beantwoord

verbindingstype modem tp link deco

  • 5 June 2021
  • 6 reacties
  • 925 x bekeken

Hallo, ik heb een TP-Link Deco M5 aangeschaft om het wifi signaal in huis te versterken. Nu wordt er bij installatie via de app gevraagd om het verbindingstype (dynamisch, statisch IP, L2TP, PPTP...) en de IPTV/VLAN- instellingen. Ik heb geen idee wat ik hier zou moeten invullen, dus graag jullie hulp.

Ik heb een ZXHN H369A modem van tele2.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

icon

Beste antwoord door eric 5 June 2021, 20:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je moet de Deco eerst instellen als access point (AP) en niet als de standaard router.

Je moet de Deco eerst instellen als access point (AP) en niet als de standaard router.

Oké, maar die optie komt niet voorbij in de Deco app die nodig is om te installeren. Heb de eerste verbonden met het modem en daarna nog twee andere toegevoegd. 

Alles lijkt te werken maar bereik is niet echt verbeterd. Wellicht komt dat door een verkeerde instelling…

Sorry, maar heb hier echt weinig verstand van :wink:

Reputatie 7
Badge +12

 

Reputatie 7
Badge +8

Misschien ligt jouw wifi probleem ergens anders?

Ik gebruik ook het door jou verguisde ZTE modem.

Mijn modem staat midden in de woonkamer, vrij van de muur.

Ik heb superwifi vanaf mijn voortuin, in mijn auto tot ca 20 Meter aan het einde van mijn achtertuin.

En ook goed bereik op drie slaapkamers op de eerste etage, vooral airco, printer computer en tven ook op de zolder.

Voor boven en in de tuin gebruik ik de kanalen in de 2,4 GHz.

In de dezelfde ruimte voor streaming naar de tv vooral de 5 Ghz.

En vooral de 2,4 Ghz vast ingesteld op een kanaal waar mijn buren minder actief zijn.

Gebruik een wifi optimizer om een vrij kanaal te vinden. 

Mijn laatste probleem ermee was enkele jaren geleden een DECT telefoon te kort bij de modem. 10 cm hoger bracht de oplossing. 

 

Dankjewel Eric, ik heb 'm op deze modus gezet en de wifi lijkt iets stabieler te werken. Als ik nog meer vragen heb kom ik hier graag op terug.

Misschien ligt jouw wifi probleem ergens anders?

Ik gebruik ook het door jou verguisde ZTE modem.

Mijn modem staat midden in de woonkamer, vrij van de muur.

Ik heb superwifi vanaf mijn voortuin, in mijn auto tot ca 20 Meter aan het einde van mijn achtertuin.

En ook goed bereik op drie slaapkamers op de eerste etage, vooral airco, printer computer en tven ook op de zolder.

Voor boven en in de tuin gebruik ik de kanalen in de 2,4 GHz.

In de dezelfde ruimte voor streaming naar de tv vooral de 5 Ghz.

En vooral de 2,4 Ghz vast ingesteld op een kanaal waar mijn buren minder actief zijn.

Gebruik een wifi optimizer om een vrij kanaal te vinden. 

Mijn laatste probleem ermee was enkele jaren geleden een DECT telefoon te kort bij de modem. 10 cm hoger bracht de oplossing. 

Zo te lezen dus niet het beste modem… Ik kijk het nog even aan, dank voor het advies!