beantwoord

onterechte registratie preventel graag opheffen!

  • 21 May 2021
  • 10 reacties
  • 1169 x bekeken

Ik wou een paar dagen terug klant worden bij KPN 

Zij gaven echter tot mijn verbazing aan dat ik geregistreerd stond bij preventel namens Tele2  

Tele2 kon echter geen enkele gegevens en/of vordering terug vinden in hun systeem daarna contact opgenomen met bos incasso ook zij gaven aan dat dit wel heel erg vreemd is gelet op het feit dat er in hun systeem OOK geen enkele VORDERING open stond 

Door de bovengenoemde foutieve SPOOK REGISTRATIE word ik verplicht om wekenlang via bureaucratische omwegen mijn registratie te verwijderen zodat ik een nieuwe abonnement kan afsluiten.

Hartelijk dank hiervoor Tele2 jullie zijn goed bezig!! Applaus!!

 

 

icon

Beste antwoord door thedoctor 22 May 2021, 11:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Kan misschien een registratie van vorig jaar of daarvoor zijn geweest. Sinds eind vorig jaar zijn alle klanten overgezet naar t-mobile systemen en de historie van oude klantenis niet meegenomen.

Nee dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want bos incasso is  niet overgenomen door T-mobile en ook zij hadden geen enkele registratie van een vordering 

Mogelijk betreft het een vordering van langer terug, kan zelfs nog zijn van toen Tele2 een MVNO was op het 3G netwerk van T-mobile, twee systemen terug.

Als Tele2/Bos Incasso de vordering niet meer kan terugvinden in hun huidig systeem kan je zelf de details van je preventel registratie opvragen met een inzageverzoek bij Preventel (die duurt ~5 dagen), en dan zie je snel genoeg of deze wel of niet terecht is. 

Soms zit een preventel registratie er al jaren en jaren (bijv uit 2010) en merk je deze niet eerder op tot een moment als deze, waar je een abonnement bij een nieuwe provider wilt aanvragen. 

Als deze onterecht is kan je bezwaar indienen via https://www.preventel.nl/bezwaar-aantekenen/ dit is de snelste manier een onterechte registratie ongedaan te maken. 

Desalniettemin geeft preventel aan op zijn website dat het telecombedrijf die bij hun een registratie doet van een openstaande vordering deze registratie binnen 10 dagen na betaling van openstaande vordering zal verwijderen.

TELE2 DOET DAT BLIJKBAAR NIET UIT ZICHZELF !!

Dat blijkt immers uit de vele klachten en topics die online te vinden zijn m.b.t. onterechte registratie van consumenten die daar verbaasd en boos over zijn.

Waarbij telkens de bal en/of verantwoordelijkheid bij de consument word gelegd.

Het is dan ook zeer vervelend dat ik als consument bureaucratische handelingen moet verrichten terwijl Tele2 diegene is die hun administratie blijkens niet in orde heeft.

Walgelijk!!

Reputatie 7
Badge +12

Er is niet voor niets een bezwaarprocedure. Fouten worden gemaakt, hiermee kun je het laten onderzoeken door de stichting.

Ja dat klopt fouten worden inderdaad gemaakt daar zijn we mensen voor.

Dat gezegd hebbende is het wel zo dat Tele2 door de JAREN heen veelvuldig is geattendeerd op deze vervelende structurele foute werkwijze.

 

En wanneer het bedrijf daarop geen LERING TREKT en de juiste stappen onderneemt om zulks in de toekomst te voorkomen kun je dit NIET zien als een individuele noodlottige casus.

Kortom het nuanceren van hun foutieve registratie is onredelijk en/of onbillijk gelet op het feit dat Tele2 hiermee blijft doorgaan.

Ik ben namelijk de zoveelste die hier over klaagt.

Reputatie 7

Google eens en je vindt genoeg hits dat het bij KPN ook vaak fout gaat. Eerste stap is bij preventel opvragen wat er geregistreerd staat. Maar misschien kan een Tele2 moderator je helpen om vanuit Tele2 te achterhalen wat ooit de reden is geweest, wellicht geeft dit al voldoende duidelijkheid om het af te melden.

De meeste klanten hebben hier echter geen last van, want die betalen gewoon via de tijdens bestellen overeengekomen automatische incasso, dan ben je nooit te laat met betalen en van preventel registratie.

Goedemiddag Pipo,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Echter was mijn topic gericht op het feit dat ik geen enkele openstaande vordering heb t.a.v. Tele2.

