Skip to main content
beantwoord

Onbewust dataverbruik

  • 25 april 2021
  • 6 reacties
  • 190 x bekeken

 

 

Probleem: ik gebruik mijn smartphone bijna altijd binnenshuis, met een wifi-verbinding. De bundel van € 15 per maand raakte dan ook nooit op. Tot j.l. februari, toen was ineens de bundel op en moest ik bijbetalen. Heb gebeld zonder dat er echt wat uit kwam. In maart was er niets aan de hand maar op 20 april kreeg ik alwéér bericht dat bundel op was. Heel frustrerend, want dat kán gewoon niet als ik nooit buitenshuis iets doe en binnenshuis uitsluitend op de wifi.

Gebeld met een Joost uit Groningen van Tele2. Hij noemde twee dingen: mobiele gegevens uitzetten omdat ik die binnenshuis toch niet nodig zou hebben. Dat werkte niet, want nu kon ik niet meer wordfeud spelen. Ik doe maar twee dingen op mijn smartphone, appen en wordfeuden. Een andere mogelijke oorzaak die hij noemde zou een zwak wifi-signaal kunnen zijn waardoor de smartphone dan af en toe niet op de wifi werkte en dus bundeltegoed begon te gebruiken.

Ik heb een wifiversterker die in een stopcontact op een andere verdieping zat en die heb ik nu een meter naast de huiskamertafel in een stopcontact gedaan. Vervolgens tien keer per dag het gebruik gecontroleerd en het lijkt nu niet omhoog te gaan.

 

Heeft iemand commentaar?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beste antwoord door eric

Er zijn diverse instellingen op een smartphone die 'wifi assist' zijn. Dus bij slechte dekking of langzame vast internet, schakelt je telefoon mobiele data bij. Door betere wifi dekking kun je dat voorkomen, en dat is je blijkbaar gelukt.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7115 reacties
  • Antwoord
  • 25 april 2021

Er zijn diverse instellingen op een smartphone die 'wifi assist' zijn. Dus bij slechte dekking of langzame vast internet, schakelt je telefoon mobiele data bij. Door betere wifi dekking kun je dat voorkomen, en dat is je blijkbaar gelukt.


  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
  • 25 april 2021

Dankjewel Eric! Ik moet nog even afwachten of het resultaat permanent is


eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7115 reacties
  • 25 april 2021

Yep, en anders de gebruiksaanwijzing van je telefoon gaan lezen. Wifi assistent moet je uit kunnen zetten.


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 25 april 2021

De oorzaak was dus inderdaad het zwakke WiFi signaal. Daarom kon je spel spelen zonder mobiele data. Als je geen Unlimited bundel hebt is het zeer aan te raden om WiFi assistent uit te zetten.


  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
  • 25 april 2021
pipodeclown schreef:

De oorzaak was dus inderdaad het zwakke WiFi signaal. Daarom kon je spel spelen zonder mobiele data. Als je geen Unlimited bundel hebt is het zeer aan te raden om WiFi assistent uit te zetten.

Dank, Pipodeclown. Ik kon echter NIET wordfeud spelen toen ik mobiele data had uitgeschakeld.

Ik ben wel erg blij met alle reacties! Nu weet ik de weg voor als er weer eens iets is dat ik niet snap. 


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 25 april 2021
Effie93 schreef:
pipodeclown schreef:

De oorzaak was dus inderdaad het zwakke WiFi signaal. Daarom kon je spel spelen zonder mobiele data. Als je geen Unlimited bundel hebt is het zeer aan te raden om WiFi assistent uit te zetten.

Dank, Pipodeclown. Ik kon echter NIET wordfeud spelen toen ik mobiele data had uitgeschakeld.

Ik ben wel erg blij met alle reacties! Nu weet ik de weg voor als er weer eens iets is dat ik niet snap. 

Klopt, dat bedoelde ik, typefoutje.