beantwoord

Wifi is geblokkeerd

  • 4 September 2021
  • 5 reacties
  • 299 x bekeken

Als ik wifi wil gebruiken, krijg ik een melding dat Tele2 dat blokkeert vanwege een openstaande rekening.

Ik heb geen openstaande rekening. Gisteren klantenservice gebeld maar ze geven aan niks te gaan doen. Ze hebben wel bevestigd dat ik geen openstaande rekening heb. Ik kan de melding ook niet mailen. Ik kan nergens terecht. Zelfs geen klacht indienen. Echt gekmakend en behoorlijk asociaal.

icon

Beste antwoord door eric 4 September 2021, 14:39

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het eerste wat je zou kunnen doen is het modem restarten. Als je dan dezelfde melding krijgt zou de klantenservice de blokkade ook in hun systeem moeten zien. Als deze onterecht is kunnen zij die deblokkeren.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Lennaert, ik zie dat je hier ook met mijn collega’s op social media contact over hebt gehad. Ik heb alles gelezen en wat een aparte melding is dit. Als je verbinding probeert te maken met (openbare) wifi, zoals in de trein, krijg je deze melding. Ik zou willen aanraden de netwerkinstellingen van je toestel te resetten. Wellicht dat hier iets vastloopt. 

Op onze website kun je vinden hoe dit moet: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/. Ik wil je wel meegeven dat je wachtwoorden van je wifi netwerken verloren gaan. Je zult dus opnieuw verbinding moeten maken met je wifi netwerk. 

Ik hoop dat je er zo uitkomt! Laat je weten of het is gelukt? Zo niet, dan kijk ik graag voor je verder. Ik sta voor je klaar! :smile:

Hey Lennaert, ik zie dat je hier ook met mijn collega’s op social media contact over hebt gehad. Ik heb alles gelezen en wat een aparte melding is dit. Als je verbinding probeert te maken met (openbare) wifi, zoals in de trein, krijg je deze melding. Ik zou willen aanraden de netwerkinstellingen van je toestel te resetten. Wellicht dat hier iets vastloopt. 

Op onze website kun je vinden hoe dit moet: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/. Ik wil je wel meegeven dat je wachtwoorden van je wifi netwerken verloren gaan. Je zult dus opnieuw verbinding moeten maken met je wifi netwerk. 

Ik hoop dat je er zo uitkomt! Laat je weten of het is gelukt? Zo niet, dan kijk ik graag voor je verder. Ik sta voor je klaar! :smile:

Hoi Marciano, dank, ik heb de netwerkinstellingen zojuist gereset maar het probleem is helaas niet verholpen. Hoe nu verder?

Groet Lennaert

Reputatie 7
Badge +12

Hey Lennaert, goed dat je dit in ieder geval hebt geprobeerd! Wat een aparte situatie is dit… Ik heb het ook met mijn collega’s van social besproken, maar dit hebben we volgens mij geen van allen ooit meegemaakt, maar geen zorgen, ik blijf voor je doorzoeken!

@Floor109 @eric @pipodeclown @Jacco @ItsNaud @WhTurner Hebben jullie toevallig een idee? Het enige wat ik nog zou proberen is om heel het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. 

Lennaert krijg bij het verbinden met (openbare) wifi de melding ‘’Tele2 tijdelijk afgesloten, omdat er nog een rekening openstaat’’, terwijl dit niet het geval is en dit zou het verbinden met wifi toch niet kunnen blokkeren? 

Reputatie 5

Hi Lennaert,

Wellicht al geprobeerd maar een goede test om eea uit te sluiten. Als je met een ander apparaat verbinding maakt met hetzelfde WiFi netwerk, krijg je dan ook de foutmelding? Indien nee, dan ligt het dus niet aan de internet verbinding maar echt aan het toestel.

Als je een app opent (bijvoorbeeld een social media app of weer app) werkt deze dan wel naar behoren? Indien ja, dan heeft het mogelijk met de cache van je browser app te maken:

Werkt dit nog niet dan raad ik een fabrieksreset aan. Succes!