Vele smartphone fabrikanten bieden al een tijdje 5G toestellen aan, en vaak gaat dit om de high-end toestellen. En sinds afgelopen jaar zijn er ook meer budget toestellen te verkrijgen met 5G. Vandaar dit topic met wat informatie betreft 5G.
High-end toestellen
Als je echt een high-end toestel liever hebber bent zit je sowieso goed. Fabrikanten als Samsung, Apple, Xiaomi, OnePlus en Oppo bieden standaard 5G aan voor hun high-end toestellen.
Budget toestellen
Bij budget toestellen is het nog vrij nieuw dat er 5G connectie in een toestel zit. Vaak brengt een fabrikant het toestel in een 4G variant uit en een 5G variant. Vaak zitten er altijd wel wat kanttekeningen aan een 5G variant. Omdat het best duur is 5G toe te voegen aan een toestel besparen ze op andere dingen. Bijvoorbeeld; camera's, scherm, batterij en ga zo maar door.
Hieronder ga ik een voorbeeld geven van de Xiaomi Redmi Note 10 5G en de normale Xiaomi Redmi Note 10
Foto
Prijs los toestel
Specificaties
€218
Beschikbare kleuren
Chrome Silver, Graphite Gray, Nighttime Blue, Aurora Green
LED-flitser, autofocus, handmatige modus, nachtmodus, verschillende tools
Android, processor en accu
Android-versie
Android 11
Skin
MIUI 12
Processor
Qualcomm Snapdragon 678, octa-core
Snelheid processor
Max 2.2 GHz
Accu
5000 mAh
Accu verwisselbaar
Nee
Draadloos opladen
Nee
Snel opladen
Ja
Bijzonderheden
33W snelladen, vingerafdrukscanner aan zijkant
Niet voor iedereen zegt dit overzicht van specificaties iets. Maar bij de 5G variant lever je in op de processor en op het scherm. De processor zorgt ervoor hoe snel je toestel is. En een OLED scherm zorgt ervoor dat kleuren er mooier uit zien en bespaart op batterij. Daarbij krijg je bij de normale Redmi note 10 bijna het dubbele wattage voor het opladen van je batterij.
Kijk altijd goed bij budget toestellen wat je inlevert om 5G te kunnen hebben, daarbij is 5G in Nederland nog niet veel sneller als 4G en gaat dit nog wel een aantal jaren duren.
Supermooi overzicht @Jacco! Goed om te weten dat fabrikanten inleveren op het toestel om 5g mogelijk te maken bij de toestellen die jij bespreekt!
Ik heb nu nog geen 5G toestel (iPhone 11) maar ik heb de nieuwe iPhone die in september uitkomt op het oog. Die heeft wel 5G, hoop dat het dan ook lekker hard gaat!
Nou, bijvoorbeeld, Ik heb ontmoet paar plaatsen om te vangen 5G, dat wil zeggen, nu veel plaatsen nog steeds niet vangen. En toen begon het zich te ontwikkelen... en wie heeft geprobeerd, wat zal hij zeggen, het Internet vliegt?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.