Alles over je abonnement opzeggen

  • 11 January 2023
  • 0 reacties
  • 4723 x bekeken
Alles over je abonnement opzeggen
Reputatie 3
Badge +1

Wij zijn blij met jou als klant en willen je het liefst bij ons houden, maar natuurlijk helpen we je als je erover nadenkt een andere keuze te maken. Wil je je abonnement opzeggen en weet je niet hoe dit moet? Geen probleem. In dit topic beantwoorden we al je vragen!
 



Goed om te weten!

  • De standaard opzegtermijn is één maand vanaf de datum van opzegging, ongeacht de contractperiode (12, 24 of maandelijks opzegbaar).
  • Wij, bij Tele2 hebben geen PrePaid, daardoor is het niet mogelijk om je abonnement om te laten zetten naar een PrePaid simkaart. Het is wel mogelijk om een T-Mobile PrePaid simkaart aan te schaffen en nummerbehoud aan te vragen. In dit geval hoef je je abonnement zelf niet te beëindigen (dit is mogelijk wanneer de contractdatum is verstreken of vier maanden voor het einde van jouw contractdatum).
  • Het is mogelijk om je eigen abonnement te beëindigen via je Tele2 omgeving. Dit doe je via deze link.
  • Na de opzegdatum blijft je Tele2-account nog 6 maanden beschikbaar. Superhandig, zo kan je altijd nog je oude facturen in blijven zien!

 

Abonnement pauzeren of tijdelijk stopzetten

Het is niet mogelijk om je abonnementen te pauzeren, maar wij denken graag met je mee hoe je jouw abonnement zo voordelig kan maken. Je kunt je abonnement één keer per maand aanpassen; je hebt de keuze om je abonnement zowel omhoog als omlaag te zetten. Je kunt deze aanpassing doen in je Tele2-omgeving. Dit is natuurlijk superhandig als je naar het buitenland gaat!

 

Normale opzegging

Wanneer je je abonnement wil opzeggen kun je dit gemakkelijk doen via je Tele2-omgeving, via de chat of telefonisch. Wij hanteren altijd wel één maand opzegtermijn, dat betekent dat je jouw abonnement nog een maand kan blijven gebruiken voordat deze van ons netwerk wordt afgehaald. 

 

Ik ga emigreren

Sinds 4 april 2022 is het niet meer mogelijk om het abonnement kosteloos op te zeggen bij emigratie. Een opzeggingsverzoek wordt behandeld als een normaal afkoopverzoek. Dit betekent dat je bij vroegtijdige opzegging een schadevergoeding moet betalen van 50% van de resterende abonnementskosten. Heb je hier nog een toestel bij? Dan betaal je dit toestel ook in één keer af! Regel de opzegging in de Tele2-omgeving.

 

Ik wil mijn abonnement vervroegd opzeggen

Het is mogelijk om je abonnement vervroegd op te zeggen, wel betaal je hier een afkoopsom over. Bij een vroegtijdige opzegging betaal je 50% van je resterende abonnementskosten. Als je nog een toestelkrediet open heb staan, dan betaal je dit ook in één keer af. De opzegging kan je regelen via je eigen Tele2-omgeving. Je krijgt dan ook direct te zien wat je afkoopsom is!

 

Opzeggen bij overlijden

In deze moeilijke tijd wil je niet te veel nadenken bij de zaken die geregeld moeten worden. Je kunt ervoor kiezen om het abonnement kosteloos te beëindigen of kosteloos over te nemen. Wij werken samen met Closure om alles voor je te regelen. Als je de informatie doorgeeft voor het Tele2 abonnement, kun je meteen eenvoudig andere abonnementen en lidmaatschappen opzeggen. Wij regelen dit kosteloos voor je! Bekijk deze pagina voor meer informatie. 

Wil je het liever persoonlijk bij ons opzeggen? Dit is ook mogelijk! Stuur een e-mail naar nabestaandendesktele2nl@service.tele2.nl met de overlijdensakte, het mobiele nummer en de keuze wat er met het abonnement moet gebeuren. 

Veel sterkte gewenst namens ons.

 

Abonnement opzeggen in verband met geestelijke en/of lichamelijke aandoening

Je komt hiervoor in aanmerking wanneer je een geestelijke en/of lichamelijke aandoening hebt of je bent langdurig opgenomen in een ziekenhuis, inrichting of andere zorginstelling waarbij je het abonnement lange tijd niet kan gebruiken. Het is natuurlijk zonde als je langere tijd- of het abonnement helemaal niet meer kan gebruiken, daarom geven wij je de mogelijkheid om het abonnement (vroegtijdig) te laten beëindigen.

Hiervoor is een officiële doktersverklaring of een bewijs van opname nodig. In dit bewijs mag -uiteraard- de precieze diagnose ‘geblurd’ of doorgestreept worden, aangezien wij daar niets mee te maken hebben en wij dit niet hoeven in te zien. Stuur ons een bericht, dan vertellen wij je waar je bovenstaande documenten naartoe kunt sturen!
Belangrijk om te weten!

  • De berekende abonnements- en gebruikskosten (inclusief openstaande facturen) moeten tot aan het moment van (eventuele) contractbeëindiging betaald worden.
  • Na ontvangst van de verklaring beslist de afdeling die hierover gaat of het contract kosteloos tussentijds wordt beëindigd en/of het toestel wordt teruggevraagd.

 

Opzegging bij vermissing

Voorwaarden voor opzegging:

  • Het gaat om een particulier abonnement.
  • De vermissing is gemeld bij de Politie, en dus geregistreerd op politie.nl/gezocht-en-vermist/vermiste-volwassenen.
  • De contractant is sinds ten minste 3 maanden vermist.

Wanneer je aan de bovenstaande voorwaarden voldoet kan je een e-mail sturen naar de desbetreffende afdeling. Zij bepalen of het contract beëindigd mag worden. In het e-mailbericht moeten verschillende gegevens worden toegevoegd. Hiervoor kun je ons een bericht sturen, zodat wij jou hierbij kunnen helpen!

 

Opzegging bij detentie

Contracten kunnen in geval van detentie niet tijdelijk stopgezet of bevroren worden. Je hebt wel de mogelijkheid om het abonnement stop te zetten. Wanneer je het abonnement vroegtijdig stopzet komt hier een schadevergoeding vrij en deze zal in rekening gebracht worden. Je blijft verantwoordelijk voor de openstaande facturen, deze worden niet kwijtgescholden of bevroren. We blijven om administratieve redenen ook herinneringen sturen, zolang de facturen openstaan. 

Stuur ons een bericht, zodat wij je kunnen uitleggen waar je je detentieverklaring naartoe kan sturen en welke gegevens je erbij moet vermelden!

 

Je wil je abonnement opzeggen, maar je staat onder bewindvoering

Het is niet mogelijk om je abonnement zelf op te zeggen. De bewindvoering moet dit per brief of per e-mail aan ons doorgeven. Wanneer wij het opzeggingsverzoek binnen hebben gekregen, zal de afdeling die hierover gaat de opzegging doorvoeren. Jouw bewindvoering wordt hiervan op de hoogte gesteld wanneer dit is gebeurd.

 

Heb je nog vragen over het opzeggen van je abonnement of mis je informatie in dit artikel? Laat het ons weten door hieronder een reactie achter te laten! Op zoek naar meer informatie over je mobiele abonnement? Bekijk hier de volledige lijst met artikelen.

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer