Phone Number in Facebook Data Leakage

  • 11 September 2022
  • 6 reacties
  • 56 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Hallo, mijn telefoonnummer stond in het Facebook-datalek. Ik heb mijn contract nu opgezegd omdat ik naar Duitsland ben verhuisd, maar je moet dit nummer niet aan andere mensen geven, omdat het op het dark web wordt verkocht.

 

Neem dan contact met mij op, ik heb geen e-mail van je, en ik bel je niet meer in Nederland omdat het mij geld kost en je chat niet werkt.

 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @VanGe .

Dank voor deze waarschuwing,  maar een 06 nummer dat is opgezegd gaat in een cool down periode voordat het wordt uitgegeven. Dit is standaard proces bij alle providers in Nederland. 

Danje Well, Eric.Werk je bij tele2? Zo niet, dan helpt wat je zegt helemaal niet.Ja, er is een afkoelfase en voor mijn nieuwe telefoonaanbieder is dat 2 maanden. Vervolgens wordt het nummer opnieuw toegewezen en loopt de persoon met het nummer een hoog risico op phishing enz. Ik ben van mening dat mobiele telefoonnummers moeten worden gecontroleerd voordat het telefoonbedrijf ze uitgeeft of ze niet opnieuw geeft, omdat het bedrijf zo nalatig is in het veroorzaken van schade aan hun klanten. Nu weet Tele2 dat mijn nummer in het datalek zit en deze niet meer moet gebruiken, of stappen onderneemt zodat dit nummer weer gebruikt kan worden zonder nieuwe klanten ermee te belasten.
 
Reputatie 7
Badge +4

Een nummer worst nooit uit bedrijf genomen en voor eeuwig geblokkeerd. De cool down periode is trouwens 6 maanden. Er zijn vele data lekken en uiteindelijk is alleen een 06 nummer toch geen risico? Als je kijkt naar scam acties, die bellen gewoon random 06 nummers in Nederland,  een 06 nummer op zich heeft geen waarde. Een nieuwe eigenaar kan zelfs gewoon 2 way authentificatie met zo'n 06 nummer gebruiken omdat er wel een nieuwe simkaart, met nieuwe imsi en nieuwe Eki wordt toegekend. Dat laatste is de beveiliging sleutel van de sim.  Kortom, no worries. Dit is dagelijkse kost voor providers. 

Your answer is not suitable. Anyways, I barely care, I just looked for a way to share it with tele2, if they never read this, I do not care. As they do not give an option to send an email, and I do not have more time to waste on this subject, I requested them to contact me using the platform. If they do not check on topics themselves, wrong communication method then and I do not care. If this number is sold on the dark web, the new owner even if in 6 months, will keep getting calls and phishing sms. If there is no other option at Tele2 to report fraud risk on a number, like it does work for my new phone supplier, I do not care

 

Reputatie 7
Badge +4

You came to a member to member forum. Other customers speak to each other and moderators read as well. Some forum users got by their background good understanding of mobile or fixed line products. I am a mobile specialist for more than 18 years now. So I now how things work in the Netherlands. 

So, thanks for reaching out, i hope you can rest now that reusing a number is not a problem.

Reusing a number which can be easily checked by phone suppliers if they are under phishing and sold on the dark web, is protecting  clients and should be a task of the phone supplier already since they are selling numbers to new clients or giving them the used number. There is now an increased risk of becoming a victim of phishing attacks and fraud by giving out a number used before as they remain actively sold on dark web or other websites. This will become increasingly an issue in the future due to increasing issues of data leakages such as facebook and the increased usage of 2 factor authentisation, phone suppliers are not being aware of it yet, but should take responsibility. Greetings from someone who has a huge globally operating mobile company as a client and has experience in the industry herself + risk management, social responsibility of companies and protecting data on clients. Obviously this is a gap in companies risk analysis as they do not seem to care about their future clients protection. So my new mobile phone provider took this more serious as I received calls from people on a new number, which turned out not to be fraud, just the prior owner being unable to communicate a number change, fortunately, I checked my new number for any leakage and it is clean. But the new supplier told me where to report the number, and ensured me, that in case its used for fraud, they will not be using it anymore. Well thats protecting your clients, I do not know if you work for this companies still, but seems like you do not care about protecting your clients if you should still be actively working in the industry.

Reageer