Skip to main content
beantwoord

wel 4G geen internet


  • Is lekker bezig
  • 6 reacties

Sinds ik ben omgezet naar het nieuwe netwerk heb ik wel 4G, maar regelmatig valt internet weg. Ik heb nog gewoon verbinding met 4G, alleen geen internet. Telefoon opnieuw opstarten lijkt te helpen, maar dit wil ik niet iedere dag doen en het probleem doet zich inmiddels dagelijks voor. Kan dit opgelost worden?

Beste antwoord door pipodeclown

Imke81 schreef:

Het werkt nu wel, maar het valt dagelijks wel een keer weg... Ik kan me daarom niet voorstellen dat het aan de instellingen ligt, omdat het dus wel werkt, maar soms wegvalt.

Daarom is het interessant te weten of je dat overal ervaart. Het zou dan aan de instellingen (dan zou het helemaal iet moeten werken), de simkaart (onvoorspelbaar gedrag is dan mogelijk) of iets anders kunnen liggen. T-Mobile is het netwerk aan het upgraden en gereedmaken voor 5G, dus het is niet ondenkbaar dat er in jouw buurt werkzaamheden zijn.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7113 reacties
  • 13 november 2020

Heb je toevallig een unlimited abonnement en verliest de verbinding als de 5gb data van die dag op is?


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 13 november 2020

Nee, soms heb ik nog niets gebruikt op een dag en is de verbinding al weg.


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 13 november 2020

Ervaar je dit op één plek of in meerdere plaatsen/steden?


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 14 november 2020

Dat is een goede vraag, had ik nog niet over nagedacht. Ik kom al een tijdje nergens anders meer waar ik mobiel internet nodig heb, alleen thuis. En de ontvangst is prima. Als ik bij de instellingen kijk zie ik ook dat ik verbonden ben alleen geen internet.


eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7113 reacties
  • 14 november 2020

Wat voor toestel heb je?


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 14 november 2020

Ik heb een Motorola one vision


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 14 november 2020

Welke instellingen heb je voor mobiel internet? (APN)

Het kan ook zijn dat je een nieuwe simkaart nodig hebt, maar het is interessant te weten of je het alleen thuis of op meerdere plaatsen ervaart.


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 14 november 2020

Mijn apn: smartsites.t-mobile


eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7113 reacties
  • 14 november 2020

Probeer eens of het met internet.tele2.nl wel werkt?


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 14 november 2020

Het werkt nu wel, maar het valt dagelijks wel een keer weg... Ik kan me daarom niet voorstellen dat het aan de instellingen ligt, omdat het dus wel werkt, maar soms wegvalt.


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • Antwoord
  • 14 november 2020
Imke81 schreef:

Het werkt nu wel, maar het valt dagelijks wel een keer weg... Ik kan me daarom niet voorstellen dat het aan de instellingen ligt, omdat het dus wel werkt, maar soms wegvalt.

Daarom is het interessant te weten of je dat overal ervaart. Het zou dan aan de instellingen (dan zou het helemaal iet moeten werken), de simkaart (onvoorspelbaar gedrag is dan mogelijk) of iets anders kunnen liggen. T-Mobile is het netwerk aan het upgraden en gereedmaken voor 5G, dus het is niet ondenkbaar dat er in jouw buurt werkzaamheden zijn.


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 6 reacties
  • 14 november 2020

Aha, dank je voor het meedenken. Ik zal eens in de gaten gaan houden of het op meerdere plekken gebeurd.