Mijn abonnement is afgewezen

  • 8 July 2022
  • 0 reacties
  • 867 x bekeken
Mijn abonnement is afgewezen
Reputatie 3
Badge +1

Als je bij Tele2 een nieuw abonnement of een verlenging wilt aanvragen, wordt de aanvraag van je abonnement niet automatisch goedgekeurd. We controleren verschillende kernmerken van je, waardoor het kan gebeuren dat je aanvraag wordt afgewezen. We leggen je helemaal uit wat de redenen kunnen zijn van je afwijzing.
 


 

Creditcheck

De eerste check die we doen is onze eigen creditcheck, het is mogelijk dat je hier niet volledig doorheen komt. Wanneer dit het geval is, kun je wel een Sim-Only bestellen! Dit is een abonnement zonder maandelijkse afbetaling van een toestel. Als je toch graag een nieuw toestel wilt hebben, dan is dit natuurlijk mogelijk. Je gaat dan geen toestelkrediet bij ons aan, maar je betaalt het toestel in één keer af!

 

Bekend bij Tele2?

Je bent al klant bij ons, maar toch heb je een afwijzing gekregen om te gaan verlengen. Redenen waarom je onder andere afgewezen kan worden zijn:

  • Een nog openstaande aanvraag
    Heb je al een aanvraag gedaan bij ons, maar nog geen reactie gehad? Dien geen tweede aanvraag in, deze wijzen we automatisch af.
  • Een betalingsachterstand
    Wanneer je een betalingsachterstand hebt bij ons dan wijzen we een nieuw abonnement automatisch af. Alle openstaande facturen betaald? Je kunt dan direct een nieuw abonnement afsluiten!

 

Toestelkrediet

Zijn de bovenstaande redenen niet op jou van toepassing, dan kijken we naar het toestelkrediet.

BKR-check

  • Wil je een toestelkrediet van in totaal meer dan € 250,- ? Dan zijn we verplicht om in het BKR-register je gegevens te controleren. Bij een negatieve registratie mogen we je géén toestelkrediet aanbieden.

Inkomens- en Lastentoets (ILT)

  • Wanneer je een toestelkrediet van in totaal meer dan € 250,- aanvraagt bij ons, dan vragen we ook altijd om je gegevens, zoals inkomen en woonlasten. Dit doen we om te berekenen of je voldoende bestedingsruimte hebt om het toestelkrediet af te nemen.
  • Tijdens de uiteindelijke berekening van de ILT controleren we ook of je al lopende kredieten hebt. Dit geeft het BKR aan ons door, en kan ervoor zorgen dat we je geen toestelkrediet mogen aanbieden.

 

Risico-onderzoek

Bij de aanvraag van een nieuw abonnement voeren we een risico-onderzoek uit met gegevens van Focum, Preventel en Experian. Met dit risico-onderzoek bepalen we het te verwachten betaalgedrag en het risico op ‘niet betalen’. Op basis van dit onderzoek wordt besloten of je wordt goedgekeurd voor het gekozen abonnement.

  • Focum verzamelt informatie afkomstig uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureau en deurwaarders.
  • Stichting Preventel registreert van personen en bedrijven of zij bij één of meerdere telecomproviders een openstaande vordering hebben.
  • Experian verzamelt en verwerkt gegevens van betalingservaringen, schuldsaneringen en faillissementen om haar opdrachtgevers te helpen bij het beperken van financiële risico’s.

 

Opvragen afwijzingsreden

We snappen supergoed dat je graag wilt weten waarom je bent afgewezen voor een nieuw abonnement of verlenging.

  • Controleer eerst of één van de bovenstaande redenen voor jou geldt

  • Controleer of de persoonsgegevens die je hebt ingevuld bij de aanvraag wel kloppen. Een klein foutje kan al grote gevolgen hebben in het risico-onderzoek.

  • Kun je geen reden voor afwijzing vinden? Vul snel het online formulier in en stuur deze vandaag nog naar ons toe! Dit kan je bij ons alléén schriftelijk aanvragen, dit omdat het gaat om privacygevoelige informatie.

Afhandeling formulier

  • Als we het formulier van je hebben ontvangen, onderzoeken we wat de reden van de afwijzing is. We sturen je dan een brief met hierin de uitkomst. Dit kan ongeveer vijf werkdagen duren vanaf het moment van ontvangst van de brief.

Ben je onterecht afgewezen?

  • Blijkt je afwijzing onterecht te zijn? Dan ontvang je van ons na vijf werkdagen een brief waarin staat dat je een nieuwe aanvraag mag doen met het gewenste abonnement dat je wilt aanschaffen!

 

Heb je na het volgen van bovenstaande tips nog geen verbinding in het buitenland? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Mobiele abonnementen’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer