beantwoord

Opzeggen vanuit buitenland

  • 4 May 2021
  • 3 reacties
  • 483 x bekeken

Hi!

Ik ben een aantal maanden geleden naar Frankrijk verhuisd en wil daarom graag mijn mobiele abonnement opzeggen (deze loopt eigenlijk nog t/m oktober). Nu zag ik op de website dat ik hiervoor een brief per post moet sturen met documenten. Eén van de mogelijke opties is het opsturen van emigratiepapieren, maar wat wordt hier precies mee bedoeld?

Daarnaast zou ik graag weten of er alsnog kosten zijn als je opzegt omdat je in het buitenland woont.

Alvast bedankt!

brnda

icon

Beste antwoord door eric 4 May 2021, 12:35

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt als je de verhuizing kan aantonen inderdaad opzeggen. Je moet dan je eventuele toestel in 1 keer afbetalen maar de overige maandelijks kosten worden dan niet in rekening gebracht. Er geldt altijd een opzegtermijn van 1 maand. Je nummer komt hierna volledig te vervallen.

Qua emigratie documenten kun je denken aan:
Gemeentelijke uitschrijving uit Nederland
Gemeentelijke inschrijving in buitenland

 

Bedankt voor de reactie!

Op de website staan deze inderdaad al bij de opties:

  • Emigratiepapieren 
  • Bewijs van uitschrijving uit je gemeente. Dit kun je aanvragen bij het RNI-loket Registratie Niet-Ingezetenen). 
  • Bewijs van inschrijving van je nieuwe gemeente

Maar aangezien emigratiepapieren apart wordt vermeld, ging ik ervan uit dat dit om iets anders zou gaan.

 

Reputatie 7
Badge +12

Je hoeft ze niet allemaal aan te leveren, het gaat om bewijs dat je inderdaad definitief naar het buitenland bent vertrokken. Als het opvragen van deze bewijzen allemaal veel geld gaan kosten kun je ook overwegen op de “normale” manier op te zeggen, dus per oktober. Als je al een keer een bundelverhoging had gedaan kun je die zo ie zo via mijn.tele2.nl weer omlaag zetten zodat je de minste kosten maakt tot die tijd.