Alles over de simkaart en hoe je deze activeert

  • 18 February 2022
  • 2 reacties
  • 2960 x bekeken
Alles over de simkaart en hoe je deze activeert
Reputatie 5
Badge +6

De simkaart is misschien wel het belangrijkste wat je van ons kan afnemen, het is namelijk hét kaartje die jou in verbinding brengt met het best bekroonde netwerk van Nederland. In dit artikel vertel ik je dan ook graag meer over dit bijzondere kaartje.

 



Hoe ziet de simkaart eruit?

Onze simkaart is superhandig. Wij sturen namelijk een 3-in-1 simkaart op, zodat jij altijd het juiste formaat hebt! We hebben een mini (1), micro (2), en een nano (3). Goed om te weten is dat wij op dit moment geen eSIM aanbieden, mocht dit veranderen laten wij je dit natuurlijk direct weten! 

 

Past je simkaart om de een of andere manier niet? Ga dan niet je simkaart knippen, daar kan hij stuk van gaan.

 

 

 


Is een simkaart bestellen gratis?

Een nieuwe simkaart bij ons bestellen is gratis, geen zorgen daarover. Je kan deze eenvoudig aanvragen via MijnTele2. Gratis en voor niets!

 

Ik bestel een nieuwe simkaart, wat gaat er nu gebeuren?

Wanneer je de nieuwe simkaart bestelt krijg je altijd een bevestiging per e-mail of sms, zodat je zeker weet dat je bestelling goed is gegaan, hoe fijn is dat!

Wij doen er alles aan om de simkaart  zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Je kan deze binnen 5 werkdagen in je brievenbus verwachten, want ja, deze gaat gewoon door de brievenbus. Je hoeft er niet voor thuis te blijven, lekker handig! 😉

De nieuwe simkaart zal naar je adres worden gestuurd die bij ons bekend is. Het is niet mogelijk om de simkaart naar een postbus of naar het buitenland te laten versturen.
Goed om te weten is dat als jij een nieuwe simkaart besteld, deze hetzelfde nummer heeft als dat je op dit moment gebruikt. Bij je nieuwe simkaart hoort een nieuwe pincode en pukcode, bewaar de codes dan ook goed!

 

Is het mogelijk om meerdere simkaarten te bestellen?

Nee, het is niet mogelijk om meerdere simkaarten bij ons te bestellen of gebruik te maken van meerdere simkaarten in één toestel tegelijkertijd.

 

Er staat een ander nummer op de simkaart. Hoe kan dit?

Geen zorgen, elke simkaart komt met een (tijdelijk) 06-nummer. Heb je nummerbehoud aangevraagd of heb je simpelweg een nieuwe simkaart besteld? Dan kun je dit tijdelijke nummer gewoon negeren!

 

Mijn simkaart is gestolen of kwijt!

Oh nee, dat wil natuurlijk niemand overkomen want hoe moet je nu bellen naar je vrienden? Blokkeer direct je simkaart  via MijnTele2 en vraag snel mogelijk een nieuwe aan! Mocht je telefoon/simkaart zijn gestolen, doe dan altijd aangifte!

Geen toegang tot MijnTele2? Start een nieuw topic, dan helpen wij je uiteraard direct verder!

 

Wat gebeurt er met de informatie op mijn oude simkaart?

De informatie op je oude simkaart komt te vervallen zodra je je nieuwe simkaart activeert. Vergeet dus niet om je contacten over te zetten van te voren, zodat je zeker weet dat er niets verloren gaat!

 

Hoe verwijder ik de simlock? 

Onze mobiele telefoons bevatten géén simlock. Heb je een simkaart van Tele2 maar kun je deze niet gebruiken in je telefoon die je via een andere provider hebt aangeschaft? Neem dan contact op met je oude provider zodat zij de simlock voor je kunnen verwijderen.


Ik ben mijn pin-/pukcode kwijt, wat nu? 

Whoeeppss, is je telefoon uitgevallen en weet je de pin-/pukcode niet meer… Geen zorgen, je kan dit terug vinden in MijnTele2! Mocht je hier niet bij kunnen, kan je altijd contact opnemen met de klantenservice, zij helpen je graag verder! 
Meer informatie over de pukcode kan je ook vinden in ons andere artikel! 


Hoe activeer ik mijn simkaart?

Spannend, je hebt net een nieuw abonnement (of je hebt een nieuwe simkaart aangevraagd 😉) en het is eindelijk tijd om je simkaart te activeren! Maar hoe doe je dit precies?
​​​Je kan je simkaart eenvoudig en snel activeren via MijnTele2, volg de stappen en klaar is kees! Soms kan het nog wel eens voorkomen dat het zelf niet wil lukken, geen zorgen! De klantenservice staat voor je klaar om de simkaart te activeren. Hier op de Community kunnen moderators jou ook helpen, wij voeren een strenge ID-check uit en sturen dan direct de codes op via de mail! 


Ik heb mijn abonnement verlengd, behoud ik mijn simkaart?

Ja, als je al een Tele2 abonnement had en je verlengt deze, blijf je gewoon je huidige Tele2 simkaart gebruiken.

Zat je hiervoor bij een andere provider? Dan ontvang je uiteraard een nieuwe simkaart van ons.

 

Ik wil graag een eSIM, een duo simkaart of gebruik maken van NFC, is dit mogelijk?

Op dit moment bieden wij deze diensten niet aan. Wie weet dat dit in de toekomst gaat veranderen, maar dan zullen wij dit via dit topic communiceren.

 

Zo, nu weet je alles over de simkaart! Mocht je nog vragen hebben, of je komt er niet uit? Ask the Community!

 

Relevante kennisartikelen

 


2 reacties

Hi, ik heb een nieuwe simkaart maar ben de vorige helaas verloren. Ik kan niet bellen om de nieuwe te activeren. Ik hoop dat u mij verder kan helpen. Mvg Ingeborg 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Ingeborgzeeuwenx

Natuurlijk kan ik je verder helpen! Wil jij mij een DM sturen met de volgende gegevens? Je telefoonnummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kijk ik met je mee! Ook kun je ons bereiken via Facebook of Twitter als je dat makkelijker lijkt! 

Reageer