Keuze van de redactie

Een goedkoop weekendje weg? Dit hotel MOET je bezoeken!

  • 3 December 2021
  • 6 reacties
  • 142 x bekeken
Een goedkoop weekendje weg? Dit hotel MOET je bezoeken!
Reputatie 7
Badge +12

Heb jij zin om een weekendje weg te gaan met de feestdagen? Ik heb een geweldig weekend gehad in het Corendon hotel en in dit topic vertel ik jou waarom jij ook een hotelovernachting moet boeken!


Enkele weekenden geleden zat ik er zelf nog en wat heb ik genoten; van de wellness, het restaurant, de Skybar en van nog veel meer. Hieronder 9 redenen waarom het Corendon Hotel jouw volgende bestemming is voor een weekendje weg!
 


 

#9 Het is betaalbaar!

Een tijdje geleden besloot ik samen met mijn partner om even lekker een weekendje weg te gaan, omdat we allebei wel wat ontspanning konden gebruiken. Niet lang daarvoor werd ik getagged in een Facebook-bericht over dit hotel en ik vond het er direct zo chill uitzien. Een gezellige kamer, een zwembad, een mooie prijs en ik ben verkocht! De enige reden dat ik Facebook fijn vind, is omdat ik getagged kan worden in dit soort handige berichten… en Memes!

Wij gingen met twee personen, twee nachtjes voor €160,20. Dan moet je alleen nog eten en drinken. Dit kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Wij hadden voor de eerste ochtend zelf ontbijt mee: yoghurt, granola en verse bananen. In de kamer zat een kleine koelkast, waar je bijvoorbeeld je yoghurt en drankjes kunt bewaren. :money_with_wings:

Het hotel (Plaza) met het vliegtuig in de tuin

 

#8 Gratis vervoer vanaf Schiphol

Ga je met de auto? Dan heb je dit natuurlijk niet nodig, maar ook met het OV is het zeker goed te doen! Vanaf Schiphol gaat er namelijk een gratis shuttlebus naar het hotel en vice versa. Deze rit duurt 15 minuten en de halte is letterlijk voor het hotel. Ik heb hier zelf 4x gebruik van gemaakt, dus dat scheelt best wat OV kosten. Ka ching! :minibus:

 

#7 Voor de Fitboys & girls is er een Fitness Center

Nu ben ik natuurlijk zelf een fitboy. Echter heb ik dit weekend geen gebruik gemaakt voor het Fitness Center in het hotel. In my defence, ik ben vrijdagochtend naar mijn oude vertrouwde sportschool geweest, voordat ik naar het hotel ging. Ik ben er een paar keer langsgelopen en we waren bijna zondagochtend nog even geweest, maar… toch maar niet. Het gaat erom dat je lekker kan fitnessen mocht je dit willen. :muscle_tone2:

 

#6 Drankjes en dansjes doen in de Skybar

Na het avondeten nog zin in een drankje? Dan kun je terecht in de Skybar 747! Op zaterdagavond hadden wij wel zin om deze te bekijken. In het midden van het Plaza staat de lift naar de Skybar. In deze lift kom je direct in de feeststemming. Met toffe neonlichten, een groovy deuntje en uitzicht op het vliegtuig dat in de tuin staat, ben je op weg naar de Skybar. Een prima plek om met elkaar te genieten onder het genot van de muziek van de DJ, een dansje en een drankje! :champagne_glass:

Skybar 747

 

#5 Onbeperkt toetjes eten

Voor €15 p.p. hebben wij genoteen van een onbeperkte lunch en drankjes in het restaurant. Van brood met beleg, tot salades, patat en heel veel zoetigheid, het is er allemaal. In de avond hebben wij weer in het restaurant gegeten voor €27 p.p. Dit vonden wij zelf wel wat prijzig, maar hey, ook dit was onbeperkt en het eten was best goed! :grapes::taco::ice_cream::tropical_drink: 

 

#4 Super lief personeel

Ik zeg dit niet snel, want ik kijk hier vaak wel ‘streng’ naar, maar één van de medewerkers was echt heel lief en behulpzaam! Deze jongedame zat bij de receptie voor de Wellness. De plek waar we elke dag wel te vinden waren. Van een korte rondleiding door het Wellness center, tot het reserveren van de tijdblokken en wat gezellige praatjes. Dit was echt een topwijf! Ook de medewerkers bij het inchecken en het restaurant waren erg vriendelijk.

