Topic Tuesday

Apple WWDC21

  • 15 June 2021
  • 2 reacties
  • 83 x bekeken
Apple WWDC21
Reputatie 6
Badge +2

Vorige week 7 juni was het Worldwide Developers Conference, WWDC21. Het is een conferentie die ieder jaar georganiseerd wordt door Apple voor softwareontwikkelaars. Dit jaar is de tweede online editie en daar is een toffe keynote van. De WWDC AppleKeynote is een uitgebreide blik op updates voor iOS, iPadOS, watchOS, tvOS, macOS, AirPods en Privacy, uitgezonden vanuit Apple Park. :green_apple:

Je kan de keynote hier terugkijken. Het is echt een leuke show met allemaal toffe updates, zeer de moeite waard om te kijken. De intro is meteen top, de ontwikkelaars mochten namelijk een openingsfilm voor WWDC21 bedenken. Entertaining much! Vanaf minuut 5.17 wordt de update voor iPhone besproken. De nieuwe iOS15, check it out! 

 

 

Hoogtepunten iOS 15
Voor het gemak hebben we de hoogte punten van de nieuwe iOS 15 update uitgelicht. Het is nog niet bekend wanneer deze wordt uitgebracht. Uitgebreide informatie over de update vind je hier op de website van Apple.

  • Weer app: meer informatie zoals 10 dagen vooruitzicht en een nieuw uiterlijk :sun_with_face::white_sun_rain_cloud:
  • Safari: design van Safari wordt verbeterd
  • Focus: losse instellingen voor werk en privé voor o.a. notificaties en homescreen.
  • Vernieuwde notificaties: samenvattingen en extra aandacht voor persoonlijke berichten.
  • Gezondheid: loopstabiliteit wordt gemeten,  inzicht in trends en data delen met familie.
  • Privacy: betere privacy door privacy rapport Apps en Siri verwerkt je opdrachten lokaal.
  • Wallet: ondersteuning voor sleutels en toegangspassen. :key::dollar:
  • Foto’s: terugblikken worden uitgebreid met meer muziek en beeld-opties. :camera_with_flash:
  • Quickpath: het veeg-toetsenbord komt beschikbaar in het Nederlands.

De nieuwe Weer app lijkt mij wel wat, meer informatie over de zon of regen is altijd welkom. Droog op werk aankomen als we weer naar kantoor mogen is namelijk wel fijn. Welke updates vind jij het beste? Laat het weten in de comments. 


2 reacties

Reputatie 7

De instellingen voor werk en privé notificaties lijken mij wel handig..

Reputatie 6
Badge +2

De scheiding tussen werk en privé meldingen lijkt mij ook handig om beter te kunnen concentreren of juist te ontspannen. Ik kijk er naar uit! 

 

Reageer