Keuze van de redactie

3 perfecte apps voor self-care!

  • 26 August 2021
  • 0 reacties
  • 97 x bekeken
3 perfecte apps voor self-care!
Reputatie 7
Badge +12

Herken je dat? Je weet dat je te veel op je telefoon zit, maar je doet er niks aan. Wat doe je dan? Juist, je vindt de juiste balans!

 

Je zou kunnen zeggen dat ik wel verslaafd ben aan mijn iPhone. Het liefst sta ik heel de dag met mijn vrienden in contact via WhatsApp en Instagram. Who am I kidding? Ik sta ook heel de dag met ze in contact! :rofl:

Neem ik daarnaast wel genoeg tijd voor mezelf? Ja! Ik neem elke dag de tijd om een wandeling te maken, te sporten, iets in het huishouden te doen en te ontspannen met een serie of filmpje. Is er een manier om tijd voor jezelf te nemen d.m.v. apps op je telefoon? Absoluut! Hieronder vind je 3 apps die mij helpen goed voor mezelf te zorgen. 


 

‘’King Mars, dat ben ik!’’

 

Flora :rose:

Een paar maanden geleden ben ik door een vriend in aanraking gekomen met de Flora app. Het is een mooie, simpele en gratis app voor Android en IOS. Deze app zorgt ervoor dat je minder op je telefoon zit, zodat je je kunt focussen op iets anders. Ik gebruik deze app vaak tijdens het werk en vooral tijdens meetings. Tijdens het schrijven van dit topic heb ik hem ook aangezet.

Hoe werkt het? Simpel! Je stelt een timer in en totdat de tijd is afgelopen, kan je niet op je telefoon zitten. Je zaait namelijk een plantje. Als je op je telefoon zit, voordat het plantje volledig is gegroeid zal deze doodgaan. Je kunt timers zetten tussen de 5 minuten en de 3 uur. Heb je extra motivatie nodig? Dan kun je zelfs instellen dat je een bedrag doneert aan Flora Care (zij planten echte bomen), zodra je de tijd niet hebt kunnen uitzitten. Je kunt vrienden maken en elkaars tuintje zien met alle verschillende bloemen, planten en bomen die je gezaaid hebt.

Mijn tuin van deze week. En ja, King Mars, dat ben ik!

 

‘’ De unieke visuals maken het een plezier om naar te kijken.’’

 

Aloe Bud :seedling:

Aloe Bud is een self-care app voor IOS die ik recent pas heb ontdekt, maar ik vind hem nu al leuk! Deze app stuurt je reminders om voor jezelf te zorgen. Zo kun je zelf instellen wat je op een dag of per week wil of moet doen en waar je notificaties voor wil ontvangen. Denk hierbij aan het drinken van water, rust nemen, maaltijden, medicijnen innemen, muziek luisteren, douchen, socializen, etc. Het lijkt bijna op een Bingo-kaart waar je activiteiten op kan afstrepen.

Check-in, reflecteer en ontvang reminders.

De unieke visuals maken het een plezier om naar te kijken! Zelf slik ik dagelijks twee keer per dag medicijnen voor mijn donornier. Dit gaat vaak op de automatische piloot, waardoor ik soms denk… Heb ik ze al ingenomen? Met deze app kan ik gemakkelijk inchecken wanneer ik ze heb ingenomen.

 

Wild Journey :deer:

Deze app voor IOS helpt je gemakkelijker in slaap te laten vallen met natuurlijke geluiden. Ik vind het persoonlijk heerlijk om voor het slapen kalmerende muziek of geluiden op te zetten. Denk hierbij aan lofi-muziek, National Geographic documentaires, music & ambience of natuurgeluiden. Voor dit laatste is Wild Journey een mooie en handige gratis app.

Kies uit een paar verschillende geluiden met prachtige bijhorende visuals. Je kunt zelfs instellen dat je meditatiesessie door een mannelijke of vrouwelijke stem wordt verteld. Je kunt een tijd instellen, zodat de geluiden bijvoorbeeld 30 – 60 minuten blijven doorgaan, totdat je in slaap bent gevallen. Als je dan niet lekker ontspant en heerlijk in slaap valt, weet ik het ook niet!

Connect with nature anywhere you are.

 

Welke apps gebruik jij om voor jezelf te zorgen? Deel ze met de Community! Ik ben altijd op zoek naar dit soort nieuwe apps. Heb jij de gouden tip? :point_down_tone2::point_down_tone2:


0 reacties

Geen reactie

Reageer