beantwoord

Doorschakelen *21 *61 *62 of *67

  • 5 December 2022
  • 7 reacties
  • 739 x bekeken

Code *61*telefoonnummer #  Of **61*telefoonnummer#

 

Melding oproep doorschakelen 

 

Oproepen doorschakelen bij geen antwoord voor Alle basisservices Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code. 

 

Via menu instellingen oproepen en dan meer instellingen dan Oproepen doorschakelen vervolgens spraakoproep:

Kan gegevens niet lezen Netwerk- of SIM-kaartfout.

 

Volgens de klantenservice ligt dit aan het toestel. Nu heb ik een nieuwe simkaart besteld maar krijg bij het doorschakelen nog steeds dezelfde foutmelding. Ook als ik het plaats in een andere toestel. Tele 2 zegt dat dit een fout is bij Android. 

 

Nu heb ik vervolgens simkaart van T-Mobile in hetzelfde toestel gedaan en het doorschakelen werkt dan wel! 

 

Bij kpn Telecom heb je dezelfde probleem. Echter dan kun je via spraakgestuurd oproep het wijzigen. Bij Vodafone heb je ook dit probleem en hun zeggen dat de fout ligt bij het netwerk en kun je doorschakelen wijzigen via de klantenservice. 

 

Bij Tele 2 app kun je alleen doorschakelen via *21. Echter ik wil alleen doorschakelen bij geen gehoor. Dit lukt nu niet. Hoe kan dit opgelost worden? 

icon

Beste antwoord door eric 18 December 2022, 14:50

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Wil je alleen doorschakelen bij geen gehoor?

Ik weet niet hoe dat werkt maar hier geven ze wel wat tips:

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Zet anders eens 4G bellen / VOLTE uit. Dan doe je de doorschakeling en zet je 4G bellen weer aan. Dat zit onder “netwerk instellingen”.

Dat werkt eveneens niet Volte uitzetten.  Bij Tele 2 zagen ze dat doorschakelen was geblokkeerd. Via programma Parriot kunnen ze die blokkering call forward uitzetten maar helaas werkt dat ook niet. 

 

Als je bij KPN *61*0600000000 in toets dan hoor je stem dat het nummer wordt doorgeschakeld.  

 

Dit probleem komt op verschillende fora voor en dan zie ik dat webcare vraagt naar een pb. Tot nu toe heb ik nergens een oplossing gezien.

 

Onlangs was ik bij T-Mobile winkel maar die had nog nooit gehoord van doorschakelen.  

Voorheen kon het probleem verholpen worden, de technische dienst zette 4G dan uit en dan werkte het wel maar ook deze methode werkt helaas niet meer. KPN telecom deed dat ook en dan werkte dat ook. 

 

Ik heb Volte uitgezet en telefoon handmatig gezet op 2G en op 3G beide werkt niet. 

Via bellen en dan kiezen : vervolgens instellingen en dan meer instellingen :

 

Bij doorschakelen: kan gegevens niet lezen 

Netwerk- of SIM-kaartfout.

 

Als ik T-Mobile simkaart er in doe werkt het wel. Het lijkt erop dat T-Mobile haar dochteronderneming Tele2 deze functionaliteit liever niet heeft. Immers het doorschakelen naar een andere nummer (provider) zijn extra kosten aan verbonden?

Wanneer ik mmi code *43# in tik werkt dat wel perfect. Ook *#43# werkt goed.  En #43#. *43 is voor wisselgesprek. 

 

Waarom *67*telefoonnummer# dan niet?

Reputatie 7
Badge +12

Naast het verwerken van de mmi codes dienen ook de supplementary services op een HLR account zijn geactiveerd. Voor wisselgesprek heb je er het liefst zelfs 2 nodig, “call waiting” , dan zie je het2e gesprek aankloppen en “call hold” om het eerste gesprek in de wacht te zetten en dan het 2e aan te nemen.

Voor doorschakelen heb je vele vormen:

Unconditional (altijd doorschakelen)

No reply (geen antwoord)

Not reachable (telefoon niet in het netwerk)

Busy (in gesprek)

DCF (default call forwarding)

DCF is een combi van no reply, not reachable en busy. Vaak gebruiken providers dit voor de eenvoud (en je hoeft maar 1 dienst te provisionen). Bij het aanzetten van voicemail komt dit erop, bij het deactiveren van voicemail gaat deze eraf.

 

Als er een service niet (los) is geprovisioned dan kun je die ook met MMI codes niet besturen. Lukt *21, unconditional nu wel? Dat is geen conditional forward en meestal een service die ook in het profiel wordt geactiveerd.

 

 

Reageer