Geen verbinding in het buitenland

  • 4 February 2022
  • 0 reacties
  • 5964 x bekeken
Geen verbinding in het buitenland
Reputatie 7
Badge +12

Heerlijk op vakantie! Zon, zee, strand en heel veel Instagram Stories… Maar wat als je opeens geen (goede) netwerkverbinding hebt?

 

Het komt wel eens voor… Je bent in het buitenland voor je studie, stage of op vakantie en dan kom je erachter dat je geen (stabiele) netwerkverbinding hebt. Met onderstaande tips fix je dit gemakkelijk en snel!

 


 

 Wat kunnen redenen zijn dat ik geen verbinding heb in het buitenland?

Het kan voorkomen dat je niet direct verbinding hebt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Je dataroaming staat mogelijk niet aan.
  • Er staat een blokkade op ‘internet en data’ in het buitenland in MijnTele2.
  • Je hebt een verouderd toestel of een oude simkaart.
  • Je laatste factuur is nog niet betaald.
  • De verbinding van het netwerk in het buitenland werkt niet goed.
  • Je internetbundel is verbruikt en je hebt nog geen keuze gemaakt.

 

Ik ben in het buitenland met een slechte verbinding

De meest voorkomende oplossing is om handmatig verbinding te maken met één van de netwerken die wij in dat land aanbieden. Alle verbindingen per land vind je op deze pagina! Hier zie je ook gelijk of er 4G of zelfs 5G beschikbaar is.

 

Handmatig verbinding maken met een netwerk doe je als volgt. Let op: Het verschilt per toestel hoe de instellingen precies heten.

Ga op je toestel naar Instellingen > Mobiel netwerk > Netwerkselectie.

Zorg er ook voor dat Roaming aanstaat. Dit vind je onder Mobiel Netwerk.

 

 Ik heb handmatig verbinding gemaakt, maar het werkt nog steeds niet

Heb je nog geen verbinding na het handmatig selecteren van een netwerk en het resetten van je netwerkinstellingen? Dan is er mogelijk iets anders aan de hand. Is jouw abonnement recent gestart? Dan kan het zijn dat er nog een blokkade staat op roaming in het buitenland. Start een nieuw topic, dan checkt een moderator dit met alle plezier voor je!


Werkt niets? Reset dan je netwerkinstellingen!

  • Als je op meerdere plekken geen netwerk hebt, raad ik je aan om jouw netwerkinstellingen te resetten. 

  • Dit regel je via de instellingen van jouw telefoon onder ‘Algemeen’. Hier zie je de optie: ‘Stel opnieuw in’.

  • Wel een kleine side-note: als je jouw netwerkinstellingen reset, zullen je wachtwoorden van je wifi-netwerken verloren gaan. Je zal dus opnieuw verbinding moeten maken met je wifi-netwerk. 

 

Is er een dekkingskaart van de buitenlandse netwerken?

Nee, we kunnen je helaas niet laten zien wat de dekking is van iedere netwerkprovider. Het is niet te doen om de wereldwijde dekking up-to-date te houden, en we willen geen valse verwachtingen scheppen.

 

Heb je na het volgen van bovenstaande tips nog geen verbinding in het buitenland? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Mobiele abonnementen’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer