Skip to main content
beantwoord

BKR afmelding niet genoeg, expliciet een brief

  • 17 september 2022
  • 9 reacties
  • 100 x bekeken

Beste,

De bank waar ik mijn huidige hypotheek aanvraag heb lopen wil expliciet een brief van Tele2 ontvangen waarin staat dat het krediet zal worden afgelost en afgemeld bij het BKR. 

Is het mogelijk deze te ontvangen? Blijkbaar is het niet voldoende voor de bank om zelf het BKR raad te plegen na de afmelding…

 

Groetjes,

Sanne

Beste antwoord door Jacco

Dit is de manier hoe elke provider werkt. Je krijgt uiteindelijk een brief/mail van de BKR dat je afgemeld bent. Dit kan tot 6 weken duren. De geldverstrekker wil namelijk expliciet een brief waarin staat dat je afgemeld bent, dit moet via de BKR
 

Je kan altijd even bellen met Tele2 of via Facebook of Twitter contact zoeken, maar denk wel dat dit het is. Afwachten tot de BKR het heeft verwerkt. In het weekend zijn hier geen moderators aanwezig op het forum die je kunnen helpen.

 

Bekijk origineel bericht

9 reacties

eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7115 reacties
  • 17 september 2022

Wanneer heb je het krediet afgelost? Reken op ca. 6 weken voordat alles netjes is verwerkt bij het BKR.  Er bestaat geen seperaat traject waarin leningverstrekkers weer aparte brieven versturen.


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 17 september 2022

Hoe zouden andere mensen dit bij deze geldverstrekker dan regelen? Ik heb het nagevraagd en ze nemen geen genoegen met minder.

Via de FAQ van Tele2 zag ik afmelding na 3 werkdagen, hoe kom je aan 6 weken? De financiering moet namelijk over 5 weken rond zijn.


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 17 september 2022

Vandaag heb ik het krediet afgelost 


Jacco
Goldmember
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 225 reacties
  • 17 september 2022

Tele2 heeft het indd binnen die tijd verwerkt, maar bij de BKR moeten ze het ook nog verwerken dit gaat buiten Tele2 om. 


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 17 september 2022

Ik denk dat de geldverstrekker daarom een brief vraagt waarin staat dat dat gaat gebeuren en het krediet al is afgelost bij Tele2. Maar niemand heeft ditzelfde ooit meegemaakt?

ik heb natuurlijk wel de mailbevestiging van Tele2 maar dat is niet de expliciete brief waar de geldverstrekker om vraagt.


Jacco
Goldmember
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 225 reacties
  • Antwoord
  • 17 september 2022

Dit is de manier hoe elke provider werkt. Je krijgt uiteindelijk een brief/mail van de BKR dat je afgemeld bent. Dit kan tot 6 weken duren. De geldverstrekker wil namelijk expliciet een brief waarin staat dat je afgemeld bent, dit moet via de BKR
 

Je kan altijd even bellen met Tele2 of via Facebook of Twitter contact zoeken, maar denk wel dat dit het is. Afwachten tot de BKR het heeft verwerkt. In het weekend zijn hier geen moderators aanwezig op het forum die je kunnen helpen.

 


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 17 september 2022

Dat begrijp ik nu. Maar de geldverstrekker wil dus zien dat het afgemeld gáát worden. Waarschijnlijk vanwege de lange verwerkingstijd neem ik dan maar aan? 
 

Iemand ervaring met een soortgelijk verhaal?


Jacco
Goldmember
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 225 reacties
  • 17 september 2022

Dan moet je contact opnemen met de BKR, Tele2 heeft je een mail gestuurd met de afmelding. Als je geldverstrekker daar geen genoegen mee neemt, tja dan maar de BKR mailen


Johrick van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+6

Hi @01sanne011

Wat leuk dat je een huis wilt kopen en wat fijn dat het toestelkrediet is afgelost. Het klopt inderdaad dat wij geen brieven versturen betreft de afmelding van het krediet. Hopelijk heb je vanuit het BKR snel de brief in handen, zodat je deze aan de hypoteekverstrekker kan tonen. Mocht er nog iets zijn, nu of in de toekomst, horen wij als Community dat natuurlijk graag middels een nieuw topic. Heel veel succes met alles!