beantwoord

4g met Doogee S68 Pro

  • 19 April 2020
  • 5 reacties
  • 219 x bekeken

Weet iemand of de Doogee S68 Pro werkt met de 4g banden/frequenties van Tele2? Of uberhaupt met merken als Doogee, Oukitel, Ulefone? Deze merken zijn hier helaas wat onbekender maar hebben veel robuuste telefoons met grote accu’s, en die zijn in Nederland helaas vrijwel niet te vinden. 

Ik heb helemaal geen verstand hiervan, maar dit is de lijst met banden die de Doogee ondersteunt: 

TD-LTE 2300(band 40)
FD-LTE 2100(band 1) / 1800(band 3) / 2600(band 7) / 900(band 8) / 800(band 20)

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door eric 19 April 2020, 06:56

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het tele2 netwerk gebruikt band 7 en band 20. Dus voor data zit je wel goed. 4g bellen (volte) is niet gecertificeerd door deze merken. Daarvoor val je dan terug op het 3g netwerk van t-mobile. Nu zijn ze die twee netwerken aan het samenvoegen, dus dat maakt niet uit.

Dank voor je reactie! Zit er veel verschil in bellen over een 3g of 4g netwerk of maakt dat niet uit?

Verder las ik dat je door tele2 afgesloten kan worden als je toestel niet bij de 4g-ready overzicht staan. Ik heb deze lijst even opgezocht, er staat geen enkel toestel van Doogee, Oukitel of Ulefone bij. Kan dit verder nog problemen geven, ondanks dat ze wel band 7 en 20 ondersteunen?

Reputatie 7
Badge +12

Bellen via 4G geeft een verbindingsopbouw van 2 seconden, HD geluidskwaliteit en je internet download snelheid blijft ook tijdens het gesprek 4G.

Uiteindelijk gaat 2G en 3G uit. Vodafone heeft b.v. 3G al uitgezet. Dus op wat langer termijn kun je met zo'n toestel niet meer bellen.

Reputatie 7

Voordeel is wel dat Tele2/T-Mobile 2G in novgaat uitschakelen en 3G voorlopig nog in stand houdt.

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt dus een beetje riskant op zo’n telefoon aan te schaffen voor gebruik in Nederland met Tele2. 
Hopelijk komt er toch snel ondersteuning voor dit soort toestellen. Voor iemand die (in betere tijden) veel op reis is zijn dit soort telefoons erg fijn. In Nederland is blijkbaar weinig animo voor deze telefoons.