Skip to main content
beantwoord

Ik kan geen verificatie sms ontvangen


KarinMR
Beste klantenservice,

Aangezien ik op vakantie ben in Azië, wou ik Apps instellen voor vervoer. Echter komen de verificatie smsjes (bestaande uit 6 cijfers) niet aan. Gewone smsjes echter wel. Hetzelfde gebeurde toen ik op Wi-Fi wou inloggen via een verificatie.

Kunnen jullie helpen?

Beste antwoord door eric

Dat soort smsjes worden door de verzender via internet routes verzonden. Dat bespaart hen kosten, maar interoperability is dan niet gegarandeerd naar elk willikeurig buitenlands netwerk. Wat je kan doen is om handmatig een ander netwerk te selecteren. Misschien dat die wel van deze partijen sms kunnen ontvangen.
Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Jacco
Goldmember
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 225 reacties
  • 21 juli 2019
KarinMR schreef:
Beste klantenservice,

Aangezien ik op vakantie ben in Azië, wou ik Apps instellen voor vervoer. Echter komen de verificatie smsjes (bestaande uit 6 cijfers) niet aan. Gewone smsjes echter wel. Hetzelfde gebeurde toen ik op Wi-Fi wou inloggen via een verificatie.

Kunnen jullie helpen?



Dat is lastig! Pas maandag zijn er weer medewerkers van Tele2 aanwezig. Is het misschien een betaalde SMS? Dan kan het zijn dat het geblokkeerd wordt.

KarinMR
  • Auteur
  • Durft te posten
  • 1 reactie
  • 21 juli 2019
Nee, het zijn gratis smsjes voor de verificatie van de app Grab (zelfde als Uber, Lyft, etc.) maar dan in Azië.

eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7109 reacties
  • Antwoord
  • 21 juli 2019
Dat soort smsjes worden door de verzender via internet routes verzonden. Dat bespaart hen kosten, maar interoperability is dan niet gegarandeerd naar elk willikeurig buitenlands netwerk. Wat je kan doen is om handmatig een ander netwerk te selecteren. Misschien dat die wel van deze partijen sms kunnen ontvangen.

Petra van Tele2
Hoi Karin,

Het klopt wat Eric zegt, de betreffende instantie maakt gebruik van een "derde" verzendende partij.
Helaas kunnen we dit probleem niet voor je oplossen, dit ligt bij de verzendende partij.
Heb je de tip van Eric nog geprobeerd?

Groet Petra

Petra van Tele2
Aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra