Ik ontvang geen SMS-verificatie

  • 11 November 2022
  • 0 reacties
  • 274 x bekeken
Ik ontvang geen SMS-verificatie
Reputatie 7
Badge +12

Verschillende diensten, zoals DigiD, banken- en creditcardmaatschappijen, Google en Apple sturen een sms naar het mobiele nummer van jou als extra verificatie. Super handig en veilig natuurlijk, maar wat te doen als het niet werkt?

 

Wij kunnen je geen oplossing garanderen, omdat er derde partijen betrokken zijn. Wel willen wij je een aantal tips geven zodat jij er goed gebruik van kan maken!
 



Wat kan ik zelf doen?

  • Stap 1 – telefoonnummer check
    Bij sommige diensten is het niet verplicht om een telefoonnummer in te voeren of er staat nog een oud telefoonnummer geregistreerd. Daarnaast sturen sommige diensten vanuit het buitenland de sms'jes. Dat betekent dat de je je nummer moet invoeren met +31. Check dus goed of het juiste telefoonnummer bekend is bij de dienst. Hier een tip als het gaat om DigiD: https://www.digid.nl/inlogmethodes/sms-controle/
  • Stap 2: Ander telefoonnummer
    Staat het telefoonnummer goed bij de dienst? Dan adviseren wij je om (tijdelijke) een ander telefoonnummer te koppelen. Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? Dan kan je weer je oorspronkelijke telefoonnummer koppelen. 

 

Heb je na het volgen van bovenstaande tips nog geen verificatie sms ontvangen? Geen zorgen, wij onderzoeken het graag voor je! Om dit te doen hebben we een aantal gegevens nodig. Laat hieronder een reactie achter dat je het wil laten onderzoeken. Een moderator komt z.s.m. bij je en zal je vragen onderstaande info naar hem of haar via een privébericht te sturen. Na het onderzoek bellen we je op.

Let op: stuur niet ongevraagd een privébericht, hier wordt niet op gereageerd.

  • De naam van de dienst
  • Datum en tijdstip waarop het bericht werd verwacht
  • Heb je het telefoonnummer bij de dienst zelf gecontroleerd?
  • Heb je het zelf getest door het telefoonnummer te wisselen bij de dienst?
  • 06-nummer waarop je bereikbaar bent

 

Wat zijn de mogelijke uitkomsten na het onderzoek?

Wij kijken of we de verificatie-SMS op ons netwerk kunnen vinden. Is dit het geval, dan sturen wij de SMS alsnog naar je door. Vinden we geen SMS op het netwerk? Dan heeft de verificatie-SMS ons netwerk niet bereikt. In dit geval gaat het dus mis vóórdat het ons netwerk bereikt en zal je contact op moeten nemen met de organisatie die de SMS heeft verstuurd.

 

Andere vragen over SMS-verificaties? Start een nieuw topic plaats deze in het subforum ‘Netwerk en verbinding’ en vraag het de Community!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer