beantwoord

Verbruik MB's

  • 29 July 2022
  • 12 reacties
  • 363 x bekeken

Hallo, ik heb sinds kort een abonnement bij tele2 aangezien de klantenservice van t-mobile onmogelijk slecht is. Nou is mijn punt een beetje dat ik 20gb internet heb en hier ongeveer 25-28 dagen mee toe kan(zonder dat ik op mijn mb’s let). Nou heb ik voor de laatste paar dagen 5gb bij gekocht en dit is na anderhalf dag op??? En als ik dan in de tele2 app kijk staat er dat er ongeveer 3gb is gebruikt maar er is nog 100mb over? Kan iemand mij zeggen of het normaal is dat je bij gekochte mb’s veeel sneller gaan dan normale mb’s. Ook heb ik op internet veel mensen gelezen met het zelfde gevoel/idee/probleem.

nu verwacht ik een reactie waarin vermeld word dat ze wettelijk niet mogen kijken waar je mb’s heen gaan, maar daar kunnen ze natuurlijk makkelijk achter verschuilen. Zo zouden ze ons eigenlijk heel makkelijk kunnen oplichten. 
daarnaast verder super tevreden met tele2!! 

 

 

mvg. 

icon

Beste antwoord door eric 29 July 2022, 13:08

Bekijk origineel bericht

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Dyonjaime welkom bij de community. 

Je snapt het al, een provider mag alleen naar de hoeveelheid bits kijken die jouw telefoon verstuurd en ontvangt. Daarom kunnen zij geen uitleg geven waar de bits aan op gaan.

Je telefoon heeft dat inzicht wel. Als je een watchdog app installeert wordt je nog makkelijker gemaakt.

@eric dankjewel voor je reactie, alleen mijn vraag is meer of meer hier last van hebben, aangezien ik al een andere klacht hierover zag in deze community.

 

mvg

Reputatie 7
Badge +12

Er zijn wel eens vragen over hetzelfde onderwerp, maar geloof me, dat is echt geen technisch probleem of afwijking geweest bij de provider. Apps, zeker video, verbuiken steeds meer data en het is voor mensen echt lastig in te schatten. 

De stap van 20GB naar unlimited data is trouwens best klein. Zeker als je elke maand iets moet bijkopen. Als je in de mijn.tele2.nl omgeving de overstap maakt naar unlimited data dan hoef je nooit meer op je verbruik te letten!

@eric je bent t toch met me eens dat t raar is dat ik 5gb in 1,5 dag doe en 20gb 28dagen en kijk verder geen youtube of iets alleen op werk zo nu en dan snapchat en instagram

Reputatie 7
Badge +12

Wat geeft je telefoon dan aan qua verbruik? Als dat niet gedetailleerd genoeg is, installeer dan een data watchdog.

@eric zal ik doen zal t voortaan in de gaten houden, want mijn app zegt minder verbruikt te hebben

Ik zit toevallig dit te lezen. Wat voor telefoon heb je @Dyonjaime ?

Nou, maak je borst dan maar nat. Slechter en onbeschofter dan de klantenservice van Tele2 bestaat niet. Ik word nu al maanden lastig gevallen met rekeningen die ik niet betaald zou hebben. Ik heb nu al maanden geprobeerd aan te tonen dat gewoon alle rekeningen zijn betaald met bewijzen en al, maar dat is kennelijk te moeilijk. Inmiddels al incasso bureau ingeschakeld en nu ook aan hun alle bewijzen doorgestuurd. Zij hebben hierop contact genomen met Tele2, maar natuurlijk geen antwoord. En alhoewel ik al maanden geen abonnement meer heb bij Tele2, krijg ik nu doodleuk een nieuwe nota over de afgelopen maand. Ik heb mijn modem en tv-kastje teruggestuurd, krijg ik doodleuk bericht dat ik mijn modem en tv-kastje op moet sturen omdat ik anders een boete krijg. En als je dan wederom met de klantenservice belt, moet je niet raar opkijken als je met genoeg bewijzen komt dat simpelweg de verbinding wordt verbroken. Te moeilijk of zo. Het is simpelweg terreur. Niets meer en niets minder. En ik ben niet ver af van het punt dat terreur gepast mag worden beantwoord.

@Friesian ik heb een iphone 13 pro max

@Rob888 dat klinkt niet zo best😅

ik heb ongeveer t zelfde bij t-mobile, ik werd gebeld met de vraag of ik wou verlengen, mijn antwoord was nee meerdere duidelijke keren.

eindstand hebben ze dus gewoon mijn abonnement verlengt zonder een id-kaart of iets te vragen, hier over dus gebeld en elke keer komen ze met oplossingen die ze niet nakomen. Of inderdaad dat ze gewoon ophangen, maar wel rekeningen blijven sturen. Te triest voor woorden

 

@eric zal ik doen zal t voortaan in de gaten houden, want mijn app zegt minder verbruikt te hebben

@Dyonjaime 

Heb je de datateller van de IPhone op 0 gezet na aanschaf van extra MB? 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Dyonjaime!

Zoals @eric  het eigenlijk al zegt! Het kan voorkomen dat je onbewust meer data verbruikt dan dat je eigenlijk zelf door hebt. Ik ben zelf ook een ervaringsdeskundige op dat gebied! ;) Vanwege privacywetgeving in Nederland is het voor ons niet zichtbaar waaraan je jouw MB's precies hebt verbruikt. Gelukkig hoef je jezelf geen zorgen te maken: je kunt dit namelijk zelf wél eenvoudig checken! Vaak kan je via de interne datateller van het toestel al meer informatie inzien over je verbruik.

Alle tips en uitgebreide informatie over het verminderen én beter monitoren van je dataverbruik vind je terug op onze website. Zo weet je precies waar je jouw MB's aan verbruikt én kan je flink besparen. Een externe datateller is bijvoorbeeld een eenvoudige en hele goede oplossing om alle details in te zien over je dataverbruik. Bij mij persoonlijk zorgde dit voor een flink verschil, dus zeker de moeite waard om door te nemen! Ik hoop dat dit voor wat meer duidelijkheid zorgt! Mocht je nog met vragen zitten, klop dan gerust bij me aan. Ik sta voor je klaar!

Groetjes,
Manouk

Reageer