beantwoord

Simkaart activeren lukt niet!

  • 7 April 2023
  • 5 reacties
  • 111 x bekeken

Ik ontvang mijn SMS-bevestiging niet, dat komt omdat mijn simkaart nog niet is geactiveerd, kan ik hier hulp bij krijgen?

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 11 April 2023, 10:47

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Jorn, allereerst van harte welkom op onze Community! Goed dat je je profiel hebt ingevuld. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je simkaart inderdaad nog niet actief is en dat de start van je abonnement gepland staat op 02-08-2023. Ik zie ook dat je nummerbehoud hebt aangevraagd, maar dat je huidige provider dit verzoek heeft afgewezen, omdat je huidige abonnement nog niet is afgelopen. Als het goed is heb je dit SMS’je ontvangen op 7 april:

‘’Beste Jorn,
Je provider heeft je vraag om nummerbehoud afgewezen. Je contract is namelijk nog niet afgelopen. De eerste datum waarop je je nummer kunt overzetten, is 31-05-2024. 120 dagen voor 31-05-2024 kun je een nieuwe aanvraag doen op tele2.nl/nummerbehoud/status. Doe je niets, dan zal t.z.t. je Tele2 contract ingaan met het Tele2 telefoonnummer dat op je simkaart staat.
We houden contact, Tele2’’

Je huidige abonnement loopt dus nog tot 31-05-2024. Heb je voor mij het ordernummer? Dan controleer ik je bestelling daar nogmaals en kan ik je met alle zekerheid meer duidelijkheid geven over de start van je nieuwe abonnement bij ons. Ik hoop dat ik je hiermee alvast meer duidelijkheid heb gegeven, maar ik ontvang graag je ordernummer nog.

Ik hoor het graag van je. 😊

Hoi,

bedankt voor je reactie!

mijn ordernummer is: 1001301714

ik hoop dat je hier iets mee kunt! alvast bedankt.

mvg, Jorn Otten

Reputatie 7
Badge +12

Hey Jorn, thanks voor je reactie! Het nummer dat je stuurde is het logistieknummer, maar geen zorgen, hier heb ik je ordernummer mee gevonden. Ik heb direct gekeken en het is zoals ik al dacht en in mijn vorige bericht heb beschreven. Doordat je nummerbehoud is afgewezen, is deze bestelling 4 maanden in de toekomst als nieuw abonnement besteld. Er zijn een paar dingen die je kunt doen:

(1) Je zou je huidige abonnement bij je huidige provider vervroegd kunnen opzeggen en afkopen, zodat je opnieuw nummerbehoud bij ons kunt aanvragen. Neem hiervoor wel even contact op met je huidige provider om te kijken hoe dat precies gaat en welke regels zij hiervoor gebruiken.

(2) Je kunt je nieuwe abonnement bij ons naast je huidige abonnement gebruiken per 02-08-2023. Op deze manier heb je wel twee abonnementen lopen, dus ik snap dat dit niet ideaal is.

(3) Je kunt je nieuwe bestelling bij ons annuleren en het toestel retour sturen, en opnieuw je bestelling doen zodra je huidige abonnement is afgelopen. Mocht je dit willen, dan zou je dit vandaag moeten doen, omdat de 14 dagen bedenktijd bijna voorbij zijn. 

Ik zie dat je een tof toestel bij je bestelling hebt gekozen en ik snap dat je die wil blijven gebruiken (of misschien heb je die zelfs nodig). In dat geval zou ik kijken naar optie 1 om je huidige abonnement vervroegd op te zeggen bij je huidige provider, zodat je snel gebruik kunt maken van je nieuwe abonnement bij ons. In dit artikel lees je meer over nummerbehoud: 

Laat je het me weten wat je gaat doen? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 

Bedankt voor deze heldere uitleg, ik zal dan contact opnemen met mijn huidige provider, over de evt. kosten van een vervroegde opzegging. als dat niet kan of te veel is, dan is optie 2 ook een goede oplossing.

ik heb nog 1 vraag, gaat per 2-8-2023, mijn nummer automatisch over naar mijn nieuwe simkaart van jullie? 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Jorn, fijn om te horen dat mijn uitleg helder was! Helemaal goed, je mag me altijd op de hoogte houden van wat je precies gaat doen. Om antwoord te geven op je nieuwe vraag; het abonnement dat op 2-08-2023 start, zal als nieuw abonnement gestart worden. Dit betekent dat hier een nieuw 06-nummer aan gekoppeld zit. Dit is het 06-nummer dat op je Tele2-simkaart staat onder tijdelijk nummer. Deze zal dan naast je huidige abonnement (van Ben) lopen. Het nadeel van twee abonnementen is natuurlijk dat je twee facturen zal krijgen. Ik gok dat je bij Ben je abonnement wel (gemakkelijk) vervroegd kunt opzeggen en afkopen hoor. Net als Tele2 valt Ben ook onder T-Mobile. Het is een iets andere tak, dus ik weet nog niet hoe het precies werkt bij Ben, maar je kunt het navragen bij mijn collega’s op de Ben Community

Laat je het me weten wat hieruit is gekomen? Mocht je ergens tegenaan lopen, laat het me dan weten. Ik vraag het dan ook met alle plezier na bij Ben. 😊

Reageer