beantwoord

gebeld worden werkt niet

  • 15 January 2021
  • 10 reacties
  • 630 x bekeken

Ik heb een vraag zou iemand mijn telefoonnummer alsnog goed kunnen instellen.

ik ben van hollandsnieuwe overgestapt naar tele2 met nummerbehoud nu blijkt dat ik niet bereikbaar ben door mensen die via hollandsnieuwe bellen (en volgens mij ook mensen via vodafone) daar kwam ik achter omdat mijn dochter hollandsnieuwe heeft.

Nu blijkt dat als ik de oude simkaart in een telefoon doe dat dan het nummer overgaat op deze telefoon maar alleen als mijn dochter mij probeert te bellen (zij heeft dus hollandsnieuwe waarschijnlijk ook iemand met vodafone) bel ik via andere provider of huis telefoon komt hij wel op de sim van tele2 binnen en ik kan ook gewoon bellen en internet werkt goed ook sms ontvang ik gewoon.

Nu is mij verteld dat er iets niet goed gegaan zou zijn met met het overzetten van mijn nummer naar tele2

Hierbij hoop ik dat er iemand is die dat voor mij in orde kan maken

Alvast bedankt

Louis

icon

Beste antwoord door gast2343993 19 January 2021, 13:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het lijkt erop alsof Vodafone vergeten is jouw nummer af te sluiten en gesprekken door te sturen naar de nieuwe provider. Je kunt wachten op een Tele2 medewerker die dan via backoffices Vodafone hiervan op de hoogte gaat stellen. Je bent blijkbaar nog steeds aangesloten bij Vodafone. Dus bel hun klantenservice en meldt dat je abo nog steeds doorloopt en daar ook die klacht neerleggen. Zit je in iedergeval direct binnen het bedrijf die het zo ie zo moet fixen.

Helaas ik heb al gebeld naar hollandsnieuwe en vodafone maar helaas ben geen klant meer en alles is overgezet zeggen ze en daar blijft het bij

Volgens hun moet tele2 het oplossen 

Reputatie 7
Badge +8

Heel vervelend, probeer het via de helpdesk. Morgen! Die zijn er tenminste ook op zaterdag. 

Hier komt normaal gezien geen moderator in het weekend! 

Reputatie 7
Badge +12

De backoffice is er ook niet in het weekend. Nog een idee, laat je dochter een klacht indienen bij hollandsny Vodafone dat zij jouw nummer niet kan bereiken terwijl dat nummer wel door de rest van Nederland/andere netwerken gebelt kan worden.

Bedankt voor de reactie

Ik heb ook al gebeld klanten service van tele2 en zij hebben het doorgezet naar technische dienst.

hoop dat hier iemand van deze afdeling zou zitten die het zou kunnen oppakken.

wacht nu het weekend even af  in de hoop dat iemand het voor mij kan oplossen.

De backoffice is er ook niet in het weekend. Nog een idee, laat je dochter een klacht indienen bij hollandsny Vodafone dat zij jouw nummer niet kan bereiken terwijl dat nummer wel door de rest van Nederland/andere netwerken gebelt kan worden.

dat is ook een idee als ik maandag nog niets bereikt heb zal ik haar laten bellen

Het is inmiddels opgelost bedank voor de reacties

Reputatie 7
Badge +12

@gast2343993 Dat is mooi. Wie/wat heeft uiteindelijk de portering goed afgerond?

Heb gisteren contact gehad met tele2 en die persoon heeft de klantenservice van hollandsnieuwe gebeld en is daar naar zijn zeggen heel boos geworden want er werd niets mee gedaan toen hij belde en nogmaals uitgelegd had dat het door hun moest worden opgelost was het drie uur later inderdaad opgelost dus je ziet als leek kom je er vaak niet.

gelukkig had ik nu iemand bij de klantenservice die zich hard heeft gemaakt voor mijn probleem en toen was het zo opgelost

 

Reputatie 7
Badge +12

Ja, het is inderdaad jammer dat ze dit niet op jouw melding hebben opgepakt. Er worden per dag duizenden porteringen gedaan, dus dit soort zaken kunnen altijd gebeuren. Elke grote provider heeft zijn eigen nummerdatabases die (automatisch) geupdate moet worden. Maar er kan altijd wat “van de band vallen”.