beantwoord

Simkaart activeren zonder bellen

  • 20 September 2022
  • 2 reacties
  • 64 x bekeken

Ik ben mijn simkaart verloren, nu heb ik een nieuwe aangevraagd, maar deze kan ik alleen aciveren door te bellen. Alleen dat lukt me nu precies niet zonder simkaart.. Kan ik de nieuwe simkaart via een andere weg activeren?

icon

Beste antwoord door eric 20 September 2022, 11:32

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het bellen met de klantenservice is nodig om een authentificatie van de eigenaar van het abonnement vast te stellen. Er zijn veel fraude gevallen met sim swaps bij providers geweest in het verleden dat men dit nu zeer strict heeft gemaakt.

Je zult dus met een andere telefoon even moeten bellen. Na succesvolle identificatie wordt jouw simkaart weer geactiveerd.

Reputatie 3
Badge +1

Hi @nschel!

Wat @eric zegt klopt helemaal! Wij zijn inderdaad extra streng op het activeren van een simkaart, dit om er zeker van te weten dat jij de contractant bent waarvoor wij dit regelen! Als jezelf niet meer de mogelijkheid hebt om dit te doen, dan helpen wij je graag hierbij zodat jij weer bereikbaar bent!

Is het inmiddels al gelukt met het activeren? Mocht dit niet het geval zijn, help ik je graag met alle liefde. Zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met jouw telefoonnummer, volledig adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN. Zodra ik een privébericht van je hebt binnen gekregen zal ik een extra check uitvoeren om zo jouw gegevens zo goed mogelijk te beschermen en vanuit daar er natuurlijk voor zorgen dat jij weer bereikbaar bent!

Groetjes,
Manouk
​​​​​

Reageer