beantwoord

Tele2 SMS error 38

  • 4 November 2022
  • 10 reacties
  • 475 x bekeken

Sinds twee dagen kan ik niet SMS sturen. Ik krijg error 38. Weet iemand wat dat is? En hoe op te lossen. 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 15 November 2022, 10:04

Bekijk origineel bericht

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Error 38 is 'netwerk out of order'.

Wellicht heb je geen dekking? Kun je wel bellen?

Indien ja, restart je telefoon nog eens.

@eric  😁 19000 😀

Reputatie 7
Badge +12

Nu je het zegt, inderdaad!

 

@eric Ja ik kan wel bellen dat is vreemd. Alles gedaan voorgesteld door tele2 ik wacht nu iets te horen van technische dienst.

Reputatie 7
Badge +12

De volgende stap is dan om de simkaart eens in een ander toestel te stoppen. Of is de issue met 1 bepaald nummer waarheen je niet kunt sms'en? Kun je bijvoorbeeld wel een SMS naar jouw eigen nummer sturen?

@eric  lijkt wel op. Er zijn bepaalde nummers dat kan ik niet sms sturen. Sommige kan wel sturen maar mensen ontvangen heel laat of helemaal niet. Echt vreemd

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Suri-Jay ik zie dat mijn collega een case voor je heeft doorgezet om dit te onderzoeken en dat deze eergisteren (8 nov) is opgepakt. Voor nu zie ik nog geen concrete updates, maar ik hoop dat dit snel voor je wordt opgelost. Mocht je volgende week nog niks hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan pak ik de case erbij en als er een update is, geef ik die met alle plezier aan je door!

@Marciano van Tele2  Dank je wel voor je reactie.  Ik hoorde dat technische dienst een onderzoek gestart en ze zou mij bellen eergisteren maar ik heb niets gehoord. Gisteren had een bericht dat ik moet terugbetalen met case nummer maar praat met een robot was niet prettig geweest. Na meerdere pogingen ik had iemand van de klantenservice aan de lijn zij heeft naar technische dienst gebeld maar de aantworden slaat nergens op. 

Nog steeds mijn man krijgt mijn smsen niet. Hij heeft goed in zijn net werk gekeken en nergens staat een blokkade of zo.  Hij ontvangt alle smsen van anderen maar niet van mij.  Als je kan na kijken graag. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Jay, geen dank, daar ben ik voor! Ah, ik weet niet precies wat het antwoord was, maar volgens mij is er een onderzoek gedaan naar het mobiele nummer en waarom je man geen SMS’jes ontvangt. Klopt het dat hij bij KPN zit? Ik zie alleen dat het nummer geblokkeerd is voor inkomende oproepen in de HSS.

Wat dit precies inhoudt weet ik eerlijk gezegd niet, dat zouden mijn collega’s telefonisch kunnen uitleggen. Je zou nog eens contact met ze kunnen opnemen, want ik zie op dit moment niet wat er nog gedaan kan worden vanuit mijn technische collega’s. Wellicht dat je man bij zijn provider e.e.a. kan navragen?

Als het goed is kun je andere contactpersonen wel gewoon SMS’en, klopt dat? Daarom ligt het volgens mij niet aan jouw nummer/ons netwerk. Ik hoop dat je man bij zijn provider de oplossing vindt! 

@Marciano van Tele2  Mijn man heeft wel  gecontroleerd met zijn netwerk. Er staat geen blokkade. Hij ontvangt all smsen van iedereen behalve mij. Er waren paar vrienden kan niet bereiken via SMS ze gebruiken geen andere berichten appjes bijvoorbeeld whatsapp of zo. Ik zal even kijken nog een week of twee nog bestaan het probleem dan maak ik nog een melding. Ik gaf op met contact opnemen 😁 jullie robot snap mijn probleem niet 😁

 

Reageer