beantwoord

Telefoon gestolen, simkaart blokkeren in het weekend

  • 13 August 2023
  • 5 reacties
  • 130 x bekeken

Mijn mobiel is gestolen is Sevilla door zakkenrollers maar door de tweestaps verificatie kan ik natuurlijk niet inloggen in MijnTele2 en de Servicedesk is pas maandag beschikbaar. Is er een andere manier zodat ik de SIM kaart zo snel mogelijk kan blokkeren?

 

icon

Beste antwoord door PieterW 14 August 2023, 17:24

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @PieterW  

Ik mag hopen dat je niet alleen vertrouwd op een pincode op de simkaart maar ook je telefoon access hebt beveiligd.  Dat is namelijk nog veel belangrijker.  Als ze niet in je telefoon kunnen is je persoonlijke data beschermd en kan er ook niet mee gebeld worden.

Als de dief de simkaart uit je telefoon haalt of een keer de telefoon uit/aan zet dan moet de pin sim weer worden ingevoerd,  en die kent hij niet. Na 3 mislukte pogingen blokkeert de simkaart totdat de PUK code wordt ingevoerd.  Die staat op het plastic kaartje waar je de sim hebt uitgehaald. 

Kortom.  Niet (alleen) het blokkeren is belangrijk,  een nieuwe sim aanvragen waarmee jij weer bereikbaar wordt zorgt automatisch dat de oude ook uit het netwerk wordt verwijderd.

Je zou via social media vandaag dit kunnen vragen aan moderators of morgen de klantenservice bellen. 

Hoi Eric,

bedankt voor je antwoord.  Op welke wijze kan ik via social media in contact komen met de moderators? Tips?

Groeten, 

Pieter

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @PieterW 

Ze zitten op Twitter en Facebook. Dus even reactie plaatsen op de Tele2 pagina daar.

 

Hoi @PieterW 

Ze zitten op Twitter en Facebook. Dus even reactie plaatsen op de Tele2 pagina daar.

 

Sam van Tele2 heeft mij super geholpen. Tip dus voor andere die dit in het weekend overkomt, stuur via Twitter een berichtje naar Tele2 en zo kan je geholpen worden om je SIM te laten blokkeren.

Reputatie 7
Badge +12

Hi Pieter, ook hier superbedankt voor je mooie woorden. Ik stuur je berichtje ook absoluut door naar Sam, dat zal hij leuk vinden! 😊

Reageer