beantwoord

5G verbinding valt continu weg

  • 31 July 2021
  • 9 reacties
  • 975 x bekeken

Ik zit sinds een maand bij tele2 met een 5G abbo, met een OPPO Reno Z4 5G. 

Mijn probleem is dat de 5G verbinding continu wegvalt. 4G pakt het niet over en ben ik dus offline.

Ik heb al eerder contact gehad en toen moest ik roaming aanzetten en mn toeganspunt resetten, Het leek toen heel even goed te gaan maar helaas ben ik weer meer offline dan online.

Ik word hier zwaar gefrustreert van. Voorheen zat ik bij ben met een 4G verbinding en die loopt toch ook over het tmobile netwerk? Daar had ik nooit problemen.

 

HELP! :cry:

icon

Beste antwoord door eric 31 July 2021, 22:20

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dat is niet hoe ik de 5g dekking ervaar, ondanks dat het niet veel snelheid toevoegt is het wel stabiel. Heb je al op de dekkingskaart gekeken wat de dekking op jouw locatie is? En heb je dit overal, of alleen thuis?

 

In het geval altijd en overal zou het ook aan de telefoon kunnen liggen, die kun je dan ter reparatie bij de verkoper aanbieden. Test ook nog eens of als je onder netwerk instellingen LTE /4g als hoogste instelt of e.e.a. dan wel stabiel is.

Ik ben woonachtig in Zaanstad. Op de dekkingskaart vol in het blauw.

Netwerk voorkeurs netwerk type staat op automatisch op 5g/5g/3g/2g

Bij BEN had ik 4g en had nooit problemen. Ook niet met mijn huidige telefoon. 

Zou het aan de simkaart kunnen liggen?

Reputatie 7
Badge +12

Nee, dat heeft geen invloed op een langzame verbinding. Wat gebeurt er als je de telefoon op 4g/3g/2g zet? Waar heb je de telefoon gekocht?

Ik heb geen langzame verbinding. Ik heb "geen" verbinding.

Telefoon is bij mijn huidige abbo gekocht via Belsimpel.

Ik moest alleen voor activatie 2 maanden wachten en heb toen dit nieuwe toestel gebruikt bij mijn oude 4g abbo van ben.

Ok hij is dus traag ook. Net een speedtest vergelijking gedaan tussen 4g en 5g met de Tele2 speedtest.

4g - download 10.9Mbps

5g - download 1.9Mbps

Dit slaat nergens op.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Dus het werkt, maar traag. Probeer dat eens de komende tijd op verschillende locaties.

Het werkt nu. Maar valt ook telkens weg. Dan heb ik dus geen verbinding.

Het is niet dat het altijd werkt en traag is. 

En het is tot nu toe door heel Zaanstad. Zoals Zaandam, Krommenie, Wormerveer en Zaandijk. Maar ook Amsterdam en Purmerend 

En dit vanaf dat mn abbo is ingegaan. Ik zou niet weten hoe nog langer aanzien hoe traag of niet werkend de boel is me gaat helpen 

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk toch dat je het eens met een ander toestel moet proberen. Als het een netwerk issue zou zijn, dan zit het dus met jouw testen overal, en dan hadden er dus veel meer mensen last van. Het gebruik van een ander toestel zal dan aantonen dat de Oppo niet goed is en dan kun je hem (als er niets mee gebeurt is) onder garantie laten repareren.

Ja dat is waar. Ik heb alleen geen ander 5g toestel tot m'n beschikking.