En dat gelet op het feit dat zowel Tele2 als bos incasso ook hier van geen ENKELE REGISTRATIE hebben in hun systemen  formeel juridisch geen enkele aanspraak kunnen maken op zulks vordering.

Hierdoor kom ik tot de conclusie dat Tele2 zonder enige rechtsvordering verplicht is om een dergelijke registratie per direct te laten verwijderen.

U gaf ook aan Pipo dat de meeste betalingen correct verlopen d.m.v. automatische incasso.

Echter zijn er genoeg consumenten die gebruik maken van hun consumenten rechten d.m.v. het opschorting recht vastgesteld in het burgerlijk wetboek. 

ten slotte pipo Kpn heeft krijgt ook weleens klachten te horen maar zij streven er naar om zulks klachten zo snel mogelijk naar alle tevredenheid van de klant te verhelpen.

Zij waren als bestuurslid van preventel en tevens het grootste telecombedrijf in ons prachtige land ook diegene die mij expliciet kon aangeven dat Tele2 achter mijn preventel registratie zat.

Bij Tele2 ontbreekt helaas aan dergelijke goede service!! wat ik weleens waar ook begrijp nu het voortbestaan van het bedrijf alleen mogelijk is onder de vleugels en/of in de schaduw van commerciële telecom toppers zoals T-mobile.

kortom zonder T-mobile was dit forum waarschijnlijk offline en hadden heleboel mensen geen dagelijks boterham gehad.

​​​​​​​IK wens u een fijne dag pipo

 

 

 

 

Goedemiddag Pipo,

 

Hartelijk dank voor uw bericht.

 

Echter was mijn topic gericht op het feit dat ik geen enkele openstaande vordering heb t.a.v. Tele2.

 

En dat gelet op het feit dat zowel Tele2 als bos incasso ook hier van geen ENKELE REGISTRATIE hebben in hun systemen formeel juridisch geen enkele aanspraak kunnen maken op zulks vordering.

 

Hierdoor kom ik tot de conclusie dat Tele2 zonder enige rechtsvordering verplicht is om een dergelijke registratie per direct te laten verwijderen.

 

U gaf ook aan Pipo dat de meeste betalingen correct verlopen d.m.v. automatische incasso.

Echter zijn er genoeg voorbeelden waarbij de consument daarvan afziet en/of gebruikt maak van zijn/haar consumentenrecht zoals het opschortingsrecht vastgesteld in het burgerlijk wetboek indien er sprake is van een geschil.

Tenslotte Pipo gaf u aan dat er op google genoeg klachten zijn t.a.v. KPN 

Dat is weleens waar juist met dien verstande dat KPN altijd service gericht is m.b.t. hun klanten.

Tevens was KPN diegene die mij als bestuurslid van preventel en grootste telecombedrijf in ons prachtige land precies kon vertellen dat Tele2 achter mijn registratie zat.

Helaas laat Tele2 op dat gebied in mijn ogen de bal vaak genoeg vallen!

Uiteraard kunnen we geen appels met peren vergelijken gelet op het feit dat Tele2 alleen kan voortbestaan onder de vleugels en/of in de schaduw van grote commerciële telecom toppers zoals T-mobile.

Kortom zonder T-mobile was deze forum site naar alle waarschijnlijkheid uit de lucht en hadden veel mensen bij Tele2 een kale boterham.

Ik wens u desalniettemin nog een fijne dag toe pipo

 

Reputatie 7

Je hoeft je niet te herhalen, we hadden je posts al gelezen. Ik sprak nergens tegen dat Tele2 de registratie zou kunnen intrekken. Maar zoals anderen ook al aangaven, zijn er veel wijzigingen en fusies geweest, dus het zou een heel oude vordering kunnen zijn (die in het huidige systeem niet meer te zien is). Vandaar de suggestie om bij preventel op te vragen wat zij geregistreerd hebben staan. Maar uiteraard maak je als klant je eigen keuze.

Mijn ervaringen met KPN (en Tele2) zijn anders, maar individuele ervaringen zeggen niets over de kwaliteit van de dienstverlening in zijn geheel. Tele2 is overigens nog slechts een handelsnaam van T-Mobile, Tele2 zit niet onder de vleugels of in de schaduw van wie dan ook. Als je het juridisch wilt bekijken dan betreft het de entiteit T-Mobile. Tele2 is als entiteit gefuseerd met T-Mobile.

Fijne dag!