Skip to main content

We hebben het best beoordeelde mobiele netwerk van Nederland! Toch kan het gebeuren dat er iets met jouw verbinding is. 

 

Zit je net lekker in de trein op Instagram en ineens laden de video’s en foto’s niet meer. Je ziet het gelijk, een slechte internetverbinding is de oorzaak. Het overkomt ons allemaal wel eens.

Het kan aan verschillende dingen liggen, je kan zelf al een hoop dingen checken en mogelijk snel oplossen. Als je het zelf kan fixen is dat natuurlijk het snelst. 

 


 

De dekkingskaart checken

  • De eerste stap die we moeten controleren is het dekkingsgebied. Wij hebben een handige kaart waar je kan zien of je in een gebied bent waar goed bereik is.
  • Vul het adres in waar jij problemen hebt met jouw verbinding. Check ook of er onderhoudswerkzaamheden zijn in jouw regio.
  • Kijk hier of je in het dekkingsgebied bent met behulp van onze handige dekkingskaart van T-mobile. We maken gebruik van het T-Mobile netwerk daarom kan je die dekkingskaart gebruiken. Het netwerk van T-Mobile is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland.

  

Software update checken en toestel herstart 

Ik snap heel goed dat een goed werkende verbinding essentieel is! Ik heb een aantal stappen die we samen gaan doorlopen, zodat we jouw verbinding kunnen herstellen. Je hebt net gekeken of je in het dekkingsgebied zit op onze dekkingskaart. 

  1. De eerste stap is checken je de laatste software op jouw telefoon geïnstalleerd hebt staan. Dat is nodig om een optimale verbinding te kunnen garanderen. 
  2.  De tweede stap is het herstarten van jouw telefoon.  Dit doe je door jouw telefoon volledig uit te schakelen om deze vervolgens weer aan te zetten. Dit helpt vaak met een hoop verbindingsproblemen.

 

Toestelhulp 

Dan kan het ook zo zijn dat er iets niet goed ingesteld staat in je toestel. Wat je dan  zou kunnen proberen is onze toestelhulp, deze vind je hier. Loop de de netwerkinstellingen van jouw toestel even door.

De toestelhulp is erg handig want je kan er alles vinden van elk toestel. Als je problemen hebt die je zelf wilt oplossen, check toestelhulp! 

Toestelhulp openen in nieuw tabblad
 

 

 

Netwerkinstellingen 

  • Als je op meerdere plekken geen netwerk hebt, raad ik je aan om jouw netwerkinstellingen te resetten. 
  • Dit kun je regelen via de instellingen van jouw telefoon onder ‘Algemeen’. Hier zie je de optie: ‘Stel opnieuw in’. 
  • Wel een kleine side-note: als je jouw netwerkinstellingen reset, zullen je wachtwoorden van je wifi-netwerken verloren gaan. Je zal dus opnieuw verbinding moeten maken met je wifi-netwerk.  

 

Facturen 

  • Controleer altijd even of je misschien een betalingsachterstand hebt. Dit kun je checken in jouw MijnTele2 account via de app of de website. 
  • Bij achterstallige betalingen kan het zijn dat er een blokkade wordt geplaatst op het gebruik van jouw toestel.
  • Een betaling van de betalingsachterstand heft deze blokkade automatisch weer op. We raden aan om de betalingen via iDeal af te ronden. Dan wordt de blokkade binnen één uur verwijderd.  

 

Kruistest

Als het qua netwerk en facturen allemaal in orde is, dan kun je vervolgens een Kruistest uitvoeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en een andere sim in jouw telefoon.
Er kunnen dan 2 dingen gebeuren. 

1:

  • De andere telefoon maakt met jouw simkaart wel verbinding, maar de andere simkaart geeft ook geen netwerkverbinding in jouw telefoon. 

  • In dit geval ligt het aan het toestel. Het is dan belangrijk dat jouw telefoon de nieuwste software versie heeft en opnieuw is opgestart. 

  • Als de nieuwste software en reset geen effect hebben, dan kun je het toestel het beste contact opnemen met de klantenservice.  

2:

  • De andere telefoon geeft met jouw simkaart ook geen netwerkverbinding, maar jij hebt wel een verbinding op jouw telefoon met de andere simkaart 

  • In dit geval ligt het aan de simkaart. Dit kan zijn doordat de simkaart vuil, beschadigd of verouderd is.

  • Met een droge doek kun je de simkaart voorzichtig schoonmaken om te kijken of dit al effect heeft. 

  • Mocht dit niet helpen, kun je via MijnTele2 snel en eenvoudig een nieuwe simkaart bestellen. Dit kan hier. We leveren dan een nieuwe simkaart binnen 5 werkdagen bij jou thuis. 

 

Ik ben op een drukke plek en mijn internetverbinding is traag. 

  • Momenteel zijn wij mega hard bezig het bereik op drukke plaatsen te verbeteren. Het kan soms zo druk zijn op de netwerken dat er automatisch ‘maatregelen’ genomen worden.
  • Wanneer je op drukke plekken bent, kan het bijvoorbeeld zijn dat je teruggaat naar 3G. Dit komt voor wanneer er veel mensen van het netwerk gebruik maken, de verbinding minder stabiel wordt. 
  • Ook kan goede isolatie of dikke muren, die van bijvoorbeeld beton gemaakt zijn, de verbinding verstoren. Het signaal kan niet goed door deze muren heen dringen waardoor het signaal minder sterk is. Maak dan gebruik van Wifi!
  • Er gaat echter geen dag voorbij dat wij niet hard werken om ons netwerk te verbeteren zodat je ook op dergelijke plekken een snelle verbinding hebt.