beantwoord

TV decoder aansluiten op Plume wifi pods

  • 22 February 2020
  • 5 reacties
  • 312 x bekeken

Hallo,

 

Als Plume gebruiker lukt het me niet om de TV decoder aan de praat te krijgen als ik hem aansluit op een Plume pod. Rechtstreeks aangesloten op het Tele2 modem doet ie het wel.

De Plume pod herkent de tv/decoder wel, maar er is geen dataverkeer, dus ook geen beeld/geluid. (herkenning zie ik in de Plume app)

Ik lees dat de pods gebruikt kunnen worden in combinatie met VDSL.  En ik lees ook dat dit niet meer geleverd wordt door Tele2. Maar werkt dit alleen met VDSL of ook met ADSL? Ik heb speciaal mijn zinnen gezet op de Plume pods aangezien het gelijk het wifi signaal verbeterd in het huis.

Maar helaas werkt het niet met de tv decoder. Of doe ik iets verkeerd?

Hoor graag of dit op te lossen valt. 

icon

Beste antwoord door Gela 22 February 2020, 16:55

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Plume is om INTERNET te verbeteren voor b.v. smartphones, laptops en tablets in je huis. De TV decoder gebruikt een eigen VLAN en dient met een kabel of powerplugs rechtstreeks op het modem te worden aangesloten. Anders werkt het niet.

Jammer dat er dan in de FAQ lijst staat dat de pods gebruikt kunnen worden voor interactieve TV van Tele2. Dan is dat onjuiste informatie. Er staat wel bij in combinatie met VDSL, maar verdere info ontbreekt. Helaas. Dan dat Plume abonnement maar weer opzeggen.

Dan nog een vraag over de verbindingset ofwel de Powerplugs van Tele2. Zijn deze gebonden aan een gesloten electriciteitsnetwerk van bijvoorbeeld het huis? Of kan ik 1 van die 2 powerplugs in een  aangrenzend (bedrijfs)pand (met eigen electriciteitsnetwerk) plaatsen? 

Ik ben er een beetje bang voor dat het inderdaad 1 netwerk moet zijn, als daadwerkelijk de koperen draad van het electriciteitsnetwerk gebruikt wordt.

Toch bedankt Eric voor je reactie en wellicht heb je ook nog iets moois te vertellen over de powerplugs.

Powerplugs moeten inderdaad op hetzelfde elektriciteit netwerk worden aangesloten, het signaal komt niet voorbij de elektrameter.

Voor zover ik het kan inschatten als ik de klantinformatie lees hebben de pods een dubbele functie.

Ja ze zijn primair bedoeld om het wifisignaal te vergroten in het bereik en daarnaast kunnen ze ook werken als powerplugs. Dit om de tv decoder hiermee te verbinden met het modem mits die VDSL werkt en dus niet op ADSL. VDSL verbinding werkt op Mac adres van de decoder. Vandaar dat het niet meer uit maakt welke Lan poort er gebruikt wordt.

Aansluiting is: Modem >kabel >Pod dan de volgende Pod >kabel >decoder. En hier kom je dan net als bij powerplugs uit op het feit dat de beide gebruikte Pods op dezelfde stroomgroep moeten zijn aangesloten in huis. Verder zijn snoerdozen ongeschikt. Rechtstreeks op de muur in het stopcontact is de enige oplossing. Werkt het niet kies een ander stopcontact totdat je dezelfde stroomgroep hebt gevonden. Als dat niet lukt blijft een kabel de beste oplossing om beeld op je tv te krijgen.

Het naast gelegen bedrijfspand kun je alleen met een kabel aansluiten en dat zou in veel gevallen toch zeker moeten lukken.

Reputatie 5

Topic vanwege inactiviteit gesloten