beantwoord

Opvragen Pukcode zonder simkaarthouder of app

  • 17 April 2023
  • 6 reacties
  • 319 x bekeken

Beste Klantenservice, 


Wegen het meermaals verkeerd invoeren van mijn sim-code moet ik mijn PUK-code hebben, deze kan ik echter niet meer terugvinden vanwege het verliezen van de kaart met daarop de code. Ik heb jullie telefonisch proberen te bereiken maar dit is niet mogelijk vanwege het niet kunnen gebruiken van mijn telefoon (vanwege het niet kunnen ontgrendelen van de simkaart) en via de app inloggen gaat ook niet omdat ik hiervoor een verificatie moet krijgen welke via sms wordt verstuurd. Bij deze daarom mijn vraag of jullie me via mail kunnen helpen zodat ik mijn abonnement weer kan gebruiken. 

 

Met Vriendelijke Groet,

Jesse Stam

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 17 April 2023, 13:42

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Jesse, allereerst van harte welkom op onze Community! Ik snap dat je je pukcode snel wil hebben om je toestel weer optimaal te kunnen gebruiken en ik help je met alle plezier verder. Ik mag je pin- en pukcode alleen sturen naar het e-mailadres dat gekoppeld staat aan je abonnement in het systeem. Ik zie dat je hier op de Community een ander e-mailadres gebruikt. Wil je me daarom even een privébericht sturen met je postcode + huisnummer en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan ga ik alsnog direct voor je aan de slag! 💪🏻

Hey kunt u mij helpen met de bijna deze antwoord want kan me pukcode ook niet vinden van het verliezen van de kaart etc kunt u me verder helpen aub kan niet in me mobiel daarom zou snel antwoord willen krijgen zodat ik thuisbezorgd dienst kan gebruiken???

hey ik heb een nieuwe pincode gemaakt met 4x 0 voor snel in me mobiel te gaan maar krijg dezelfde onzin dat ie weer geblokeerdt is en dat ik over 24 uur weer moet proberen hoe kan dat?

had gewoon nieuwe pincode 4x 0 gedaan?

Reputatie 7
Badge +12

Een simkaart kent geen “aftel mechanisme” wat een 24 uur timer start bij x keer verkeerde code.

Ik denk dat jij een toestel pincode probeert te zetten. Welicht dat het toestel afdwingt dat je geen 0000 mag gebruiken! Voor een sim is die beperking er niet. Sterker nog, via je toestel kun je ook het vragen om de SIM pin uitzetten!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @jaydinero9001, volgens mij ben ik erachter waar het mis gaat. Als je de pincode van je simkaart 3x verkeerd intoetst, dan heb je de pukcode nodig. Maar als je de pincode van je toestel verkeerd intoetst, dan moet je een bepaalde tijd wachten voordat je het opnieuw kunt proberen. Deze tijd kan oplopen naar 24 uur. Ik gok dat je de pincode van je simkaart intoetst in plaats van de pincode van je toestel en wellicht andersom. Kijk straks even goed welke code er precies gevraagd wordt. Merk je na één keer intoetsen dat je de verkeerde pincode hebt gebruikt, let dan extra goed op welke het moet zijn. De pincode en pukcode van je simkaart staan in je mail. De pincode van je toestel is nu dus als het goed is 0000. 

Heb je een mogelijkheid om met een andere telefoon de klantenservice te bellen? Dat is denk ik de meest makkelijke manier om er direct uit te komen, omdat mijn collega je direct kan ondersteunen. Ik hoop dat het hiermee lukt!

Reageer