beantwoord

overlast gebeld door nummers uit Engeland

  • 24 February 2021
  • 6 reacties
  • 17629 x bekeken

Beste,

 

De laatste 3 / 4 dagen word ik constant gebeld door nummers uit Engeland, maar echt zo een 10/20 keer op een dag. Het gaat hier dan om +44 nummers. Wanneer ik er 1 blockeer word ik gebeld door een ander +44 nummer. Ik heb er nu al zeker 20 geblockeerd maar ze blijven me steeds maar bellen.

 

Ik heb een iPhone, hoe kan ik dit het beste voorkomen?

 

Mvg,

 

Achmed

icon

Beste antwoord door theocoppes 25 February 2021, 15:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Steeds meer blokkeren tot ze geen andere nummers meer hebben?  Of gewoon eens opnemen. Dat kost niks. Het zal waarschijnlijk een callcenter zijn die je dan kan vertellen dat je geen interesse hebt.

Steeds meer blokkeren tot ze geen andere nummers meer hebben?  Of gewoon eens opnemen. Dat kost niks. Het zal waarschijnlijk een callcenter zijn die je dan kan vertellen dat je geen interesse hebt.

Steeds blokkeren zal niet helpen want ik durf te wedden dat dit gespoofde nummers zijn, het is waarschijnlijk een geautomatiseerd systeem die mij steeds belt. Ik heb er zeker 20 geblokkeerd maar blijft doorgaan, wat ik wel heb gemerkt is dat ze niet in de nacht bellen wel overdag echt constant. Maar ik zal wel zo opnemen als ik er weer 1 krijg

Reputatie 7
Badge +8

Als je maar nooit terugbelt! 

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Als je maar nooit terugbelt! 

Jaa dat wordt hem sws niet hahahaha, bellen naar ander land vooral naar zoets zouik zeker niet doen. 

Reputatie 7
Badge +8

Ook niet binnen Nederland terugbellen. 

Ik word ook regelmatig gebeld uit verschillende landen, altijd op mijn vaste telefoon. Ik geloof dat het soms eerder stopt als je niet door laat bellen maar meteen weer oplegt. Misschien maken ze een notitie dat er geen reactie komt. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @AchmedVdH,

Welkom op de Community! Dank voor het delen van de ervaring, we gaan ons uiterste best doen om je hierbij te helpen. 

Tegenwoordig kun je met de meeste smartphones telefoonnummers blokkeren, dit heb je al gedaan. Dat is natuurlijk de eerste goede stap! Ook zijn er apps waarmee je bepaalde nummers kunt blokkeren. Voor meer informatie, raden we de handleiding van je toestel aan of kan je ook kijken in de appstore van je toestel. Het probleem met deze fraudeurs is dat ze steeds andere manieren vinden om mensen lastig te vallen. Het is echt een kat en muis spel voor providers! We hebben hier een topic met meer informatie: 


Als jij de nummers die jou gebeld hebben doorgeeft dan zet ik deze door naar onze fraude afdeling. Die gaat er dan alles aan doen om deze nummers te blokkeren! Ik hoor graag van je. De Community staat voor je klaar!