Verlenging via GSMWEB annuleren

  • 16 February 2023
  • 9 reacties
  • 401 x bekeken

Ik heb een verlenging gedaan aangevraagd bij GSMWEB met een nieuw toestel.

ik heb GSMWEB al 50+ mailtjes gestuurd  en meerdere keren gebeld. Maar men weigerdt. mijn herroepings aanvraag te behandelen, en dus alles te annuleren. Nu kan ik natuurlijk een juridische weg in slaan maar,

is er een manier om de verlenging te beeindigen en dit gewoon via Tele2 te doen. Ik las nl van verschillende klanten dat het blijkbaar mogelijk is voor de provider om via de achterdeur de verlening ongedaan te maken.


9 reacties

Nu kunnen jullie je natuurlijk afvragen waarom ik elders mijn abonnement heb willen verlengen. De reden is vrij simpel. Tele2 heeft het gewenste toestel niet.

Reputatie 7
Badge +12

Jij hebt ervoor gekozen om zaken te doen met deze verkoper. Begrijpelijk als je dat specifieke toestel wilt natuurlijk,  maar daar hoort dan ook het 'risico' bij van de afhandeling door die verkoper. Daar speelt Tele2 geen rol in.

Dat begrijp ik , dat is mijn risico.

Tele2 is degene die de verlenging goedkeurt en dus ook kan afkeuren of annuleren. En ik betaal ook gewoon aan Tele 2 niet aan degene die mij de verlening heeft verkocht. Ja het toestel betaal ik wel aan GSMWEB. omdat ik dat daar gekocht heb, althans geprobeerd.

Tele2 zou mij ook kunnen waarschuwen voor een bedrijf als  GSMWEB. Ook zou Tele2 de samenwerking met GSMWEB kunnen opzeggen. Gezien het aantal klachten aan het adres van GSMWEB.

Maar goed,

Blijkbaar is er wel een achterdeurtje voor Tele2 om de verlenging te verwijderen. Aangezien Tele2 al wel mijn nieuwe abonnement in mijn abonnement overzicht geplaatste heeft. En daarbij komt ook nog dat Tele2 nu ook al mijn toestel in mijn account heeft geplaatst icl imei nummer terwijl het hele toestel nog niet eens geleverd is. Sterker nog deze is niet eens op voorraad. Dus hoe kan er nu een toestel met imei nummer in mijn account staan terwijl het hele toestel er niet is?.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Richard, allereerst tof om te horen dat je bij ons wil blijven en goed dat je je 06-nummer in je profiel hebt gezet! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat de bestelling via gsmweb op 30 januari was afgerond. Ik had het graag voor je geregeld, maar ik moet je hiervoor toch naar gsmweb sturen, omdat de bestelling daar is gedaan. Normaal gesproken heb je 14 dagen bedenktijd, maar die zijn ook al voorbij. Hoe dit bij gsmweb zit weet ik niet precies, maar ik denk dat zij ook 14 dagen aanhouden (Wet Koop of afstand) en dat ze het abonnement daardoor niet meer kunnen annuleren. 

Is er een specifieke reden dat je hem wil annuleren? 

Ik heb binnen 14 dagen geannuleerd nl op 6 februari. Dus dat lijkt me ruim binnen de tijd.

 

GSMWEB doet enkel niks met mijn annuleren.

 

De reden is dat ze het toestel blijkbaar helemaal niet kunnen leveren. Wat wel op de website vermeld stast. Nog steeds trouwens. Ik wil daarom elders mijn abonnement verlengen bij een partij die de Oppo Find x5 pro ceramic white wel op voorraad heeft. Jullie hebben enkel de zwarte. Die wil ik niet.

Reputatie 7
Badge +12

Dat Imei nummer komt van Gsmweb. Die kopen namelijk zelf kun toestellen in en verkopen dat met abonnementen van alle providers.  Voor vragen over levering en het toestel moet je dus bij de verkoper zijn. Ook ook voor garantie over het toestel. 

Dat Imei nummer komt van Gsmweb. Die kopen namelijk zelf kun toestellen in en verkopen dat met abonnementen van alle providers.  Voor vragen over levering en het toestel moet je dus bij de verkoper zijn. Ook ook voor garantie over het toestel. 

Ja als je nu goed gelezen had, had je kunnen zien dat er al meer dan 50 mailtjes aan gewijd hebt belletjes gedaan, maar niets helpt. De enige die mijn abonnement beheerd is Tele2 die zetten de opdracht door en ik neem een dienst van hun  af. En ja ik zal zeker nog vaker bellen en mailen. Maar feit blijft dat Tele2 met een partner in zee gaat die niet doet wat hij zegt.

Reputatie 7
Badge +12

Het is inderdaad heel vervelend dat zo'n bedrijf jouw niet helpt. Maar dan zul je toch verdere stappen moeten ondernemen tegen GSMWEB. Daar heb je een contract mee afgesloten en (digitaal) ondertekend. Misschien eens een aangetekende brief sturen? Of eens langsgaan op Van Marwijk Kooystraat 10A 1114 AG Amsterdam-Duivendrecht.

Reageer