Beste mensen,
Ik heb misschien een vreemde vraag, maar stel hem toch. Ik heb een goede verbinding sinds de vorige keer dat ik hulp in riep bij het forum, echter heb ik van (ook directe) buren begrepen dat zij sneller internet halen dan Tele2 aangeeft dat maximaal haalbaar is bij ons (31 Mb/s down haal ik nu maximaal). De buren lijken wel tot over de 50Mb/s te halen, terwijl ze hetzelfde aangesloten zouden moeten zijn.
Op de Tele2 website zie ik de verschillen niet als ik bij het kiezen van een internet abonnement dezelfde postcode en andere huisnummers gebruik, echter zie ik dit bij andere providers wel. Kan dit komen door de aansluiting in de buurtkast waarmee de kabels verspreid worden of ons Isra punt in huis dat anders is als bij buren? Ik zou het best leuk vinden om de volle 50Mbis te krijgen die mijn directe buren ook krijgen. Moet zo het lijkt mogelijk zijn als ik zo rondvraag om in ons woonblok beter internet te krijgrn. Bij 2 huizen verder haalt een buurman (zelf gestest met speedtest via zijn netwerk) 54Mb/s.
P.S. Ik weet toevallig dat ons Isra punt via 2 aders aangesloten zit op de modem. De rode en de blauwe ader dacht ik. De andere zijn afgedopt. Kan dit het probleem zijn in de lagere snelheid? Van een tijd terug hoorde ik via Tele2 dat het contact wel goed zou moeten zijn die wij hebben. Kan gemeten worden via hun begreep ik hoe stabiel je verbinding is.
Ik hoor graag of ik hier iets aan kan doen of dat dit niet te verbeteren is. Wil graag weten waar ik aan toe ben. Sneller internet zou welkom zijn en glasvezel zie ik niet snel gebeuren hier in de straat.
Met vriendelijke groet,
Remco
beantwoord
Snelheid internet vergeleken met buren
Beste antwoord door Rena Chan
http://netco-fpi-info.fourstack.nl
Dit is de definitieve website om je Max haalbare snelheid (normaal en bonded) te zien.
Alleen KPN en XS4ALL bieden bonden DSL (2 aders).
De eerste vermelde snelheid zou door ieder provider leverbaar zijn.
Echter kun je bij je buren ook veel verschillen zien.
Dit is bij mij:
Buren net onder:
1 portiek verder:
Bekijk origineel berichtDit is de definitieve website om je Max haalbare snelheid (normaal en bonded) te zien.
Alleen KPN en XS4ALL bieden bonden DSL (2 aders).
De eerste vermelde snelheid zou door ieder provider leverbaar zijn.
Echter kun je bij je buren ook veel verschillen zien.
Dit is bij mij:
Buren net onder:
1 portiek verder:
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.