beantwoord

Verbinding weg na activeren bundelbooster

  • 24 February 2021
  • 9 reacties
  • 142 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Hallo. 

Na het activeren van een bundelbooster klapt mijn verbinding eruit. 

Als ik m'n telefoon opnieuw opstart of even de vliegtuigmodus aan en uit zet komt de verbinding terug maar als je een (live)stream aan het bekijken bent dan word ik daar knap chagrijnig van. 

Heb ook al gebeld met de tele2 klantenservice maar die kunnen ook niet helpen. Tot een paar maanden terug kon je nog onbeperkt de bundelbooster activeren en toen had ik dit probleem niet. Sinds dat is afgeschaft is het huilen met de pet op.

Ik snap niet waarom tele2 nog steeds met bundelboosters werkt. Veel te omslachtig voor de klant, het is storing gevoelig en de concurrent heeft het niet. Daar is onbeperkt onbeperkt zonder gedoe. 

Ik kijk dit nog een paar weken aan en als het dan niet is opgelost stap ik over naar de concurrent. 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 25 February 2021, 16:12

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7

Tele2 heeft het Unlimited abonnement altijd verkocht als een 5GB dagbundel en onbeperkt aanvullen per 1GB. Bij een aantal klanten was het onbedoeld mogelijk om meerdere keren snel achter elkaar de 1GB te bestellen, dat is nu ‘opgelost’. Alle andere providers hanteren ook de 5GB en 1GB aanvullen methode. Dit dient ter bescherming van de capaciteit op het netwerk en de dienst naar andere klanten. Als iedereen zijn vaste lijn opzegt en via zijn mobiel gaat downloaden of urenlang 4K streamen, dan gaat het al snel plat.

Je kunt vanaf 80% verbruik van je bundel een aanvullende bundel van 1GB bestellen. Als je dat tijdig doet, dan blijft de verbinding online. Als de bundel 100% verbruikt is dan valt inderdaad de verbinding weg en is een bundel bestellen + vliegtuig stand aan/uit momenteel de workaround om weer online te komen. Tele2 heeft aangegeven te kijken naar een betere klantervaring op dit vlak. Bestel je de bundel via de app of via sms?

Het maakt niet uit hoeveel mb/gb ik nog over heb. Al activeer ik mijn bundelbooster om 1 over 12 's nachts klapt mijn verbinding er alsnog uit. Daarom zet ik bewust 'een bundelbooster' neer. 

Reputatie 7

Bestel je de bundel via de app of sms? En ervaar je met beide hetzelfde?

Ja helaas wel. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Niwde,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw bundelbooster.

We zijn op dit moment hard werk om alle problemen met de bundelbooster op te lossen. Ik raad je aan om de app opnieuw te installeren! Het is niet de bedoeling dat jouw verbinding helemaal uitvalt maar ik heb dit vaker gehoord. Onze technische afdeling is bezig om alles recht te zetten. Ik verwacht dat problemen met de bundelbooster en het netwerk volgende week worden opgelost. Ook zijn wij bezig om te onderzoeken of wij de bundels kunnen aanpassen, waardoor de ervaring voor jou beter wordt!

Ik snap dat meerdere bundels in 1 keer bestellen makkelijker en prettiger was. Ik moet alleen wel zeggen dat het nooit echt 100% de bedoeling was dat het Unlimited abonnement zo gebruikt werd. Het was altijd al de bedoeling om 1 booster per keer aan te kunnen vragen. Deze 'feature' is er nu alsnog uitgehaald om ons netwerk nog beter te kunnen beschermen. We willen graag dat iedereen het internet helemaal leeg trekt, maar dan moet het wel voor iedereen een prettige ervaring blijven. Deze regeling waarborgt dat.


Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!

Ok dank je wel. Ga ik de app ff opnieuw installeren. 

Ik woon in een buitengebied en heb hier geen normale internetaansluiting (ja dat kan nog in Nederland) dus ben op dit moment van mijn mobiele telefoon afhankelijk. 

Reputatie 7
Badge +12

De unlimited abonnementen zijn inderdaad bedoeld voor je mobiele telefoon. Als je eigenlijk andere apparaten wilt verbinden via een hotspot kom je elke keer data tekort. Dan heb je eigenlijk het verkeerde product. Kijk eens of op jouw adres 4g voor thuis een optie is.

@Cas van Tele2

Het opnieuw installeren van de app heeft geholpen. 

Bedankt 👍🏻

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Niwde,

Bedankt voor jouw update en graag gedaan! :muscle: