beantwoord

Wachten op BKR registratie en Incasso

  • 8 December 2021
  • 8 reacties
  • 197 x bekeken

Ik ben al een maand dagelijks aan het bellen met Tele2 over een BKR registratie en een formeel verzoek hierover. Ik heb inmiddels denk ik wel 20 verschillende medewerkers aan de lijn gehad. Ze hebben cases aangemaakt, zaken er aan toegevoegd, mijn verzoek doorgezet, urgentie aangegeven,  het gestuurd naar afdeling BKR en afdeling incasso. Deze afdelingen hebben niet meer gedaan dan aangeven dat de vraag niet bij hen hoort en het naar de andere afdeling doorgezet die het vervolgens weer terugstuurd. NIemand gaat er over en mijn verzoek wordt heen en weer gepingpongd. 

Ik heb zelf ook via diverse emails, (financewft@tele2.com en info@service.tele2.nl, het verzoek ingediend.  En vervolgens ook een klacht omdat ik geen enkele respons krijg en niemand bij Tele2 kennelijk verantwoordelijkheid neemt. Maar ook daarop geen enkele reactie, ook geen ontvangstbevesting. 

Ik ben de wanhoop nabij. Ik hoop dat iemand een tip heeft voor hoe ik door deze dikke muur heen kom en iemand bij Tele2 vind die antwoord geeft en het verzoek in behandeling neemt en mij antwoord geeft. 
 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 14 December 2021, 13:45

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Klinkt als een vervelende situatie. Wat is de reden dat je zolang wacht op een reactie op je BKR? Als het goed is heb je een bkr registratie en als je je telefoonlening op tijd betaald dan is er niks aan de hand. 
Hier op het forum zijn moderators die het kunnen oppakken of via facebook en twitter zit webcare. Ik neem meestal via facebook private contact op als ik een vraag heb, dat gaat best snel.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @annemarievan allereerst van harte welkom op de Community!

Dit is niet fijn om te horen en ik had je deze ervaring graag willen besparen. Ik heb je account er gelijk bij gepakt en ik zie inderdaad een aantal contactmomenten en dat er meerdere cases voor je zijn aangemaakt.

Op dit moment zie ik dat mijn collega’s er voor je mee bezig zijn en dat er wat onduidelijkheid was over welke afdeling het precies moest oppakken, omdat het ook over een belangenafweging gaat. Ik zie dat een van de cases nog openstaat en dat ze hier recent nog over hebben overlegd. 

Ik zie dat Sjoerd hard voor je aan het werk is. Hij zit niet in mijn team, dus ik weet niet zeker wanneer hij precies weer werkt. Heb je de volgende terugkoppeling al van hem gehad? Met een AH code (A met Hetstel-code) dan wordt een hypotheek meestal wel geaccepteerd. Alleen een 2-code levert problemen op. Zou het hiermee wel lukken?

Voor nu zou ik nog even afwachten tot je weer reactie krijgt van hem of een van zijn collega’s. De case staat nu namelijk op zijn naam. Als ik een nieuwe case zou maken, zou dit alleen onoverzichtelijk worden, maar het lijkt erop dat ze stappen maken en ik hoop dat het snel wordt opgelost voor je.

Reputatie 7
Badge +4

Ai... Een negatieve BKR registratie kan inderdaad heel vervelend zijn bij een hypotheek aanvraag. Maar als die registratie terecht is geplaatst verwacht het BKR van een geldverstrekker, zoals Tele2 on je toestel te betalen, dat de registratie niet zomaar ongedaan wordt gemaakt. Dat gebeurt wel na het termijn van 5 jaar. Het hele BKR systeem is in het leven geroepen om mensen met betalingsproblemen tegen zichzelf te beschermen. Maar natuurlijk ook andere leningen verstrekkers. Die kunnen dan beter de kredietwaardigheid inschatten.

Volgens mij ging de vraag van @annemarievan helemaal niet over waarom de BKR registratie in het leven geroepen is, en ik kan me dan ook goed voorstellen dat daarom deze laatste opmerking  van eric als een subtiele trap na ervaren wordt door topic starter.

Ik begrijp dan ook niet helemaal dat deze opmerking een like krijgt van een tele2 medewerker.

 

Ik begrijp ook niet dat doodleuk verteld wordt op het forum dat de casus van topicstarter mede een hypotheekaanvraag behelst terwijl topicstarter dit woord zelf niet in de mond genomen heeft. Is het normaal dat dit soort informatie uit casussen vrijelijk op een openbaar forum gedeeld worden zonder dat de topicstarter hier zelf dit soort informatie gedeeld heeft? Had dat gedeelte (de terugkoppeling) niet beter in privébericht gegeven kunnen worden?

Ook begrijp ik nog steeds niet dat hier ook de geboortedatum van geregistreerde leden nog steeds vrijelijk gedeeld wordt zonder daar specifiek toestemming voor te krijgen, terwijl tele2 medewerkers wel regelmatig aan forum bezoekers vragen om hun gegevens op het forum hier in te vullen zodat ze beter geholpen kunnen worden. 

 

 

Ik ben al een maand dagelijks aan het bellen met Tele2 over een BKR registratie en een formeel verzoek hierover. Ik heb inmiddels denk ik wel 20 verschillende medewerkers aan de lijn gehad. Ze hebben cases aangemaakt, zaken er aan toegevoegd, mijn verzoek doorgezet, urgentie aangegeven,  het gestuurd naar afdeling BKR en afdeling incasso. Deze afdelingen hebben niet meer gedaan dan aangeven dat de vraag niet bij hen hoort en het naar de andere afdeling doorgezet die het vervolgens weer terugstuurd. NIemand gaat er over en mijn verzoek wordt heen en weer gepingpongd. 

Ik heb zelf ook via diverse emails, (financewft@tele2.com en info@service.tele2.nl, het verzoek ingediend.  En vervolgens ook een klacht omdat ik geen enkele respons krijg en niemand bij Tele2 kennelijk verantwoordelijkheid neemt. Maar ook daarop geen enkele reactie, ook geen ontvangstbevesting. 

Ik ben de wanhoop nabij. Ik hoop dat iemand een tip heeft voor hoe ik door deze dikke muur heen kom en iemand bij Tele2 vind die antwoord geeft en het verzoek in behandeling neemt en mij antwoord geeft. 
 

Hoi @annemarievan allereerst van harte welkom op de Community!

Dit is niet fijn om te horen en ik had je deze ervaring graag willen besparen. Ik heb je account er gelijk bij gepakt en ik zie inderdaad een aantal contactmomenten en dat er meerdere cases voor je zijn aangemaakt.

Op dit moment zie ik dat mijn collega’s er voor je mee bezig zijn en dat er wat onduidelijkheid was over welke afdeling het precies moest oppakken, omdat het ook over een belangenafweging gaat. Ik zie dat een van de cases nog openstaat en dat ze hier recent nog over hebben overlegd. 

Ik zie dat Sjoerd hard voor je aan het werk is. Hij zit niet in mijn team, dus ik weet niet zeker wanneer hij precies weer werkt. Heb je de volgende terugkoppeling al van hem gehad? Met een AH code (A met Hetstel-code) dan wordt een hypotheek meestal wel geaccepteerd. Alleen een 2-code levert problemen op. Zou het hiermee wel lukken?

Voor nu zou ik nog even afwachten tot je weer reactie krijgt van hem of een van zijn collega’s. De case staat nu namelijk op zijn naam. Als ik een nieuwe case zou maken, zou dit alleen onoverzichtelijk worden, maar het lijkt erop dat ze stappen maken en ik hoop dat het snel wordt opgelost voor je.

