beantwoord

Twee vraagjes m.b.t. Tele2 in buitenland

  • 14 May 2023
  • 6 reacties
  • 133 x bekeken

Hallo Tele2,

 

Zit momenteel in het buitenland (buiten EU), twee vraagjes m.b.t. mijn abonnement hierover:

  1. Stel ik raak mijn telefoon (en dus simkaart) hier kwijt. Kan ik dan een e-simkaart krijgen waarmee ik weer mijn nummer kan gebruiken hier?
  2. Ik heb een abonnement met onbeperkt bellen maar kan daar hier buiten de EU niets mee. Voor mijn werk is werktelefoon gekoppeld aan Microsoft Teams, hiermee kan ik vanuit het buitenland via internet met het nummer van de werktelefoon bellen binnen Nederland. Is zo'n oplossing ook beschikbaar voor Tele2? Dus dat ik via internet (bijv. Teams, of iets anders als dat er is) lokaal Nederlands kan bellen met mijn Tele2 06-nummer?

Hoor graag of dit mogelijk is.

 

Groeten,

Auke

icon

Beste antwoord door eric 14 May 2023, 16:11

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @aukegr , welkom bij de community. 

1) Tele2 heeft geen e-sims. Dus als je telefoon wordt gestolen kun je in de mijn.tele2.nl omgeving je oude simkaart blokkeren en gelijk een nieuwe aanvragen. Die wordt gestuurd naar je thuisadres. Daar zul je iemand moeten vragen hem door te sturen.

2) je telefoon abonnement ondersteund roaming buiten en binnen de EU.  Binnen de EU valt een deel van de belminuten en data binnen de Nederlandse bundels.  Buiten de EU kun je ook bellen/gebeld worden op je 06 nummer en voor mobiele data eventueel een bundel aanschaffen. Over kosten kun je e.e.a. hier terugvinden. 

Teams is een data toepassing.  Je kunt daarmee communiceren via wifi of over mobiele data. Soms is er een vast nummer aangekoppeld door je werkgever waarmee je inderdaad ook andere normale nummers kunt bellen. Maar dat is verder niet aan je Tele2 06 nummer gekoppeld.

Beste Eric,


Hartelijk dank voor je reactie.

  1. Jammer dat ze geen E-sim ondersteunen. Stel ik raak mijn telefoon hier kwijt, kan ik dan niet overstappen op een provider die het wel ondersteund en mijn nummer over laten zetten? Dan kan ik zonder al te veel gedoe weer mijn nummer gebruiken. Ik heb een maandelijks opzegbaar Tele2 abonnement.
  2. Dit is mij nog niet helemaal duidelijk. Mijn werkgever kan Teams koppelen aan een vast/mobiel nummer. Kan ik op eenzelfde manier mijn Tele2 abonnement koppelen hetzij aan Teams hetzij aan een andere data oplossing om via internet mijn NL abonnement te kunnen gebruiken alsof ik in Nederland ben (en dus binnen mijn Tele2 bundel bel)? De buitenland bundels ken ik, maar zijn voor bijv. Azië enkele euro’s per minuut.

Groeten, Auke

Reputatie 7
Badge +12

1) t-mobile ondersteund wel E-sim. Je zou ook voordat je op pad gaat dit kunnen omzetten. Er is namelijk altijd een maand opzegtermijn bij de oude provider. 

2) vast/mobiel nummer koppelen aan teams zijn zakelijke oplossingen.  Aangezien jouw nummer bij Tele2 een consumenten abonnement is kan dit niet voor jou 06 nummer. Als je werkgever een vast nummer aan teams koppelt kun je wel een doorschakeling maken van je 06 naar dat vaste nummer.

 Beste Eric,

 

Dank voor je reactie.

  1. Ik ben momenteel al op reis, dus vooraf iets regelen wordt lastig. Maar ik ga er dan vanuit dat ik tijdens mijn reis ook nog wel kan wisselen mocht mijn telefoon gestolen worden oid.
  2. Werk/privé wil ik liever gescheiden houden, daarom ben ik ook op zoek naar een oplossing met Tele2.

Ben even aan het googlen geslagen en lees hier wel het e.e.a. over bellen via WiFi (https://www.bellen.com/mobiel/bellen-via-wifi), klinkt handig maar blijkbaar geblokkeerd met niet-NL ip's, weet iemand waarom? En heeft iemand ervaringen met VPN en bellen via WiFi in het buitenland?

 

Groet,

Auke

Reputatie 7
Badge +12

1) nummerbehoud wordt automatisch afgehandeld.  Als de nieuwe partij een datum kiest die binnen de 30 dagen opzegtermijn zit wordt de juiste datum (30 dagen voorruit) teruggestuurd.  Als je zo bang bent dat dit kan gebeuren,  dan is overstappen naar t-mobile met e-sim een prima oplossing.  Totdat het nieuwe abonnement ingaat blijft de oude de komende 30 dagen werken. 

 

Vowifi is inderdaad geblokkeerd bij gebruik van niet NL adressen.  Het is zeker creatief om te proberen of een VPN het doet, hoewel sommige hotel wifi systemen dit blokkeren. 

Om te testen,  zet flight modus aan, dan weer wifi aan en start vpn. Dan kijken of je 1233 (voicemail) kunt benaderen.

Handige tip van het eerst aanzetten van vliegtuigmodus en dan wifi opstarten (weet dan zeker dat ik niet bel via GSM signaal). Zal het eens proberen. Dank.

Reageer