beantwoord

Verlengen met telefoon bij externe partij tijdens sim-only

  • 3 February 2021
  • 10 reacties
  • 573 x bekeken

Hoi, ik wil graag een sim-only afsluiten bij Tele2, want mijn telefoon is nog prima. Echter verwacht ik wel deze telefoon over 6-12 maanden te willen vervangen. Nu las ik het volgende op de website:

“Heb je een Sim Only abonnement? Of heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met afbetaalde telefoon? Dan kun je je abonnement verlengen naar een abonnement met telefoon zodra je minimaal vier maanden klant bent en de eerste twee facturen zijn betaald.”

Mijn vraag is nu: Kan je na 4 maanden ook verlengen via een externe partij (zoals Belsimpel)? Want het aanbod is daar veel groter, en wil niet enkel gebonden zitten aan het assortiment van Tele2. 

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door pipodeclown 4 February 2021, 00:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ja, ik heb vaker met telefoon via mobiel.nl verlengd, ook simonly heb ik via mobiel.nl verlengd. Mobiel.nl levert gewoon via post.nl, geen ingewikkelde koerier. Het contract loopt daarna gewoon via tele2. Een afgesproken aanbetaling betaal je rechtstreeks aan je verkoper, daarna loopt alles via tele2. Om nu duidelijk te zijn, daar horen ook winkels als mediamarkt, bcc, cool blue etc bij. 

Reputatie 7
Badge +12

Waar je alleen niet bij Tele2 voor kan aankloppen is de garantie op de telefoon. Dat blijft de verantwoordelijkheid van de retailer. Die koopt namelijk zijn eigen telefoons in en verkoopt die met abonnementen van de providers.

Reputatie 7
Badge +8

Misschien is die Garantie bij de telefoonverkoper wel handiger! 

Reputatie 7

Nee, als je een contract aangaat, dan kan je alleen bij Tele2 rechtstreeks dat openbreken om vervolgens alsnog een contract met telefoon af te sluiten. Externe partijen kunnen niet je sim only contract bij Tele2 openbreken. Als je over een paar maanden je contract wil kunnen verlengen met telefoon via een externe partij, dan zal je de optie maandelijks opzegbaar moeten kiezen bij je Sim only abonnement. Je betaalt dan 2 euro meer voor de vrijheid om later alsnog te kunnen verlengen met toestel wanneer jij wilt en via welke partij jij wilt.

Nee, als je een contract aangaat, dan kan je alleen bij Tele2 rechtstreeks dat openbreken om vervolgens alsnog een contract met telefoon af te sluiten. Externe partijen kunnen niet je sim only contract bij Tele2 openbreken. Als je over een paar maanden je contract wil kunnen verlengen met telefoon via een externe partij, dan zal je de optie maandelijks opzegbaar moeten kiezen bij je Sim only abonnement. Je betaalt dan 2 euro meer voor de vrijheid om later alsnog te kunnen verlengen met toestel wanneer jij wilt en via welke partij jij wilt.

Bedankt. Wel spijtig dat dit niet via een externe partij kan. Wat is de reden daarvoor?

Reputatie 7
Badge +12

 

Bedankt. Wel spijtig dat dit niet via een externe partij kan. Wat is de reden daarvoor?

Vraag dat eens aan Belsimpel.

Reputatie 7

Nee, als je een contract aangaat, dan kan je alleen bij Tele2 rechtstreeks dat openbreken om vervolgens alsnog een contract met telefoon af te sluiten. Externe partijen kunnen niet je sim only contract bij Tele2 openbreken. Als je over een paar maanden je contract wil kunnen verlengen met telefoon via een externe partij, dan zal je de optie maandelijks opzegbaar moeten kiezen bij je Sim only abonnement. Je betaalt dan 2 euro meer voor de vrijheid om later alsnog te kunnen verlengen met toestel wanneer jij wilt en via welke partij jij wilt.

Bedankt. Wel spijtig dat dit niet via een externe partij kan. Wat is de reden daarvoor?

Een nieuw contract of verlenging verkopen is vrij standaard en opbreken van een lopend abonnement niet. Relatief duurder voor een provider en dan wil je niet dat er ook nog eens een premie naar de reseller gaat. Het is natuurlijk ook een beetje de service van de grote providers om zich te onderscheiden van de resellers.

 

Bedankt. Wel spijtig dat dit niet via een externe partij kan. Wat is de reden daarvoor?

Vraag dat eens aan Belsimpel.

Het lijkt me dat dat niet aan Belsimpel ligt, maar dat Tele2 daar de mogelijkheid niet voor geeft. 

Nee, als je een contract aangaat, dan kan je alleen bij Tele2 rechtstreeks dat openbreken om vervolgens alsnog een contract met telefoon af te sluiten. Externe partijen kunnen niet je sim only contract bij Tele2 openbreken. Als je over een paar maanden je contract wil kunnen verlengen met telefoon via een externe partij, dan zal je de optie maandelijks opzegbaar moeten kiezen bij je Sim only abonnement. Je betaalt dan 2 euro meer voor de vrijheid om later alsnog te kunnen verlengen met toestel wanneer jij wilt en via welke partij jij wilt.

Bedankt. Wel spijtig dat dit niet via een externe partij kan. Wat is de reden daarvoor?

Een nieuw contract of verlenging verkopen is vrij standaard en opbreken van een lopend abonnement niet. Relatief duurder voor een provider en dan wil je niet dat er ook nog eens een premie naar de reseller gaat. Het is natuurlijk ook een beetje de service van de grote providers om zich te onderscheiden van de resellers.

Ik begrijp het. Qua service is het inderdaad een onderscheidende factor voor de providers. Het opbreken van een sim-only abonnement lijkt me echter geen relatief duurdere actie voor een provider. Dat zijn toch gewoon geautomatiseerde administratieve handelingen lijkt me, zowel nieuw contracten, verlengen, als het opbreken daarvan. 

Maar ik heb m’n antwoord en ga dan maar een maandelijks opzegbare aanschaffen, bedankt!

Reputatie 7

.