Beste @Marciano van Tele2 ,

Dank voor je reactie. Ik heb zelf geen enkel bericht ontvangen, dus ook geen terugkoppeling van Sjoerd! Dus ik heb geen idee of en wie met mijncase bezig is. Ook geen enkele reactie nog op mijn formeel verzoek, dat ik op advies van BKR heb ingediend. En ook niet op de klacht die ik nav de non-respons heb ingediend. 
Overigens, ik zou het op prijs stellen om de inhoud van mijn case niet hier publiekelijk te delen. Ik had zelf in mijn topic alleen gemeld dat het urgent is voor mij. Ik ging er vanuit dat privacy gerespecteerd wordt. Desalnietemin waardeer ik het dat je in elk geval reageert. Mogelijk kun collega Sjoerd vragen om contact met mij te nemen over de stand van zaken? Want ik heb echt nog geen enkele reactie.

Klinkt als een vervelende situatie. Wat is de reden dat je zolang wacht op een reactie op je BKR? Als het goed is heb je een bkr registratie en als je je telefoonlening op tijd betaald dan is er niks aan de hand. 
Hier op het forum zijn moderators die het kunnen oppakken of via facebook en twitter zit webcare. Ik neem meestal via facebook private contact op als ik een vraag heb, dat gaat best snel.

dank voor de tip

Volgens mij ging de vraag van @annemarievan helemaal niet over waarom de BKR registratie in het leven geroepen is, en ik kan me dan ook goed voorstellen dat daarom deze laatste opmerking  van eric als een subtiele trap na ervaren wordt door topic starter.

Ik begrijp dan ook niet helemaal dat deze opmerking een like krijgt van een tele2 medewerker.

 

Ik begrijp ook niet dat doodleuk verteld wordt op het forum dat de casus van topicstarter mede een hypotheekaanvraag behelst terwijl topicstarter dit woord zelf niet in de mond genomen heeft. Is het normaal dat dit soort informatie uit casussen vrijelijk op een openbaar forum gedeeld worden zonder dat de topicstarter hier zelf dit soort informatie gedeeld heeft? Had dat gedeelte (de terugkoppeling) niet beter in privébericht gegeven kunnen worden?

Ook begrijp ik nog steeds niet dat hier ook de geboortedatum van geregistreerde leden nog steeds vrijelijk gedeeld wordt zonder daar specifiek toestemming voor te krijgen, terwijl tele2 medewerkers wel regelmatig aan forum bezoekers vragen om hun gegevens op het forum hier in te vullen zodat ze beter geholpen kunnen worden. 

 

 

Dank voor deze reactie Shilka. Het is mij inderdaad volstrekt duidelijk wat reden voor BKR registratie is. Ik heb mijn situatie aan BKR uitgelegd en zij gaven aan dat in mijn situatie de kredietverstrekker op basis van een belangenafweging de registratie kan verwijderen. Ik heb daarom een verzoek in gediend onderbouwd met de info in deze handreiking:  handreikingbelangafweging.pdf (bkr.nl). Wat Tele2 besluit na belangenafweging is aan Tele2. Maar ik verwacht op zn minst een reactie met toelichting. En omdat die uitblijft had ik deze topic aangemaakt in de hoop dat ik ergens een ingang vind waar ik om die reactie kan vragen, en dat dan ook daadwerkelijk wordt opgepakt. 

 

En dank ook voor de opmerking dat het niet correct is dat informatie die ik zelf niet deel door Tele2 hier wel gedeeld wordt. Lijkt mij niet AVG proof. Ik heb het ook opgemerkt in antwoord op Marciano.

Ai... Een negatieve BKR registratie kan inderdaad heel vervelend zijn bij een hypotheek aanvraag. Maar als die registratie terecht is geplaatst verwacht het BKR van een geldverstrekker, zoals Tele2 on je toestel te betalen, dat de registratie niet zomaar ongedaan wordt gemaakt. Dat gebeurt wel na het termijn van 5 jaar. Het hele BKR systeem is in het leven geroepen om mensen met betalingsproblemen tegen zichzelf te beschermen. Maar natuurlijk ook andere leningen verstrekkers. Die kunnen dan beter de kredietwaardigheid inschatten.

beste @eric Eric,

Die informatie is mij bekend. Zie mijn reactie op @Shilka Shilka.

Reageer