beantwoord

Tele2 abbo + nieuwe telefoon

  • 13 July 2022
  • 8 reacties
  • 120 x bekeken

2 weken terug een telefoonabonnement besteld. Had er al eentje van KPN maar wilde duo sim.

 

Samsung galaxy S22+ bij gekregen, niet blij mee, want netwerk valt steeds weg. Bellen? Niemand hoort wat. Internet? Valt soms 10-120sec weg.

 

Is het normaal dat je een telefoon van bijna €1000 koopt en er niet mee kan bellen? Nee. Dus hoe komt het dat dit gebeurd, en hoe los ik het op

 

Zie vooruit naar je reactie. Groet, Yoram

icon

Beste antwoord door Yontox 14 July 2022, 10:35

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hallo Yoram,

vervelend om te horen dat je nieuwe toestel niet doet wat je verwacht! Wanneer je internet wegvalt gebeurt dit dan op meerdere locaties of is het enkel op bepaalde locaties? Zelfde voor het bellen.

Hallo Yoram,

vervelend om te horen dat je nieuwe toestel niet doet wat je verwacht! Wanneer je internet wegvalt gebeurt dit dan op meerdere locaties of is het enkel op bepaalde locaties? Zelfde voor het bellen.

Nee, internet kan ik me niet herinneren dat dat op andere locaties wegvalt. Bellen wel. Maar dan is het gesprek wel al gestart

 

Dit gebeurt overigens ook bij het KPN netwerk (2e Sim), dus ik betwijfel of het aan het netwerk ligt. Deed het vroeger trouwens top

Reputatie 6
Badge +4

Oké, wat je misschien kan proberen is via de instellingen je netwerkinstellingen te resetten.
 

Het kan zijn dat doordat je twee verschillende providers te gebruiken in één toestel de netwerkinstellingen op elkaar storen. Gebruik je beide simkaarten voor internet? Zo niet, zet dan bij de simkaart waarvan je geen internet gebruikt de internet connectie uit. Via de instellingen en dan bij simkaart instellingen

 

Reputatie 6
Badge +4

Even op het forum van KPN gekeken, en hier geven ze ook aan wat ik aangeef. 
 

je moet even duidelijk aangeven welke SIM de data moet afhandelen en welke SIM het bellen. 
 

Allebei gereset, en qua netwerk, het liefst switch ik via bellen met sim 1 en sim 2. Welk internet netwerk maakt niet zo veel uit, ik heb toch unlimited data.

Dus:

Bellen: KPN & Tele2

SMS: KPN & Tele2

Nog steeds het probleem dat beide kanten niks horen aan de telefoon. Echt heel irritant

Oh mijn god ik koop toch geen Samsung Galaxy S22+ om niet te kunnen bellen wtf is dit..

Kom net dit tegen op een ander forum: https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-series/call-sound-issues-others-can-t-hear-me-during-calls-and-i-can-t/td-p/5130023

 

Lijkt alsof nog 100 mensen dit probleem hebben

Reputatie 7
Badge +12

Dat zie wel vaker bij Samsung. Brengen heel veel modellen uit en dan is testen toch beperkt. In de loop van de tijd ontvang je elke keer software updates en wordt het elke keer beter…

Apple doet dit toch iets anders… Veel minder modellen en een hele grote groep van testers. Maar ook daar zie je regelmatig IOS updates.

Beetje zoals deze business gaat dus. Je zou op dat Samsung forum je ervaring kunnen toevoegen.

Reageer