Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Wie kan mij helpen? Ik ben gister gearriveerd in Spanje, maar heb geen bereik, dus geen data en geen sms/bellen.
Na 3 uur wachten op de chat (want bellen lukt niet zonder bereik!!) geef ik het op. 

Wat heb ik geprobeerd:

  • In mijn tele2 alle beperkingen op toestaan gezet (buitenland beperkingen)
  • Roaming aan gezet, roaming uit gezet, toestel opnieuw opgestart, en elke mogelijke combinatie hiervan.
  • Iemand anders contact met tele2 laten hebben om te checken of een buitenland beperking geactiveerd is vanuit tele2, was niet het geval. Gelijk is toen mijn abonnement gereset.
  • handmatig naar nieuwe netwerken gezocht, maar krijg met geen 1 verbinding (staat achter dat het verboden is hiermee verbinding te maken)
  • Alle netwerk verbindingen gereset in het Android menu

Ik heb een Oneplus Nord 2 en al meer dan een jaar een abonnement, ook zijn alle facturen netjes voldaan.

 

Help!😔

Hey Spacekees, wat heerlijk dat je in Spanje zit! Hoe is het daar? Ik heb direct met je meegekeken en ik zie geen blokkades op je account staan, dus je zou gewoon verbinding moeten kunnen maken. In Spanje kan dat met de netwerken Movistar, Orange en Xfera (Yoigo). Wat gebeurd er precies als je één van deze handmatig selecteert? Ik hoor wel vaker dat er verboden achter een netwerk staat, maar ook als je er dan op klikt, zou die gewoon moeten verbinden.

Laat het me maar weten wat er gebeurd. Wellicht met een screenshot erbij. Dan kijken we verder als het nog niet werkt!


Hierbij 2 screenshots!

 


Krijg bij alle opties dit te zien, verboden of niet

 


Bedankt voor de screenshots! Wat apart dat je deze melding krijgt, maar laten we direct nog wat opties proberen. Zou je allereerst willen kijken of je toestelsoftware volledig up to date is? Zo niet, zorg er dan voor dat je deze (op wifi) installeert. Dit helpt in veel gevallen.

Is je software volledig up to date en werkt het nog niet? Dan is een kruistest nodig. DIt werkt als volgt: je plaatst jouw simkaart in een ander toestel (en andermans simkaart in jouw toestel) om te zien of je dezelfde melding krijgt. Dit doen we door bepaalde situaties uit te sluiten. Heb je op het andere toestel dezelfde melding? Dan kan het aan je simkaart of aan het mobiele netwerk liggen. Kun je op het andere toestel wel verbinding maken? Dan is er een defect aan je toestel. Ben je daar met bekenden om je heen om dit te testen?

Heb je op het andere toestel ook geen verbinding? Bel dan (met een ander toestel) even met mijn collega's op 020-7544444 en vraag of ze je door kunnen verbinden met een Tech Specialist. Dan kunnen zij direct met je mee kijken. Anders maak ik een case voor je aan voor ze, dit duurt alleen wel iets langer voordat deze wordt opgepakt.

Laat het me maar weten wat er uit bovenstaande test komt!


Reageer