beantwoord

Enorm slecht 4G bereik buitengebied

  • 24 July 2021
  • 4 reacties
  • 202 x bekeken

Hi,

Sinds een paar jaar zijn wij verhuisd naar het buitengebied. Al valt het enorm mee hoe "buitengebied" het werkelijk is. WiFi doet het niet al te best waardoor ik min of meer geforceerd word om gebruik te maken van mijn 4G Unlimited abonnement. Nu is deze ook enorm traag. Maar is de laatste tijd nóg slechter geworden waardoor het simpelweg onbruikbaar begint te worden. Een bestand van 2.5MB downloaden kost soms enkele minuten. Hier betaal ik 27 euro per maand voor…

Ik ben erg benieuwd welke oplossingen hiervoor zijn. Ik zit namelijk met de handen in het haar en zit er zelfs aan te denken om over te stappen naar een andere provider.

 

Met vriendelijke groet.

 

 

icon

Beste antwoord door eric 24 July 2021, 23:04

Bekijk origineel bericht

4 reacties

T-mobile
Tele2

 

Hier zie ik al direct een significant verschil tussen Tele2 en T-mobile kwa dekking.

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 sims en T-Mobile sims gebruiken hetzelfde mobiele T-Mobile netwerk. De dekkingskaart laat bij T-mobile standaard ook 5g zien, maar verder is het voor 3g en 4g op de kleur na hetzelfde. Bij de T-Mobile kaart staat wel iets belangrijks waar jij met een tele2 sim ook last van kan hebben.

 

Tele2 sims en T-Mobile sims gebruiken hetzelfde mobiele T-Mobile netwerk. De dekkingskaart laat bij T-mobile standaard ook 5g zien, maar verder is het voor 3g en 4g op de kleur na hetzelfde. Bij de T-Mobile kaart staat wel iets belangrijks waar jij met een tele2 sim ook last van kan hebben.

 

Ik zie het inderdaad. Ik had even KPN in gedachte, maar Tele2 en T-mobile waren juridisch samengevoegd. Mijn excuses. Grappig dat T-mobile dan alsnog 10 euro duurder is. Is er geen manier om alsnog sneller internet te krijgen? Dit is echt niet te doen namelijk.

Daar heeft Eric een goed punt; op de tele2 storingssite staat dat vermeld als een storing door geplande werkzaamheden;

 

Als het goed is zou het op een gegeven moment weer beter moeten zijn dus, binnen 34 dagen klinkt niet echt als een fijne termijn…. hopelijk zal het sneller zijn. Misschien kan tele2 je wat coulance tonen i.v.m. de belabberde snelheden die je ervaart door je gedeeltelijk te compenseren voor de uiteindelijke duur van de werkzaamheden/storing, maar dat kunnen wij als forumleden niet voor je regelen. Maar misschien de moeite waard om een belletje aan te spenderen als je lang last hebt van deze storing.  De oorzaak kun je in ieder geval vinden op https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/storing Ik hoop voor je dat de werkzaamheden snel afgerond zullen zijn.

Reageer