Wijzigen Community email

  • 28 February 2023
  • 7 reacties
  • 98 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi. Ik verlies binnenkort de toegang tot mijn huidige email adres voor dit forum. Kunnen jullie dit aanpassen naar het nieuwe adres?

Marciano van Tele2 1 jaar geleden

Hi, bedankt voor de uitleg! Het wordt lastig om je e-mailadres te wijzigen zonder verificatie zonder een actief Tele2-abonnement, maar ik heb een workaround gevonden. De enige manier om dit te verifiëren is door een nieuw Community-account aan te maken met je nieuwe e-mailadres. Vervolgens stuur je me een privébericht met het e-mailadres dat aan je huidige account gekoppeld is. Dan kan ik je nieuwe account verwijderen en het e-mailadres van dit account wijzigen, zodat je toegang blijft hebben tot dit account. Ik snap dat het even wat werk is, maar ik hoop dat je snapt dat ik je gegevens hiermee probeer te beschermen.

Ik zie je berichtje graag tegemoet! 

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @digineut, allereerst gaaf om te zien dat je al sinds 2014 een Community-account hebt! Als je je 06-nummer in je profiel zet, kijk ik direct met je mee naar de opties. Ik zou je e-mailadres alleen mogen wijzigen naar het e-mailadres wat ook al bij ons bekend is (die aan je abonnement gekoppeld staat).

Laat je het me weten als ‘ie erin staat? 😄

Hallo,

Ik heb geen Tele2 abonnement, e-mail en 06-nummer, dus dat kan ik helaas niet geven (je gaat er niets van terugvinden). Het community account is dus verder ook nergens aan gekoppeld of te koppelen.

En om privacy-redenen heb ik mijn profiel ook zo leeg mogelijk gelaten. Om toegang tot de community niet te verliezen wil ik toch graag mijn email account laten aanpassen (toch wel vreemd dat ik dat zelf niet kan aanpassen).

Je kunt me wel op het huidige email adres om akkoord vragen voor de wijziging naar het nieuwe adres.

Reputatie 7
Badge +12

Hi, bedankt voor de uitleg! Het wordt lastig om je e-mailadres te wijzigen zonder verificatie zonder een actief Tele2-abonnement, maar ik heb een workaround gevonden. De enige manier om dit te verifiëren is door een nieuw Community-account aan te maken met je nieuwe e-mailadres. Vervolgens stuur je me een privébericht met het e-mailadres dat aan je huidige account gekoppeld is. Dan kan ik je nieuwe account verwijderen en het e-mailadres van dit account wijzigen, zodat je toegang blijft hebben tot dit account. Ik snap dat het even wat werk is, maar ik hoop dat je snapt dat ik je gegevens hiermee probeer te beschermen.

Ik zie je berichtje graag tegemoet! 

Hi, bedankt voor het uitzoeken. Wel vreemd…

In dat geval kies ik er voor mijn account en alle bijbehorende data volledig te verwijderen.

Dit als beroep op mijn rechten uit de AVG.

Je kunt me per email voorlopig nog bereiken op het adres dat nu bij mijn account hoort.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @digineut ,

Op deze pagina zie je hoe Tele2 omgaat met de privacy regelgeving.

Specifiek over de communiy staat er:

“Community logs: ga hiervoor naar de Tele2 Community en log in”

Omdat je geen klantrelatie met T-Mobile hebt is het invullen van het “aanvraagformulier voor het verwijderen van persoonsgegevens wat lastig. Wat makkelijk kan is het anonimiseren van jouw gebruikersnaam en daarmee zijn jouw bijdragen niet meer herleidbaar naar jou als persoon. Als je dat wilt kun je dat verzoek in dit topic achterlaten. Een moderator kan dat direct doorvoeren.

Hallo,

Anonimisering heb ik zelf al gedaan, met uitzondering van mijn email adres.

Wat ik wil is dat het email adres uit mijn account wordt verwijderd. Normaal zou ik daar een anoniem adres kunnen invullen, maar jullie omgeving staat mij dit niet toe. Dus, daarom graag alsnog het verzoek om dit email adres van jullie systemen te verwijderen.

Als de mogelijkheid er was, had ik dat allang zelf gedaan.

 

Overigens, ik heb een vergelijkbaar verzoek gedaan in de BEN Community (ook T-Mobile) en daar was dit geen enkel probleem.

Reputatie 7
Badge +12

Hi, ik zal zo direct je account verwijderen. Je gebruikersnaam verandert dan naar Anonymous en je e-mailadres wordt dan uiteraard ook verwijderd uit het systeem. Mocht je ooit bij ons terugkomen met een mobiel abonnement, dan ben je uiteraard van harte welkom!

@eric bedankt voor de extra informatie!

Groetjes,

Marciano

Reageer