 

#3 Blockbusters kijken in de bios? Je hoeft het hotel niet uit!

In het hotel zit een bioscoop. Hier worden voornamelijk kinderfilms gespeeld, maar ook films voor de ‘ouderen’, zoals 007: No Time to Die. Wij hebben hier zelf geen gebruik van gemaakt en kozen voor een film op tv in de kamer. Ook gezellig! :film_frames:

 

#2 Een gezellige kamer in het Plaza

Je kunt kiezen voor een Plaza Room, Urban Room of een Appartement. Ze hebben allemaal natuurlijk hun eigen voordelen, faciliteiten en prijzen, maar ik raad een Plaza Twin Room aan. Een mooie kamer met genoeg ruimte voor met z’n tweeën, een grote badkamer, nachtlampjes, een kluis, ruime kledingkast, een kleine koelkast, snelle wi-fi, een TV en waterkoker met theezakjes.  

Een andere reden dat ik het Plaza aanraad is, omdat hier echt het hotel is. De appartementen en de Urban kamers zitten in aparte gebouwen binnen het Corendon Village Hotel Amsterdam. Vanuit je kamer in het Plaza bel je gemakkelijk naar de receptie om bijvoorbeeld te reserveren voor de Wellness en het restaurant. Maar je kunt ook gemakkelijk even naar beneden lopen, dan sta je precies in het midden van het restaurant, de Skybar, de bioscoop, het winkeltje, de sportsbar, fitness center en de wellness. 

That’s me!

 

#1 Onbeperkt genieten van Wellness

De Wellness was wel dé voornaamste reden om hierheen te gaan. Een chill zwembad met uitzicht op de tuin en het vliegtuig wat erin staat. Een kinderbadje, wat ligstoelen, douches en natuurlijk de sauna en het Turkse stoombad. Na de hete sauna kun je in het douchegedeelte genieten van een ijskoude emmer water. Je hoort af en toe dus wat dames gillen! :bikini::swimmer_tone2:

Door de huidige situatie moet je wel even van te voren een tijdvak van een uur reserveren, maar als het rustig is dan is de kans groot dat ze zeggen dat je langer mag blijven om extra lang te genieten. Mocht het toch vol zitten, vraag dan of je op de reservelijst geplaatst kan worden. Dan bellen ze jou, mochten gasten die gereserveerd hebben niet op komen dagen. Pro tip: Ga ‘s avonds als het donker is voor een extra gezellige sfeer!

Het zwembad


Extra gezelligheid tijdens de feestdagen

Heb ik jou al overtuigd? Naast deze 9 redenen is er op dit moment natuurlijk een extra reden bij gekomen om lekker een weekendje weg te gaan. Tijdens deze periode hebben ze ook Christmas Deals en ik ga ervan uit dat ze het hotel extra gezellig hebben ingericht rond deze tijd! 
 

Wat is voor jou echt een MUST HAVE tijdens een weekendje weg? :raised_hands_tone2:


6 reacties

Wordt het forum nu ook overspoeld met advertenties die niets met de diensten van Tele2 te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +12

Hey @WhTurner zeker niet! Maar zoals je misschien weet vinden we het leuk om topics te schrijven over onze eigen vakanties en weekendjes weg en onze favoriete films, apps en andere ‘dingen’. Dit is een combinatie van beide en wilde mijn weekendje toch even in de Kantine delen. Vandaar Keuze van de Redactie. :wink:

Reputatie 2

Klinkt super tof! Ik ben nu ook wel heeeul nieuwsgierig naar dit hotel:wink:

Reputatie 7
Badge +12

Klinkt super tof! Ik ben nu ook wel heeeul nieuwsgierig naar dit hotel:wink:

@Demi Ik vond het echt heel relaxed. Grotendeels door het gezelschap en dat het in m’n vakantie was, maar ook omdat er lekker veel te doen en te zien was! :grin:

Reputatie 5
Badge +6

Oeh, dat zwembad! Ik wil er zeker een keertje heen. :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +12

Oeh, dat zwembad! Ik wil er zeker een keertje heen. :sunglasses:

Zeker doen! :swimmer_tone2::swimmer_tone2:

Reageer