beantwoord

Ik kan niet naar duitsland bellen

  • 18 February 2021
  • 7 reacties
  • 1323 x bekeken

Hoi allen,

 

Ik kan niet naar Duitsland bellen +49 nummer. Waaraan kan dat liggen? Ik heb een unlimited abonnement dus als het goed is zou ik binnen de EU moeten kunnen bellen zonder problemen.

Ik heb het eigenlijk vandaag nodig…. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

 

Mvg

Martijn

icon

Beste antwoord door eric 19 February 2021, 08:50

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je een nieuw abonnement met een nieuw nummer. Dan kan er een buitenland blokkade op staan totdat er 2 facturen zijn betaald. Bellen van NL naar BRD is een gesprek buiten de bundel.

Heb je een nieuw abonnement met een nieuw nummer. Dan kan er een buitenland blokkade op staan totdat er 2 facturen zijn betaald. Bellen van NL naar BRD is een gesprek buiten de bundel.

Hoezo valt BRD, wat West en Zuid Duitsland is, buiten de bundel? Het abonnement houdt toch in dat je binnen de EU gewoon kan bellen, of heb ik dat nou helemaal verkeerd?

Is er een manier om die blokkade er eerder (nu) af te kunnen halen? 
Het spijt me heel erg om dit te zeggen, maar ik zit nét bij Tele2, en ik ondervind alleen maar problemen… De klantenservice heeft te weinig medewerkers (sta steeds als 10e of meer in de wachtrij)  , ik heb al eerder een probleem gehad met dat ik mijn simkaart pas twee dagen na ontvangs kon gebruiken, en ik heb het abonnement nog geen maand… 
En nu hoor ik ook dat ik dus de eerste twee maanden niet fatsoenlijk kan bellen naar het buitenland… Het spijt me, nogmaals, maar dat is enigszins teleurstellend.

 

Reputatie 7
Badge +12

De roam like home regelgeving is van toepassing als je aan het roamen bent. Dan moet je inderdaad uit je NL bundel binnen de EU kunnen bellen.

Als je niet aan het roamen bent, dus “thuis” gelden geen wettelijke eisen, behalve dat het gesprekstarief van het thuisland naar een ander EU land gemaximaliseerd is. Ik dacht dat het iets van 19 cent per minuut was.

Dus IN duitsland met jouw sim naar NL bellen is uit de (unlimited) bundel. IN Nederland met jouw sim naar Duitsland bellen is niet uit de bundel. Deze wettelijke bepaling geldt bij alle providers. Er zijn er wel die een bepaald aantal minuten van NL naar EU als onderdeel van hun aanbod hebben toegevoegd. Bijvoorbeeld T-Mobile.

 

Maar dat Unlimited aanbod is ook maandelijks 10 euro duurder dan Tele2. Alle waar voor zijn geld.

De roam like home regelgeving is van toepassing als je aan het roamen bent. Dan moet je inderdaad uit je NL bundel binnen de EU kunnen bellen.

Als je niet aan het roamen bent, dus “thuis” gelden geen wettelijke eisen, behalve dat het gesprekstarief van het thuisland naar een ander EU land gemaximaliseerd is. Ik dacht dat het iets van 19 cent per minuut was.

Dus IN duitsland met jouw sim naar NL bellen is uit de (unlimited) bundel. IN Nederland met jouw sim naar Duitsland bellen is niet uit de bundel. Deze wettelijke bepaling geldt bij alle providers. Er zijn er wel die een bepaald aantal minuten van NL naar EU als onderdeel van hun aanbod hebben toegevoegd. Bijvoorbeeld T-Mobile.

 

Maar dat Unlimited aanbod is ook maandelijks 10 euro duurder dan Tele2. Alle waar voor zijn geld.

Oke, als dat wettelijk vast is gesteld is daar niks aan te doen, maar dan nog zou ik graag deze blokkade er af willen hebben.

Reputatie 7
Badge +12

Je praat hier met andere klanten. Wij kunnen je alleen wijzen op de info van Tele2. Als je iets wil aanpassen zul je de klantenservice moeten bellen.

Je praat hier met andere klanten. Wij kunnen je alleen wijzen op de info van Tele2. Als je iets wil aanpassen zul je de klantenservice moeten bellen.

Als ik het goed heb zijn er ook tele2 medewerkers die hier op kijken. De klantenservice heeft niet mijn voorkeur omdat ik steeds 10e wachtende in de rij ben (als het niet meer is...)

 

Reputatie 7
Badge +12

Er is een moderator, maar die leidt de discussies en het kan een paar dagen duren voordat hij op dit topic komt. Jij had er haast bij, en dat kan dus alleen telefonisch.

Reageer