beantwoord

Aanschaf extra bundel Italië na verblijf van 3 maanden.

  • 11 June 2023
  • 4 reacties
  • 60 x bekeken

Mijn dochter is vanaf 7 maart in Italië voor een doorreis. Ze meld mij nu dat ze geen extra bundel kan aanschaffen die ze kan gebruiken, en alleen internet zou moeten gebruiken via de WiFi. Voor wat ik van mijn dochter begreep uit een telefoongesprek met Tele2,  is haar verblijf in Italië al zo lang, en te lang afwezig uit Nederland, dat ze geen mogelijheid meer heeft om een extra of aanvullende bundel aan te kunnen schaffen. Ze zou haar hoeveelheid MB aan roaming al hebben gebruikt.

Mijn vraag is of er toch een (andere) mogelijkheid is voor mijn dochter om toch een extra of aanvullende bundel aan te kunnen schaffen om gebruik te maken van het internet, zonder alleen gebruik te hoeven maken van een WiFi verbinding.

icon

Beste antwoord door eric 11 June 2023, 22:02

Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als het goed is heeft ze per sms informatie gekregen dat de roam like home wetgeving van toepassing is. Dan betaal je met je bundels uit Nederland,  maar dat kent ook wettelijke beperkingen.  Het is namelijk niet bedoeld voor semi permanente roaming.  Als je te lang niet in NL bent geweest of de verhouding NL / EU is scheef, dan mag een provider een extra bedrag per mb in rekening gaan brengen. 

Dus heeft ze niet een sms gehad om te bevestigen dat ze hiermee akkoord gaat? Volgens mij was het ' Je kunt dit limiet voor de huidige maand uitschakelen door ‘EU LIMIET UIT’ te sms’en naar 1280' 

Hier staat de nodige info, lees ook de FAQ.

 

Hallo Eric,

Dank je wel voor je reactie en advies!

Ik geef dit mijn dochter door, daar ik te weinig begrijp van deze materie. Ze zal waarschijnlijk de SMS hebben ontvangen, maar ook te weinig kennis hebben om te weten hoe verder te moeten. Hetgeen wat ik graag wil realiseren is dat mijn dochter weer gebruik kan maken van het internet door het aanschaffen van bv een extra bundel. Mijn dochter geeft aan dat wanneer ze een extra bundel aanschaft, deze niet zal kunnen gebruiken omdat ze haar roaming maximum heeft bereikt.

Nu ik de FAQ heb gelezen, begrijp ik het goed dat mijn dochter geen extra bundel zou moeten aanschaffen, maar de instelling "EU LIMIET UIT" moet instellen. Hiermee kan ze dan over haar vaste bundel gaan en 2.20 euro per extra GB betalen, met een maximum van 60.50 euro. Is dit dan om het einde van de maand te halen, waarna haar bundel weer automatisch wordt aangevuld met 27 GB? Of is het maximum 60.50 euro het totaal waar ze haar verdere verblijf in Italië mee moet doen?

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +12

Als je eenmaal over die wettelijke grens bent gegaan is er geen data meer uit de NL bundel. Dan blijf je per Gb betalen.  Het komt weer tot 'normaal' als de simkaart weer in Nederland wordt gebruik en de verhouding NL en EU weer in verhouding komt.

Zo ie zo kun je in NL direct weer je bundels gebruiken. De bedoeling van deze EU wetgeving is om voor kort verblijf in de EU geen kosten te hebben, maar voor langer verblijf zou je een lokale prepaid/abonnement moeten nemen.

Eric, helemaal duidelijk, dank je!!

MvGr. Frits

Reageer