beantwoord

Sim activeren

  • 17 August 2021
  • 11 reacties
  • 300 x bekeken

Ik kan mijn simkaart niet activeren. Deze is helaas kapot, nu heb ik een vervangende kaart gekregen, deze moet ik activeren door te bellen want ik kan geen sms via mijn oude sim krijgen. Helaas kan ik niet bellen, want mijn simkaart is kapot. Hoe krijg ik dit nu dan geregeld?

 

Ik kan geen telefoon van iemand lenen, door mijn werk zit ik 24/7 in quarantaine en ik woon alleen.

 

Edit: Net contact gehad via de chat, omdat ik net mijn adres heb gewijzigd kan ik mijn sim voorlopig niet activeren. Ik heb mijn abonnement verlengd en ben nu aan het overwegen deze maar te annuleren. Ik kan de komende 2 weken geen gebruik maken van mijn nieuwe telefoon maar dit wordt alsnog wel in rekening gebracht.

Als ik een klacht in wil dienen moet ik hiervoor bellen. Dit kan niet, want mijn oude sim kaart is kapot.

icon

Beste antwoord door Phanuel 20 August 2021, 17:56

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Nog een toevoeging, het is voor mij op dit moment sneller om mijn abbo te annuleren en ergens anders iets af te sluiten. Wil ik dat doen, dan moet ik bellen. Met een simkaart die niet werkt. Fantastisch ingeregeld Tele2. Ik was altijd erg over jullie te spreken maar dit is echt van de zotten.

Reputatie 7
Badge +8

Dit kan zeker ook anders geregeld worden.

Wacht even tot morgenvroeg een moderator zich meldt.

Via de chat moet het eigenlijk ook lukken. Dan moet je vragen om een medewerker te spreken.

Vanavond waarschijnlijk niet meer.

Succes ermee. 

Dit kan zeker ook anders geregeld worden.

Wacht even tot morgenvroeg een moderator zich meldt.

Via de chat moet het eigenlijk ook lukken. Dan moet je vragen om een medewerker te spreken.

Vanavond waarschijnlijk niet meer.

Succes ermee. 

De chatmedewerkers gaven aan dat ik hiervoor echt moest bellen en zij verder niks voor me konden doen. Ik hoop op een betere reactie morgen, dankjewel.

Reputatie 7
Badge +8

Heb je al je gegevens bij je profiel ingevuld?

Dan heb je al een eerste stapje gedaan.

Succes. 

Heb je al je gegevens bij je profiel ingevuld?

Dan heb je al een eerste stapje gedaan.

Succes. 

Yes, dankjewel! :)

Reputatie 7
Badge +12

Hey Phanuel, een kapotte simkaart is natuurlijk niet fijn! Echter kan ik op dit moment niet meer betekenen dan mijn collega’s van de chat. Simswap fraude is erg gevoelig en komt de laatste tijd weer erg vaak voor. Vandaar dat er hele strenge voorwaarden zitten aan het activeren van nieuwe simkaarten. Een adreswijziging vlak voor de activatie is daar een van. Dit doen we om jouw gegevens (en portemonnee) te beschermen. 

Het enige wat ik je kan aanraden is om een toestel van iemand in je omgeving te gebruiken en te bellen naar onze klantenservice om vervolgens te vragen naar een Privacy & Complaints Specialist. Ik hoop dat je dit voor elkaar kunt krijgen! :smile:

Reputatie 7
Badge +8

Al gelukt? 

Al gelukt? 

Contact gehad met de klantenservice en die konden helaas niks voor me betekenen. Ik heb mijn verlenging geannuleerd, ben een T-Mobile shop binnen gelopen en had 20 minuten later een nieuw abonnement en een werkende telefoon. 

Ik snap dat Tele2 problemen heeft met simswapfraude maar als ik me aan de deur moet legitimeren om mij nieuwe telefoon in ontvangst te nemen en ze er vervolgens niet van uit willen gaan dat ik ben wie ik zeg dat ik ben dan weet ik het ook niet meer.

Hey Phanuel, een kapotte simkaart is natuurlijk niet fijn! Echter kan ik op dit moment niet meer betekenen dan mijn collega’s van de chat. Simswap fraude is erg gevoelig en komt de laatste tijd weer erg vaak voor. Vandaar dat er hele strenge voorwaarden zitten aan het activeren van nieuwe simkaarten. Een adreswijziging vlak voor de activatie is daar een van. Dit doen we om jouw gegevens (en portemonnee) te beschermen. 

Het enige wat ik je kan aanraden is om een toestel van iemand in je omgeving te gebruiken en te bellen naar onze klantenservice om vervolgens te vragen naar een Privacy & Complaints Specialist. Ik hoop dat je dit voor elkaar kunt krijgen! :smile:

Nog bedankt voor je bericht. Ik heb contact op kunnen nemen met de klantenservice maar die konden helaas ook niks voor me betekenen.

Ik kan mijn simkaart niet activeren. Deze is helaas kapot, nu heb ik een vervangende kaart gekregen, deze moet ik activeren door te bellen want ik kan geen sms via mijn oude sim krijgen. Helaas kan ik niet bellen, want mijn simkaart is kapot. Hoe krijg ik dit nu dan geregeld?

 

Ik kan geen telefoon van iemand lenen, door mijn werk zit ik 24/7 in quarantaine en ik woon alleen.

 

Edit: Net contact gehad via de chat, omdat ik net mijn adres heb gewijzigd kan ik mijn sim voorlopig niet activeren. Ik heb mijn abonnement verlengd en ben nu aan het overwegen deze maar te annuleren. Ik kan de komende 2 weken geen gebruik maken van mijn nieuwe telefoon maar dit wordt alsnog wel in rekening gebracht.

Als ik een klacht in wil dienen moet ik hiervoor bellen. Dit kan niet, want mijn oude sim kaart is kapot.

Dag,

ik heb dezelfde probleem Sinds 3 weken. Ik heb me ook naar de winkel verplaatst en heeft de medewerker een verkeerd Sim kaart ingestopt. Na tientallen berichten en bellen heb ik weer een nieuwe simkaart ontvangen en die kan ik ook niet activeren want ik krijg geen sms. Chat is totaal nutteloos, ik wacht heel lang tot iemand aan de lijn is en naar paar zinnetjes valt het uit!

Ik betaal 36 euro per maand voor zo’n service, het is ongelofelijk !

Reputatie 7
Badge +12

Hey Anigabriel, zou je een nieuw topic willen starten met deze vraag? Dan helpt de Community je daar graag verder! :smile: