beantwoord

Wijzigen nummer

  • 10 August 2020
  • 4 reacties
  • 19788 x bekeken

Hallo allemaal,

 

Ik heb een abonnement lopen bij tele2 waarbij ik mijn oude telefoonnummer heb meegenomen. Dit heb ik gedaan omdat er een aantal apps zijn waar ik gebruik van maak waarin ik mijn telefoonnummer NIET kan wijzigen. In de tussentijd word ik regelmatig privé gebeld ect, zo heb ik besloten dat het hoogtijd is om een nieuw nummer te nemen. Mijn vraag is dus is het mogelijk om een nieuw nummer via tele2 te nemen en het oude nummer op een andere simkaart mee te krijgen?

 

icon

Beste antwoord door eric 10 August 2020, 15:00

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7

Op een andere simkaart? Hoe zie je dat voor je? Dat zou bij Tele2 gewoon een tweede abonnement worden. Achteraf gezien had je beter bij Tele2 een nieuw nummer kunnen nemen en je oude nummer naar prepaid kunnen omzetten bij je oude provider (of een andere provider). Als je geen maandelijks opzegbaar abonnement hebt gekozen dan zit je nog een tijdje aan het contract vast. Het is dan beter om dit uit te zitten en per einde looptijd het nummer te porteren naar een T-Mobile prepaid simkaart. Vervolgens vraag je bij Tele2 dan gewoon een nieuw abonnement (met dus een nieuw nummer) aan.

Op een andere simkaart? Hoe zie je dat voor je? Dat zou bij Tele2 gewoon een tweede abonnement worden. Achteraf gezien had je beter bij Tele2 een nieuw nummer kunnen nemen en je oude nummer naar prepaid kunnen omzetten bij je oude provider (of een andere provider). Als je geen maandelijks opzegbaar abonnement hebt gekozen dan zit je nog een tijdje aan het contract vast. Het is dan beter om dit uit te zitten en per einde looptijd het nummer te porteren naar een T-Mobile prepaid simkaart. Vervolgens vraag je bij Tele2 dan gewoon een nieuw abonnement (met dus een nieuw nummer) aan.


Mijn vraag is dus of het mogelijk is om mijn huidige nummer over te zetten naar een prepaid kaartje en vervolgens van tele2 een nieuw nummer te krijgen waar mijn huidige abonnement op zit.

Reputatie 7

Daar had je wat eerder mee moeten zijn, want een nieuw nummer aanvragen is wel mogelijk, maar je huidige nummer daarbij behouden niet.

Reputatie 7
Badge +12

 


Mijn vraag is dus of het mogelijk is om mijn huidige nummer over te zetten naar een prepaid kaartje en vervolgens van tele2 een nieuw nummer te krijgen waar mijn huidige abonnement op zit.

Nee, dat is niet mogelijk. Tele2 levert zelfs helemaal geen prepaid meer. Je kunt wel een nieuw nummer krijgen als je last hebt van telefonische overlast. Je oude nummer, waar je de overlast op ervaart vervalt dan vanzelf. Hier is de info en aanvraag formulier.