sim in een ander toestel en zorg dat er 5G dekking is. 

Manfred hier precies hetzelfde, 5g toegang aangezet in mijntele2, dekking is hier zowel binnen als buiten prima, maar geen mogelijkheid om 5g te selecteren op de telefoon! Heb er ook een 2de sim inzitten van Vodafone, als ik die selecteer geeft de telefoon wel automatisch 5g keuze! Zet ik voorkeur van sim weer op Tele2 springt de 5g keuze automatisch terug op 4g! Is het bij jou inmiddels gelukt?

Reputatie 1

Nee ....heb nog wel contact gehad met Tele2 ..zouden er melding van maken...denk dat het ergens tussen Tele2 en oneplus niet helemaal goed gaat...

Nee ....heb nog wel contact gehad met Tele2 ..zouden er melding van maken...denk dat het ergens tussen Tele2 en oneplus niet helemaal goed gaat...

Dan blijf ik het toch heel apart vinden dat die Eric wel op zijn Oneplus 5g heeft niet dan! We wachten het dus maar even af!

Reputatie 1

Inderdaad...waarom werkt het bij jou wel en bij mij niet Tele2???

Zelfde probleem hier, ook 5g geactiveerd via tele2 voor mijn one plus 8 pro, helaas géén 5g netwerk, 

Reputatie 7

Ik zie bij Eric een andere build op zijn toestel.

 

Reputatie 1

Ja dat zag ik ook ,maar je kunt niet downgraiden volgens mij...