Early Renewal

  • 11 April 2022
  • 0 reacties
  • 6642 x bekeken
Early Renewal
Reputatie 7
Badge +12

Heb je je zinnen gezet op dat gloednieuwe toestel, maar loopt je abonnement nog niet ten einde? Of is je toestel wellicht dood verklaard en heb je met spoed een nieuwe nodig? Dan is Early Renewal iets voor jou!

 

Normaal gesproken kun je je abonnement bij ons altijd vier maanden van tevoren verlengen. Dit betekent dat je dan direct een nieuw toestel kunt bestellen. Maar wat nou als je je abonnement nog niet kunt verlengen, maar je wel een nieuw toestel nodig hebt? Bijvoorbeeld als je huidige toestel kapot is of als je simpelweg een nieuw toestel wil? Geen zorgen, we hebben hier een oplossing voor – Early Renewal. Hoe werkt het? We hebben alle veelgestelde vragen over Early Renewal hieronder voor je op een rijtje gezet.
 



Wanneer kom ik in aanmerking voor Early Renewal?

Er zitten een aantal voorwaarden aan Early Renewal:

  • Je huidige contract loopt al minimaal 3 maanden
  • Je hebt geen betalingsachterstand, betalingsregeling, dunninglevel of bewindvoerder
  • Early Renewal kan alléén telefonisch of via chat, en niet via MijnTele2 en ook niet bij een externe dealer.
  • Als het huidige contract ook al is begonnen als Early Renewal is het niet mogelijk om nogmaals een Early Renewal af te sluiten.

 

Zitten er kosten verbonden aan een Early Renewal?

Ja, er zitten eenmalige kosten van € 71,12 aan verbonden. Deze kosten staan op de volgende factuur.

 

Ga ik met een Early Renewal een nieuwe contractperiode aan?

Ja, voor Tele2 geldt: een nieuwe contractperiode van 24 maanden of maandelijks opzegbaar. De nieuwe contractperiode start automatisch na afloop van je huidige contract.

 

Ik kan geen gebruik maken van Early Renewal. Waarom niet?

Er zitten een aantal voorwaarden aan Early Renewal. Als je geen gebruik kunt maken van Early Renewal, dan kan het de volgende oorzaken hebben:

  • Je huidige contract loopt nog geen 3 maanden
  • Je hebt een betalingsachterstand, betalingsregeling, dunninglevel of bewindvoerder
  • Je huidige contract is ook al begonnen als Early Renewal

 

Wat is het verschil tussen Jump Renewal (Toestel Flexibiliteit) en Early Renewal?

  • Bij Early Renewal kan je op het moment dat je al een abonnement met toestel hebt, je contract vervroegd verlengen i.c.m. weer een nieuw toestel. De nieuwe contractperiode start na afloop van de nog lopende contractperiode. Ook betaal je éénmalige contractkosten van € 71,12. Deze kosten staan op de volgende factuur.
  • Bij Jump Renewal (Toestel Flexibiliteit) kun je, als je op dit moment een abonnement (aangegaan voor 18 januari 2022) zonder toestel hebt, tussentijds vernieuwen naar een abonnement mét toestel. Het abonnement moet gestart zijn als Sim Only (als het toestel direct volledig afbetaald is telt dit niet als Sim Only). De nieuwe contractperiode start direct (zodra de klant het toestel ontvangt). De nog lopende Sim Only contractperiode wordt bij een overstap naar abonnement mét toestel vernietigd. We rekenen geen opzegtermijn en geen afkoopsom.

 

Kan ik gebruik maken van Toestel Flexibiliteit (Jump Renewal)?

Er zitten een aantal voorwaarden aan Toestel Flexibiliteit. Check de voorwaarden hieronder om te zien of je hiervoor in aanmerking komt.

  • Je bent een Tele2 abonnement zonder toestel aangegaan voor 18 januari 2022. Voor abonnementen die na deze datum zijn aangegaan is Toestel Flexibiliteit niet mogelijk.
  • Het contract is nog niet vernieuwbaar (4 maanden voor eind contracttermijn, of buiten contracttermijn). Is dat wél zo? Dan kun je op de normale manier je abonnement verlengen.
  • Toestel Flexibiliteit is niet toegestaan als je op het moment van afsluiten van het Sim Only abonnement in verband met zijn kredietwaardigheid niet in aanmerking kwam voor een nieuw abonnement mét toestel.
  • Heb je een Sim Only abonnement, omdat je vanwege je kredietwaardigheid niet in aanmerking kwam voor een nieuw abonnement mét toestel? Dan kom je ook niet in aanmerking voor Toestel Flexibiliteit.
  • Toestel Flexibiliteit is niet toegestaan als je een abonnement met buitenlandse legitimatie of met een verblijfsvergunning bent aangegaan.
  • De einddatum van het nieuwe abonnement mag niet eerder zijn dan die van het huidige abonnement. Bijvoorbeeld: voor een Sim Only van 2 jaar: kies je binnen 12 maanden voor Toestel Flexibiliteit, dan is een contract van 24 maanden verplicht.
  • Na een contractovername wordt Toestel Flexibiliteit niet aangepast. Dit betekent: had de oude contractant geen recht op Toestel Flexibiliteit, dan heeft de nieuwe contractant dit ook niet. Dit is geen fout, wel/geen Toestel Flexibiliteit is onderdeel van het contract dat is overgenomen.

 

Kan een moderator een Early Renewal voor mij invoeren?

Als het kon, hadden wij het graag voor je gedaan, maar het antwoord is nee. Je kunt Early Renewal alleen telefonisch of via chat regelen. Neem hiervoor contact op met 020-7544444 of ga naar deze pagina en klik op Chatbot en type ‘medewerker spreken’ om met een collega te chatten.

 

Kan ik zelf een Early Renewal uitvoeren via MijnTele2?

Nee, je kunt Early Renewal alleen telefonisch of via chat regelen. Neem hiervoor contact op met 020-7544444 of ga naar deze pagina en klik op Chatbot en type ‘medewerker spreken’ om met een collega te chatten.

 

Moet ik mijn huidige toestel eerst volledig afbetalen voordat ik een Early Renewal kan doen?

Ja, je moet je huidige toestel(krediet) eerst volledig afbetalen. Dit kan gemakkelijk en snel via iDeal in de MijnTele2-omgeving.

 

Wanneer start de nieuwe contractperiode van een Early Renewal?

Je nieuwe contractperiode start automatisch na afloop van je huidige contract. Check MijnTele2 om te zien wanneer je huidige contract precies afloopt.

 

Kan ik een Early Renewal kiezen i.c.m. een externe dealer?

Nee, je kunt Early Renewal alleen telefonisch of via chat regelen. Neem hiervoor contact op met 020-7544444 of ga naar deze pagina en klik op Chatbot en type ‘medewerker spreken’ om met een collega te chatten.

 

Heb je na het lezen van bovenstaande vragen en antwoorden nog steeds vragen over Early Renewal? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Mobiele abonnementen’ en vraag het de Community!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer