Telefoonnummer wijzigen

  • 11 November 2022
  • 0 reacties
  • 2795 x bekeken
Telefoonnummer wijzigen
Reputatie 3
Badge +1

Ervaar je overlast of wil je gewoon graag een ander telefoonnummer? Dat kan! Alle informatie over het wijzigen van je nummer vind je terug in dit topic!

 


 

Wanneer kan ik mijn telefoonnummer wijzigen?

Je kunt je 06-nummer wijzigen als je een nieuw telefoonnummer nodig hebt omdat je gewoonweg een nieuw nummer wil hebben of omdat je overlast ervaart.

 

Wat zijn de voorwaarden om mijn telefoonnummer te wijzigen?

  • Je hebt een actief abonnement.
  • Je hebt geen betalingsachterstand.
  • Je hebt geen goedgekeurde nummerbehoud aanvraag lopen.
  • Het is niet mogelijk om je nummer te wijzigen als je onder bewindvoering staat.

 

Wat kost het om mijn telefoonnummer te wijzigen?

  • De kosten voor het wijzigen van je mobiele nummer bedraagt € 10,-.
  • Deze kosten worden in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur na de wijziging.
  • Heb je een Tele2 abonnement van vóór 19 april 2021? Dan is het wijzigen van je nummer gratis.
  • Ervaar je telefonische overlast? Dan mag je uit coulance éénmalig gratis je nummer wijzigen. Mocht je na de wijziging nog steeds overlast ervaren, dan moet er eerst een onderzoek opgestart worden. Dit kan via onze MijnTele2

 

Hoe kan ik mijn telefoonnummer wijzigen?

Een nieuw nummer vraag je héél gemakkelijk aan via jouw eigen MijnTele2 of via de MijnTele2 app. In de MijnTele2 app kan je dit terugvinden onder het kopje ‘SIM & Toestel’, het staat onder het kopje ‘Telefoonnummer wijzigen’. Op deze pagina kun je je nummer wijzigen. 

 

Kan ik mijn nieuwe telefoonnummer zelf uitkiezen?

Wanneer je jouw nieuwe nummer aanvraagt kan je standaard kiezen uit vijf nummers. Daarnaast kan je ook tegen een meerprijs kiezen voor een voorkeursnummer, dat er net wat mooier uitziet. Voor een meerprijs kan je kiezen uit een bronzen-, zilveren-, of gouden telefoonnummer.

  • Bronzen nummer - €114,40
  • Zilveren nummer - €228,77
  • Gouden nummer - €257,26

 

Goed om te weten!

  • Je bewaarde voicemailberichten komen te vervallen tijdens je nummerwijziging. Ook de welkomstboodschap van de voicemail komt te vervallen.
  • Gebruik je Whatsapp, Skype of andere communicatie-apps? Sommige apps geven automatisch het nieuwe nummer door aan contacten. Check die goed voordat je je nummer gaat wijzigen.
  • Na de wijziging kan je tijdelijk niet internetbankieren (ING). Als je hier problemen mee ervaart, kan je het beste contact opnemen met ING voor meer informatie.
  • Na de wijziging kan je je facturen van je oude nummer wél blijven inzien, superhandig!
  • Bij het wijzigen van je nummer behoud je je eigen simkaart.
  • Wanneer je de nummerwijziging aanvraagt, gaat dit per direct in.
  • Het is maar één keer per maand mogelijk om je nummer te wijzigen.

 

Heb je na het lezen van bovenstaand artikel nog vragen over je telefoonnummer wijzigen? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Mobiele abonnementen’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer