beantwoord

Bellen Amerika lukt niet.

  • 3 August 2022
  • 5 reacties
  • 304 x bekeken

Het lukt me in Amerika niet om aan te melden bij een provider, ook waar voldoende bereik is. Ik ben dus onbereikbaar voor werk. Niet bellen en niet appen. Zwaar balen. Alles geprobeerd. Volte in en uit, roaming aan, voorkeursnetwerk 3 en 4g, handmatig provider zoeken. In de app zijn er geen blokkades en de app geeft aan dat mijn tegoeden niet actief zijn in de groene zone. Toestel Moto G8 plus. Iemand een tip of moet ik overstappen op een andere provider dan Tele2.

icon

Beste antwoord door Manouk van Tele2 3 August 2022, 13:52

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

 Hi @janstrik!

Wat een prachtige bestemming - hier maak je mij wel jaloers mee! 😄

Ik snap dan ook dat je graag bereikbaar wilt zijn en ik zie terug dat je inmiddels al meerdere opties hebt geprobeerd. Je data roaming moet inderdaad wel aanstaan, dit omdat je anders geen gebruik hiervan kan maken. Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie terug dat alles goed staat in jouw account bij ons. Zou je eens jouw toestel helemaal willen herstarten en handmatig verbinding willen maken met de volgende providers: A&T, Syniverse Technologies of T-Mobile (4G). Zet hem daarna wel terug op automatisch zoeken naar een netwerk, anders heb je geen verbinding meer als je terug komt in Nederland.

Werkt dit niet? Dan adviseer ik je om een zogeheten kruistest te doen. Dit betekent dat je jouw simkaart in een ander toestel doet. Ik wil namelijk graag zien waar het probleem zich in bevind. Ik hoor graag van je!

Beste Manouk, ik schreef reeds dat ik met geen andere provider handmatig een verbinding kan maken.

Een kruistest lukt niet omdat ik hier geen ander toestel heb.

Reputatie 3
Badge +1

Hi @janstrik, het herstarten van jouw toestel is om jouw simkaart opnieuw aan te melden op het netwerk. Vaak helpt dit dan ook, zodat je alsnog handmatig jouw netwerk in de Verenigde Staten kan instellen. Het is een simpel trucje, wat meestal helpt!

Heb je geen medereiziger(s) of iemand in de buurt die misschien enkele minuten zijn toestel kan afstaan? Zodat je deze kruistest alsnog kan doen. Ik snap dat het niet ideaal is om uit te voeren terwijl je daar bent, maar ik moet zeker weten waar het probleem zich in zit. Het probleem kan namelijk in jouw toestel zitten of in jouw simkaart. Als ik weet waar het zich bevind kan ik actie voor je ondernemen. Ik hoor dan ook graag van je of je wel verbinding hebt met een ander toestel!

Manouk, ik heb mijn moto g8 plus al honderd keer opgestart. 

Ik kijk wel of ik die kruistest kan uitvoeren, maar vindt het zeer teleurstellend dat jullie met al mijn informatie niet kunnen helpen.

Reputatie 3
Badge +1

Het is absoluut niet de bedoeling dat ik je dit gevoel wil geven, @janstrik. Ik moet er samen met jou achter komen waar het probleem in zit - zodat wij dit samen kunnen oplossen! Ik wil dan ook door middel van de kruistest erachter komen of het probleem in jouw toestel zit of in jouw simkaart/netwerk. Door deze test uit te voeren krijg ik hier meer duidelijkheid over en kunnen wij vervolgstappen zetten, zodat je wel weer bereikbaar bent! Ik hoor dan ook graag van je als dit is gelukt!

 

 

Reageer